Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

10 weken oude puppies

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: 10 weken oude puppies    18/4/2011, 18:44

Vandaag heb ik me flink uitgesloofd en Hawk en Buck getrimd.
Het zijn nu miniatuur Lakelandjes.
Zo schattig Wink

Op de foto's komt niet echt goed naar voren hoe verschrikkelijk schattig, want daar lijken ze groter dan ze zijn.
Hier is een impressie:

nb. Buck heeft een grote pluizige staart om te zorgen dat ik de twee heren uit elkaar kan houden.
Ook is hij iets minder netjes glad getrimd omdat hij energie voor tien had en terwijl ik met hem bezig was, heeft Hawk flink gestoeid met Scott.
Dus die was een stuk meer bereid netjes op tafel te blijven staan en zelfs rustig te gaan liggen.

Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: 10 weken oude puppies    19/4/2011, 19:43

Leuk! Het worden al echte heertjes hoor.
Terug naar boven Go down
http://muppetbailey.blogspot.com/
Sonja

BerichtOnderwerp: Re: 10 weken oude puppies    20/4/2011, 16:59

Je zou op minder verliefd raken!
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: 10 weken oude puppies    24/6/2011, 09:43

Wij hadden destijds van Margot (onze fokker) begrepen dat ze pas bij 5 maanden voor het eerst geplukt mochten worden..... Ze zien er overigens wel schattig uit!
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: 10 weken oude puppies    24/6/2011, 09:56

Vroeger wachtte ik ook zo lang.
En dan was het vreselijk tegen de tijd dat ze 5 of 6 maanden waren.
Ze waren niet gewend getrimd te worden en het werd een vreselijk gevecht en de vacht was lang en klitterig en moeilijk te verwijderen.
Ook heb ik wel mensen gezien met een foxterrierpup die hetzelfde advies hadden gekregen en die hond was een afgrijselijke klittebaal.
Echt tegen dierenmishandeling aan, maar zij durfden niet eerder te trimmen.
Ik heb hen maar even duidelijk gemaakt dat kammen en borstelen wel degelijk eerder kon!

Veel fokkers trimmen al veel eerder. Vooral in Amerika zie je pups die met 12 weken al vomaakte minilakelandjes zijn.
Ook Nicky Patterson en Denys Lorrain, twee topfokkers en showmensen, trimmen al veel eerder.
Mijn eerste Lakelandje Tryfan haalde ik bij Marijke Scholten toen hij nog net geen vif maande nwas en ook zij had er al een laagje afgetrimd.

Maar er is wel een verschil met huishondjes - dit zijn mensen die trimmen voor show en die dit geleidelijk en gecontroleerd aanpakken.
Als je de hond naar de trimsalon brengt moet hij in een uurtje of drie volledig behandeld worden.
Dat is voor een klein pupje geen goed idee.
Maar als je het zelf doet en het bij sessies van maximaal een half uur houdt, dan is vroeg beginnen met trimmen het beste wat je kunt doen.
Ze leren zich beter te gedragen en hoe eerder ze de kriebelige puppyvacht kwijt zijn, des te beter.
Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: 10 weken oude puppies    

Terug naar boven Go down

10 weken oude puppies
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» zoek dringend herplaatsing pup
» Mama bijt pups
» gewicht vergelijken van ons Ziva :-)
» "werken onder koppensnellers van Nieuw-Guinea"..
» 37.000 jaar oude kraal ontdekt op Oost-Timor

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederlands Lakeland Terrier Forum :: De Lakeland Terrier :: Lakeland foto's & video's-
Ga naar: