Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Barfen?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Els

BerichtOnderwerp: Re: Barfen?   22/5/2013, 20:24

jvanringen schreef:
Okee, ik ga morgen even kijken bij onze Dekamarkt, want daar verkopen ze het ook.

Ik ben benieuwd wat ze ervan vind, top
Hier doen ze het er heel erg goed op, ik geef ze ook af en toe kip, gewoon rauw, van de week had ik zure haring over en dat vindt Baco heerlijk, maar Madam keek erg zuur, toch at ze het op want stel je voor dat anders Baco het krijgt laugh
Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Barfen?   22/5/2013, 20:27

Ja, een hond er bij, dat zou misschien helpen, sprak zij blij! Very Happy
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Barfen?   22/5/2013, 20:43

Dat helpt zeker, of je moet zelf naast de voerbak gaan zitten en af en toe een stukje pikken, misschien dat dat ook helpt Very Happy
Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Barfen?   24/5/2013, 10:22

Nou, vanochtend Smuldier gekocht. Stomme Dekamarkt had het natuurlijk weer niet, altijd lege vakken daar, dus vanochtend maar naar de AH gegaan. Ik heb alleen geen idee hoeveel ik moet geven. Ze is nu 7 maanden en zal zo ongeveer 5,5 kilo wegen schatten wij. Ik lees op het internet 50-70 gram per kilo voor pups, dat zou dan 350 gram zijn, als ik uitga van 50 gram. Moet nog zien dat ik dat er in krijg, ik vind het wel erg veel.

Gisteravond hebben we een heel klein prakje voor haar gemaakt van wat gekookte aardappel, bospeentjes (even nagestoofd in een klein beetje boter) en een heel klein beetje jus. (Ik kook alles behalve vlees zonder zout, wie zout wil kan het er aan tafel op doen.) We hebben het haar gegeven terwijl we zelf aan het eten waren en ze heeft alles opgegeten, uit haar bakje, ze vond het heerlijk. Raar beest.

Enfin, vanochted weer Energique gevoerd, want dat had ik al ontdooid. Het laatste restje heeft ze zelf uit het bakje gegeten, met loftuitingen van mij erbij uiteraard.

Vanavond krijgt ze weer een heel klein prakje: een beetje aardappel, beetje sperzieboontjes, klein beetje jus. Als ik haar nou zo eraan kan wennen om zelf uit een bakje te eten, kan ik er misschien steeds wat meer van haar eigen voer door doen en lukt het misschien om haar op termijn zelf te laten eten en het voeren af te bouwen.

Man heeft gisteren foto's gemaakt, vanavond ga ik proberen er hier wat van te plaatsen.
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Barfen?   24/5/2013, 18:05

Dat lijkt me een goed plan, hoe je het nu doet top leren zelf te eten en langzaam aan haar eigen voer gaan geven, ik ben benieuwd hoe ze smuldier vind, ik voer altijd op het oog, maar Madam krijgt ongeveer 300 gram en dan nog wat dingetjes erbij, en die is ongeveer 6.5 kilo, het ligt er ook aan hoeveel energie gebruiken, wordt ze wat schraal voer je meer en andersom. top
Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Barfen?   24/5/2013, 18:13

Misschien moet ik ook maar op het oog gaan voeren en me niet meer zo druk maken. Volgens de Burrows is ze goed op gewicht nu, ze voelt heel stevig, ribbetjes voel je niet en ze barst van de energie. Ze krijgt ook af en toe een tussendoortje, ze lust graag zo'n sliertje gedroogde kip, som krijgt ze een gekook eitje of een beetje yoghurt, dus ik geloof niet dat ze iets tekort komt. Ik ga ook dat Nature Diet proberen, dat is wel makkelijk als we met vakantie gaan.

Enfin, zo ben je maar in de weer met de beestenboel, want de kat moet af en toe ook nog quality time. Smile

Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Barfen?   24/5/2013, 18:30

Haha inderdaad, rustig aan, ze gaan niet zomaar dood omdat ze niet eten hoor, wel zou ik de tussendoortjes en extra's minimaal geven, tot ze gewoon direct haar bakje leegeet, en dat kan je dan daarna weer gaan geven, gaat ze dan weer treuzelen, weg met teveel tussendoortjes.
Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Barfen?   24/5/2013, 18:34

Ja, dat ga ik inderdaad doen.
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Barfen?   29/5/2013, 21:34

Hoe gaat het met het eten?
Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Barfen?   30/5/2013, 07:37

Het gaat redelijk heel goed. Smuldier was geen succes, dus ik ben maar weer gewoon doorgegaan met Energique. Ze krijgt nu 's avonds een klein beetje van ons eten in haar bak, bij de eettafel en dat gaat erin als koek. Het lijkt ook wel of ze het prettig vindt om tegelijk met ons/van ons te eten. Daar doe ik nu steeds een klein beetje van haar eigen eten doorheen en dat gaat ook op. Ik ben van plan om dat steeds wat op te voeren, tot ze uiteindelijk alles uit haar bakje eet. De rest van haar vlees voer ik nog wel, maar steeds minder, na een paar happen eet ze de rest zelf op. Ik vind dus wel dat het beter gaat. We doen het rustig aan, zonder gedoe en zonder stress. Ze eet ook steeds meer uit haar kong, daar zitten brokjes in. Eerst keek ze daar niet naar, maar de laatste tijd steeds meer.

Eigenlijk vind ik het dus heel goed gaan.
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Barfen?   30/5/2013, 17:56

Dat klinkt al goed toch, met kleine stapjes gaat het ook top
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Barfen?   

Terug naar boven Go down

Barfen?
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederlands Lakeland Terrier Forum :: De Lakeland Terrier :: Verzorging en voeding-
Ga naar: