Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Spikes Disease

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Els

BerichtOnderwerp: Spikes Disease   18/7/2014, 22:43

Iemand ervaring hiermee, of wat kan zeggen over deze filmpjes van Madam, het is in totaal ongeveer 8 keer gebeurd in de 2 jaar dat ze bij mij is, waarvan de laatste 4 dit jaar, ik ben lid geworden van de yahoogroup van Spike's disease, maar ben wel benieuwd of iemand het herkent, de laatse 3 filmpjes zijn van vanmiddag dit was een milde aanval , dit gebeurt dus zonder aanleiding, het eerste filmpje is van 6 weken geleden en dat was na een aanval.
Let niet op hoe ze eruit ziet op het eerste filmpje, ze was half getrimt  

Deze zijn van vanmiddag

[/quote]
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   20/7/2014, 06:37

Els, dit ziet er echt heel erg naar uit en ik heb zoiets nog nooit gezien.
We hebben hierover gesproken, maar ik had geen idee dat het er zo erg uit zou zien.
Ik heb geen flauw idee wat dit is en kan je in alle eerlijkheid zeggen dat ze dit in haar zeven jaar bij mij NOOIT heeft gehad en ook geen een van de anderen.

Ik hoop dat je uitvindt wat het is en veel sterkte.
Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl
Els

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   20/7/2014, 14:54

Bedankt voor je reactie  Wink 

Ik ga ervanuit dat het Spike's Disease is oftewel CECS, ik ben nu ongeveer een keer of 4 bij de dierenarts geweest en ze is behandeld door een chiroprator maar dat helpt allemaal niets, nu ik het op film had heb ik dat naar de da gestuurd en die dacht ook aan CECS en ze wilde me wel doorsturen naar Utrecht, maar daar zijn ze al bezig met een erfelijkheidsonderzoek bij Border Terriërs daar komt het vaker voor, ook adviseerde ze me Phenoral en een brok vol met granen en dat mogen ze nu juist niet hebben,  Joke de eigenaar van Spike, die al heel veel jaren bezig is met deze ziekte zegt ook nav de filmpjes van Madam dat het krampen is.

Ze staat nu op energique4 dat geeft de beste resultaten, de aanvallen gaan niet weg maar de tijd ertussen worden als het goed is langer

De eerste aanvallen deed ik af als te druk doen, het is een gedoe geweest om haar op een normale manier naar buiten te laten gaan en dacht dat dat de oorzaak was, nu heb ik alles vanuit rust opgebouwd en nu lijken de aanvallen erger te worden en ook vanuit rust te beginnen, ze lag bij de laatste 2 aanvallen gewoon op de bank en die van van de week in haar mand gewoon op rust en hoppa daar gaat ze. Crying or Very sad 

En ik weet ook niet of ze aanvallen heeft als ik te werk ben, ze kan helaas niet mee

Het is een drama om te zien, gelukkig herstelt ze wel vrij snel maar leuk is het allemaal niet, dat ze het bij jou nooit heeft gehad dat kan maar waarom hier nu wel kan ik ook niet beantwoorden, ik weet het ook niet  Sad
Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   20/7/2014, 16:42

He Els,

Wat naar!! Ik heb zoiets ook nog nooit gezien......Ik zal zo eens googlen op spikes disease. Ik hoop dat er iets te vinden is wat haar helpt en dat ze er in elk geval geen pijn van heeft...Sterkte en een lnuffel voor Madam
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   20/7/2014, 19:23

Dank je wel  Smile  en je kan alleen de aanvallen uitstellen dmv een glutenvrij dieet maar ik ben dat allemaal nog aan het proberen de tijd zal het leren en ik hoop met zo min mogelijk aanvallen.
Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   22/7/2014, 12:37

Hoi Els,

Misschien een heel gek idee hoor, maar wij hebben wel eens patienten met kramp, en bij 1 zijn ze er toen achter gekomen dat die patient kramp in zijn lijf had door uitdroging. Ik weet niet of dat bij honden natuurlijk ook zo werkt, maar het zou misschien wel verklaren waarom ze ook die aanvallen in rust heeft. Ik hoop dat je hier iets mee kan, en wie weet als het zo is kan ze dan krampvrij weer door het leven....
In elk geval sterkte
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   22/7/2014, 22:08

Deze reactie had ik ook al van iemand gekregen per mail, maar als je bij opvoeding kijkt staat daar ook al een topic van het krampen van Madam van oktober 2013 en dat ze maanden ervoor ook al een aanval had, ik heb al 30 jaar honden en dit is geen uitdroging of tekort drinken, ik vind het wel leuk dat je meedenkt hoor, maar je zou googelen op Spike's Disease en ben wel benieuwd wat je daarvan denkt ? en ik hoop niet dat Pepper of Saartje of welke Lakeland dan ook dit gaan meemaken.
Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   23/7/2014, 15:17

Hoi Els,

Ik hoop inderdaad dat Pepper en Saar er geen last van gaan krijgen. de tijd zal ons dat moeten gaan leren......
Ik heb wel gegoogled op Spikes, zie dat het voornamelijk bij border terriërs voorkomt maar kan natuurlijk bij iedere hond voorkomen.
Ik weet zelf niet wat ik ervan denken moet, ik vind het alleen maar erg voor Madam en rot voor jou om haar te zien lijden.
Wat zegt de dierenarts ervan? Hebben ze al eens bloedonderzoek gedaan op allerlei bloedwaardes? Wat kan je doen volgens de da om de pijn tijdens zo'n aanval te verminderen?
Ik heb zelf ook al 16 jaar honden (terriërs) en heb zoiets gelukkig nog nooit gezien, en ook in mijn omgeving nooit over gehoord (gelukkig).
Hopelijk krijg je het met voer een beetje rustig.
Ik probeerde alleen maar een beetje mee te denken, voor hetzelfde geld kan je er wel wat mee.........

In elk geval een dikke knuffel voor Madam, de mama van mijn Peppertje.......
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   23/7/2014, 16:13

Ik waardeer het meedenken ook wel hoor  Wink 
En ik ben blij dat je reageert, 55 keer bekeken en 2 reacties is wat magertjes.

Ik ben 4 keer bij de da geweest en bij de chiropractor bij hun kliniek zit, ze gaf alleen wat irritatie aan bij haar rug, maar dat was wat trekken met haar spieren, ik heb later het filmpje opgestuurd naar de da en hun dachten ook aan Spike's Disease maar adviseerde brokken met graan en Phenoral, maar dat kan juist voor een hond met CECS funest zijn, dus dat is ook geen oplossing, ik kan alle da's af gaan lopen, de meeste zullen naar aanleiding van de filmpjes het op epilepsie gooien en de scheidingslijn van herkennen is heel dun tussen CECS en Epilepsie en dan kan het dus fout gaan.

Ik ben lid van een Yahoogroep van Spike's Disease en Joke is daar al 18 jaar mee bezig en daar heb ik meer vertrouwen in, dan een da met verkeerde adviezen.

Op You tube is ook bv  Welsh terriër te zien, ( zo ben ik ook op de ziekte gekomen omdat de Welsh terrier exact de aanvallen van Madam liet zien),
Dat waren ook meteen de ergste voor Madam, maar toen was ik te geschrokken om het op te nemen.

Hier de Welsh die dezelfde aanval had als Madam

https://www.youtube.com/watch?v=dDh0HQWXK28

Oh en buiten de aanvallen, die gelukkig niet wekelijks zijn, is Madam nog steeds het leuke en actieve en alerte hondje, dan mankeert ze niets.

En dank je wel knuffel terug voor Pepper
Terug naar boven Go down
Saartje

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   24/7/2014, 16:16

Ik heb dit nog nooit gezien!
Dat ziet er wel heel heftig uit zeker bij t filmpje van de Welsh.
Ik hoop dat je snel meer weet ook al is het niet wekelijks het ziet er niet fijn uit en zeker niet voor Madam.
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   24/7/2014, 20:11

Saartje schreef:
Ik heb dit nog nooit gezien!
Dat ziet er wel heel heftig uit zeker bij t filmpje van de Welsh.
Ik hoop dat je snel meer weet ook al is het niet wekelijks het ziet er niet fijn uit en zeker niet voor Madam.

Dank je wel  top 
We houden het op CECS of er moet nog iets anders bijkomen of veranderen, maar voor nu ga ik niet verder dokteren met Madam  Wink
Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   26/7/2014, 17:21

Ik vind het zo akelig om te zien, heel naar! Ik had er al iets over gelezen en het was voor ons een reden om geen Border Terrier te nemen, die stond namelijk ook op ons lijstje. Ik schrik ervan om het nu ook bij een Lakeland te zien, het lijkt me heel naar voor de hondjes. Heel rot voor Madam, en ook voor jou als baasje!
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   27/7/2014, 17:37

jvanringen schreef:
Ik vind het zo akelig om te zien, heel naar! Ik had er al iets over gelezen en het was voor ons een reden om geen Border Terrier te nemen, die stond namelijk ook op ons lijstje. Ik schrik ervan om het nu ook bij een Lakeland te zien, het lijkt me heel naar voor de hondjes. Heel rot voor Madam, en ook voor jou als baasje!

Dank je wel, ik had er nog nooit van gehoord maar ben gaan zoeken na de tweede aanval van Madam en het is ook heel naar om te zien  Sad  ik hoop voor nu dat de tijd tussen de aanvallen nog langer wordt, meer kan ik ook niet doen.
Terug naar boven Go down
Sonja

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   31/7/2014, 15:00

Wat erg! Dit ken ik niet.

Onze Sue (Westie) had aanvallen van epilepsie. Die werden in korte tijd (hooguit 2 weken)steeds erger. Daar lijkt het wel wat op maar was toch iets anders. Op een gegeven moment kwam ze er niet meer uit en is ze overleden. Ze was toen 10 jaar. We hebben het verder niet laten onderzoeken. Waarschijnlijk een tumor in het koppie.

Het enige advies wat ik je kan geven: Leg het voor op het openbaar forum van Lakeland Terriërs via Facebook. Daar zijn ruim 800 eigenaars lid van. Misschien dat je dan wat wijzer wordt!

Verder veel sterkte en natuurlijk beterschap voor Madam!
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   2/8/2014, 22:40

Dank je en goed idee, ik wacht nog op toegang tot de pagina Wink 
Terug naar boven Go down
Sonja

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   3/8/2014, 15:17

Graag gedaan en toegang zal geen probleem zijn Smile
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   3/8/2014, 21:24

Sonja schreef:
Graag gedaan en toegang zal geen probleem zijn Smile

Nou om iets te kunnen  schrijven moet je toch eerst toestemming hebben, of ik begrijp je verkeerd maar kan nog niets neerzetten  yawn
Terug naar boven Go down
Sonja

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   4/8/2014, 09:50

Voor zover ik kan zien ben je nog niet toegevoegd als nieuw lid door Debbie Graham. Dat kan soms een aantal dagen duren. Pas dan kan je iets schrijven.

Ik neem aan dat je wel op de knop 'lid worden' hebt geklikt. Er zijn nu 946 leden waarvan 6 nieuw Smile Volgens mij krijg je bericht als je bent toegevoegd en anders kan je het zien als je iets kan schrijven. Het werkt verder net als het gewone Facebook en is gewoon een onderdeel ervan.

Groetjes,
Sonja
Terug naar boven Go down
Gekara

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   15/8/2014, 18:40

Ik heb zoiets ook nog nooit gezien; ziet er erg naar uit voor je hond; ik bedoel dat ze er best veel last van heeft als ze zo'n aanval heeft.
las dat een dieet schijnt te helpen; probeer je dat?

Ik heb mijn  Lakie op Nutram Salmon and Trout= graanvrij, glutenvrij en aardappelvrij.; schijnt bij allergie ook heel goed te zijn, misschien iets voor jou/
Ben hiermee begonnen omdat zij een steeds terugkerende oorontsteking heeft.

Ik wens jou en Madam iig heel veel sterkte en het is te open dat ze minder aanvallen krijgt!

groetjes Geja
Terug naar boven Go down
https://sites.google.com/site/bijgejathuis/
Els

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   18/8/2014, 18:52

Dank je en ja ze staat nu op energique4 en dat helpt in zoverre dat de tijd tussen de aanvallen langer wordt, Madam heeft er een paar weken geleden weer een gehad, maar die duurde kort dus zo maar hopen dat het niet erger wordt, meer kan je niet doen.
Terug naar boven Go down
Gekara

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   18/8/2014, 20:52

Ik zie alleen dat er gebruik wordt gemaakt van 2 eiwitbronnen: kip en rund.

Meestal bij problemen adviseren ze 1 eiwitbron om alles uit te sluiten!
Terug naar boven Go down
Sonja

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   19/8/2014, 18:47

Omdat Maisie toch weer meer jeuk kreeg ben ik weer gaan zoeken naar andere voeding. Sinds 2 weken krijgen ze nu ook rauwe voeding. Ook nog hun brokjes (ook graanvrij enz.) hoor want daar doen ze het goed op.

Ben begonnen met Kivo Petfood diepvries eend en afwisselend diepvries lam. Om er achter te komen wat werkt kan je inderdaad beter met 1 soort beginnen en dan voorzichtig 1 soort toevoegen. Maar het is wel zo dat ze op termijn niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgen met bv alleen lam of wat dan ook. Je moet dan verschillende vleessoorten (voor zover ik weet 4) afwisselen.

Maar goed Maisie heeft al duidelijk veel minder jeuk en ze vinden het heerlijk. Ben nog wel een beetje aan het uitproberen (Naturis heeft ook mijn belangstelling).

Ik heb ook gekeken naar Energique4. Ziet er ook goed uit, maar wat mij opvalt is dat er toch nog granen, rijst e.d. in zit. Bekend is wel dat de granen enz. juist voor gezondheidsproblemen kunnen zorgen bij sommige honden.

Misschien is dat iets wat je nog kan uitproberen.

In ieder geval beterschap en sterkte met Madam!

Terug naar boven Go down
Gekara

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   20/8/2014, 06:08

mijn idee is ook dat je beter glutenvrrij ( dat is zonder granen en zonder aardappel) kan geven

en daarnaast moet je er op letten dat het echt 1 eiwitbron heeft: dus bij of ALEEN lam of alleen kip of id om alles te kunnen uitsluiten wat allergie betreft.

de mijne had een oorontsteking die niet over wilde, maar dat gaat nu heel goed: het oor is heel rustig: kan een vorm van reactie op een voedingsmiddel zijn waar ze allergisch op reageert. Dat is ook bij jou hond heel goed mogelijk dat ze er langzaam een allergie voor heeft ontwikkeld. Alleen moet je er achter komen wat en dan schijnt dit de manier te zijn!

groetjes Geja

en Jean Genie
Terug naar boven Go down
Sonja

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   20/8/2014, 11:18

Gluten is het eiwit in bv tarwe en een aantal andere soorten granen. Maar niet in alle granen dus in geval van granenintolerantie ben je alleen veilig met graanvrij voer.

In aardappelen (en rijst) zitten geen gluten en vanzelf ook geen granen. Dus deze kun je in principe aan ze geven. Rijst valt wel onder dezelfde groep als granen. Daarom kunnen honden met een granenallergie kunnen ook vaak niet tegen rijst. Maisie kan volgens mij ook niet tegen allerlei toegevoegde stoffen: conserveermiddelen, kleur- en smaakstoffen enz.

Eend, geit en lam worden vaak gegeven in geval van intolerantie. Vandaar dat ik bij Maisie wel met 2 soorten vlees (afwisselend natuurlijk) durfde te beginnen. Dat kreeg ze toch al met brokjes en blikvoer. Alleen ontdekte ik dat ze bij het bewuste blikvoer ineens wat rijst hadden toegevoegd. Vandaar waarschijnlijk meer jeuk.

Maar ik geloof nu wel dat KVV gewoon ook goed is voor hun algehele gezondheid.

Maar het blijft zoeken he en als iets helpt dan helpt het  Smile 

Terug naar boven Go down
Gekara

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   20/8/2014, 11:22

toevallig i mijn kleinzoon ook op zo'n dieet en mag hij geen gluten, tarwe, aardappelen en koemelk.

bij honden werkt dat hetzelfde om alles uit te sluiten waar je op kan reageren.

mijn Genie krijgt Lam en bruine rijst: zij eet Nutram salmon & trout ( brokken) om eea uit te sluiten.
Zij doet het niet goed op versvoer nl.

je kan het beste met zo weinig mogelijk ingrediënten beginnen en dan volhouden, want resultaat komt na een tijd: alles moet eerst uit het lichaam zijn. Dus geduld en volhouden!

Ik begin nu resultaat te zien na een 4 maanden dit voeren!

groetjes Geja
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Spikes Disease   

Terug naar boven Go down

Spikes Disease
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 4Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederlands Lakeland Terrier Forum :: De Lakeland Terrier :: Ziekenboeg-
Ga naar: