Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

nieuwe thuis gezocht voor (mix??) lakeland teefje (4jaar) [geplaatst]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
daisybeessie

BerichtOnderwerp: nieuwe thuis gezocht voor (mix??) lakeland teefje (4jaar) [geplaatst]   9/3/2014, 16:43

Beste lezers van dit forum

Wij zijn op zoek naar een nieuwe thuis voor onze hond daisy.

Met veel pijn in ons hart hebben we na lang wikken en wegen een wel overwogen beslissing genomen. Voor hond en baas is het beter als ze naar een nieuw huisje gaat.  dit in verband met de komst van een baby en wij haar niet de nodige tijd, aandacht, energie en beweging meer kunnen geven die ze nodig heeft.

Op dit moment is ze al uit huis en verblijft ze bij mijn moeder die wat meer tijd voor haar heeft. Dit is helaas een tijdelijke oplossing.

We hebben haar als pup uit het asiel gehaald, hier is ze ook geboren nadat haar moeder bij een fokker in beslag was genomen door de dierenbescherming. Er was in het asiel niks bekend over de fokker en er waren geen papieren van de moeder, ze had ook broertjes en zusjes met gevlekte witte vacht dus misschien is het een mixje??

Over Daisy,

Een vrolijke, speelse, knuffelige, eigenwijze, pittige dame.
Ze houd erg van spelen, met takken, ballen en knuffels, het spel beëindigen heeft ze wat moeite mee, en kan ze nog wel eens " mopperen" of lekker tegendraads worden en gewoon bij je weg lopen "dan speel ik toch lekker zelf verder.. ;-) Spelen met andere hondjes kan ze wel maar ze heeft een sterke voorkeur en laat ook duidelijk merken als ze geen zin heeft. Maar als ze dan ook een geschikt maatje gevonden gaat ze lekker los!

Knuffelen vind ze heerlijk! maar niet te lang ;-) op een gegeven moment is ze er weer klaar mee en gaat ze lekker in haar mand liggen.

Ze vind fietsen heerlijk! en het liefste na wat gerend te hebben lekker chillen in de fietstas/mand  

de basis commando's kent ze,(hebben de puppy cursus met haar gedaan) en ze luistert over het algemeen goed, (ligt natuurlijk ook een beetje hoe het baasje er mee omgaat)

Wat voor ons "probleem" puntjes zijn is het stofzuigen en blaffen met bezoek. Mijn moeder is op dit moment flink met haar aan het oefenen met stofzuigen maar dit blijft een ding, dit vraagt om wat geduld, tijd en aandacht?! met bezoek is ze gewoon heel enthousiast, wij zijn niet actief bezig geweest met haar hierin te "corrigeren" (eerst bezoek dan daisy... of zo iets)
mijn moeder is ook hier wel wat meer mee aan het oefenen.

of ze met kinderen samen kan...? als je de tijd en energie hebt om haar her en der misschien nog wat dingetjes bij te brengen... ?! ze is geen kinderen gewend.
Katten ziet ze op dit moment als speeltjes/prooi ;-) lekker tegen blaffen en achteraan rennen zeg maar.

Ze kan heel goed alleen thuis zijn, blaf niet, soms als je weg gaat heel even maar dat is meer omdat ze dan gewoon mee wil.

Ze is gesteriliseerd, en heeft alle prikjes gehad.

Ben of ken je iemand die bekend is met het ras en het bij behorend karakter en genoeg tijd heeft om lekker met haar te wandelen,te fietsen en spelen?! En een maatje zoekt, dan horen en/of zien we graag je reactie tegemoet.

vriendelijke groet,

kim

Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe thuis gezocht voor (mix??) lakeland teefje (4jaar) [geplaatst]   9/3/2014, 20:42

daisybeessie schreef:
Voor hond en baas is het beter als ze naar een nieuw huisje gaat.  dit in verband met de komst van een baby en wij haar niet de nodige tijd, aandacht, energie en beweging meer kunnen geven die ze nodig heeft.

Wat voor ons "probleem" puntjes zijn is het stofzuigen en blaffen met bezoek. Mijn moeder is op dit moment flink met haar aan het oefenen met stofzuigen maar dit blijft een ding, dit vraagt om wat geduld, tijd en aandacht?! met bezoek is ze gewoon heel enthousiast, wij zijn niet actief bezig geweest met haar hierin te "corrigeren" (eerst bezoek dan daisy... of zo iets)
mijn moeder is ook hier wel wat meer mee aan het oefenen.

Katten ziet ze op dit moment als speeltjes/prooi ;-) lekker tegen blaffen en achteraan rennen zeg maar.

Met alle respect: ik hoop dat jullie wel genoeg tijd hebben voor de baby, of wordt daar ook na 4 jaar een ander "baasje" voor gezocht.... Ik kan hier zo niet bij met mijn pet. Een hond is een levend wezen en geen wegwerpartikel.

Wat betreft de probleempuntjes en het opjagen van de kat, dat klinkt mij als een typische lakeland in de oren.

Hoop dat jullie snel een lief baasje vinden.
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe thuis gezocht voor (mix??) lakeland teefje (4jaar) [geplaatst]   9/3/2014, 22:38

@ Joep - Het enige doel van dit deel van het forum is om mensen bij elkaar te brengen om een goed thuis voor hondjes te vinden.

Verwijten maken heeft geen nut. Daar wordt niemand beter van en je weet niet altijd welk verhaal er achter een bepaald besluit zit. Er zijn mensen die inderdaad heel makkelijk een hondje (of ander huisdier) zomaar weg doen. Anderen doen dat pas na lang aarzelen en met veel pijn.
En ja er zijn nog anderen die ook tegen problemen aanlopen en die doorzetten. Dat is geweldig. Absoluut geweldig.

Maar voor wie dat niet op kan brengen of voor wie het eenvoudigweg niet kan, moet er een veilige plek zijn waar ze contact op kunnen nemen met andere Lakelandliefhebbers. In het belang van het hondje.

Mensen een naar gevoel geven over hun besluit voegt niets toe.
Als ze met veel moeite tot hun beslissing zijn gekomen, vergroot je hun pijn.
Als ze makkelijk tot hun beslissing zijn gekomen, zoeken ze eenvoudigweg een ander (wellicht minder geschikt) medium om hun hondje te slijten.
En toevallig weet ik in dit geval dat ze beslist niet licht tot hun besluit zijn gekomen.

Houd het daarom op het forum a.u.b. bij adviezen die wellicht de beslissing kunnen wijzigen of bij hulp bij het herplaatsen.

Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe thuis gezocht voor (mix??) lakeland teefje (4jaar) [geplaatst]   13/3/2014, 10:50

Hoi Kim,
Wat een leuke foto's van Daisy.
Je schreef dat daisy soms moeite heeft met spelen met andere honden. Wat doet ze dan precies? Ik vind haar namelijk erg interessant en leuk, maar ze moeten wel samen met 2 andere honden kunnen. Dit zijn reuen.
Groetjes Tamara
Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe thuis gezocht voor (mix??) lakeland teefje (4jaar) [geplaatst]   14/3/2014, 18:31

Daisy ziet er leuk uit, en uit haar beschrijving denk ik dat het heel goed mogelijk is dat ze inderdaad een Lakeland is.
Op de foto's ziet ze er ook wel uit als een Lakeland.

Jammer dat jullie haar moeten herplaatsen, maar soms kan het inderdaad niet anders.

Ik heb zelf nog niet zo lang geleden een herplaatsertje er bij genomen, ook een teefje. En dat bleek niet te klikken met mijn andere Lakeland, een reu.
Het zijn terriërs en of dat bij elkaar past is meer afhankelijk van de karakters dan van het geslacht.
Dit in reactie op Pongers.
(Mijn herplaatsertjes is nogmaals herplaatst, woont nu bij fantastisch mensen, en dat gaat wel goed.)

Ik wens jullie veel succes bij jullie pogingen tot herplaatsing.
Dat het goed kan lukken, heeft The Burrows al bewezen met een aantal geslaagde herplaatsingen.
Terug naar boven Go down
http://muppetbailey.blogspot.com/
Sonja

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe thuis gezocht voor (mix??) lakeland teefje (4jaar) [geplaatst]   14/3/2014, 20:54

Daisy ziet er uit als een schattige Lakeland. Ook de beschrijving van haar persoonlijkheid klinkt mij bekend in de oren, haha.

Tsja, als het niet gaat dan gaat het niet. Zelf heb ik twee Lakelands, maar het moet wel lukken om een ander goed baasje te vinden.

Zelf ben ik altijd van mening geweest dat je een liefhebber van terriërs moet zijn om ze als huisdier te nemen. Met andere woorden: een ras kiezen dat bij je (gezin) past.

Ik hoop dat je een goed thuis voor Daisy vindt. Het lijkt mij wel dat er redelijk veel herplaatsers zijn bij de Lakeland terriërs.
Dit misschien ter geruststelling.

Tenslotte een forum betekent voor mij dat je informatie kan uitwisselen, je mening delen en allerlei andere leuke dingen. Zo kan je inderdaad mensen bij elkaar brengen of juist niet.

Maar een forum doe je met z'n allen en niet om een doel te bereiken. Haha mijn bescheiden mening.

Terug naar boven Go down
H@ns

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe thuis gezocht voor (mix??) lakeland teefje (4jaar) [geplaatst]   28/3/2014, 10:38

Hoi Kim,

Ik lees net je bericht over herplaatsing van jullie terriër. en heb me meteen maar aangemeld op dit forum zodat ik kan reageren.
Wij zijn al maanden op zoek naar een nieuwe terriër sinds onze eigen draadhaar fox en boeren fox vorig jaar zijn overleden. We willen geen pup maar wel een "herplaatser". Kun je mij vertellen of jullie hondje nog steeds een nieuw thuis zoekt? zo ja neem dan aub contact op via sms/tel. 06 300 10 563.
Alvast bedankt

NB @all; sorry dat ik mij niet eerst netjes voorstel op dit forum. Ik ben een enorme terriër liefhebber maar zie dit forum nu pas voor het eerst. En zoals hierboven te lezen ben ik heel benieuwd of dit bericht nog actueel is. Mocht het iets worden dan laat ik uiteraard het vervolg nog wel weten..
Terug naar boven Go down
Sonja

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe thuis gezocht voor (mix??) lakeland teefje (4jaar) [geplaatst]   28/3/2014, 17:19

Geweldig, veel succes!
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe thuis gezocht voor (mix??) lakeland teefje (4jaar) [geplaatst]   28/3/2014, 17:22

Pb met gegevens verzonden Wink
Terug naar boven Go down
daisybeessie

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe thuis gezocht voor (mix??) lakeland teefje (4jaar) [geplaatst]   28/3/2014, 19:18

Even een update, daisy heeft een nieuwe thuis!
Gelukkig!

Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe thuis gezocht voor (mix??) lakeland teefje (4jaar) [geplaatst]   28/3/2014, 19:22

O geweldig!!!
Stuur je me wel nog even een privé berichtje of mailtje met de gegevens?

Alvast bedankt Wink
Terug naar boven Go down
Sonja

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe thuis gezocht voor (mix??) lakeland teefje (4jaar) [geplaatst]   30/3/2014, 17:19

Wat fijn!!
Terug naar boven Go down
H@ns

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe thuis gezocht voor (mix??) lakeland teefje (4jaar) [geplaatst]   22/4/2014, 09:20

Beste allemaal,

We hebben dankzij The Burrows nog wat andere opties gekregen maar uiteindelijk hebben we toch maar gekozen om weer een pup te nemen. Een airdale deze keer.
Het was voor ons kiezen tussen Fox terriër, Lakeland en Airdale. Na veel zoeken, berichten lezen op diverse fora en youtube filmpjes is de keuze gevallen op een Airdalepup

Bedankt voor het meedenken en wellicht nog eens tot ziens maar dan met foto's van een Airdaletje.

Gr, Hans
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe thuis gezocht voor (mix??) lakeland teefje (4jaar) [geplaatst]   22/4/2014, 11:49

Heel veel plezier ermee!
Airedales zijn hele fijne honden en we kijken uit naar de foto's hoor!
Terug naar boven Go down
Sonja

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe thuis gezocht voor (mix??) lakeland teefje (4jaar) [geplaatst]   22/4/2014, 18:20

Veel plezier met de Airedalepup! Mijn dochter heeft een Airedale (1 jaar) en een Lakeland (4 jaar). Ze zijn er helemaal weg van. Samen gaat het ook heel leuk.
Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe thuis gezocht voor (mix??) lakeland teefje (4jaar) [geplaatst]   23/4/2014, 18:39

Heel veel plezier met jullie pup! Kijk uit naar de foto's.....
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe thuis gezocht voor (mix??) lakeland teefje (4jaar) [geplaatst]   

Terug naar boven Go down

nieuwe thuis gezocht voor (mix??) lakeland teefje (4jaar) [geplaatst]
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» amerikaanse stafford zoekt nieuwe thuis wegens verhuis
» goede thuis gezocht voor Triny 1,5jaar jong! wie helpt ons? (GEPLAATST)
» Met spoed opvang gezocht voor Am. stafford teef
» Nieuw Huisje gezocht voor Muts
» Joda zoekt een nieuwe thuis GEPLAATST

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederlands Lakeland Terrier Forum :: De Lakeland Terrier :: Herplaatsing-
Ga naar: