Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Schijnzwanger

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Saartje

BerichtOnderwerp: Schijnzwanger   9/12/2013, 06:56

Onze Saar is vermoedelijk schijnzwanger.... en niet omdat ze iets beschermt of dat ze ander gedrag vertoond nee er komt melk uit haar tepeltjes! Nog nooit over gehoord of gezien maar nu wel! Eerst dachten we nog: nou dat zal misschien viezigheid zijn maar ik wilde het van het weekend weg knippen, omdat alles door de melk gaat klonteren op haar buikje, en toen ging ze er eens goed voor liggen en zag ik dat er behoorlijk wat melk uitkwam!! Mensen om ons heen vonden haar zwaarder geworden... Ze zit dik in haar vacht dus wij dachten dat het daar aan lag.

Wat zijn jullie ervaringen en wat kunnen we het beste doen?
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Schijnzwanger   10/12/2013, 15:22

Dat heeft ze dan vast van haar moeder  Wink , Madam heeft het ook gehad nadat ze hier voor de eerste keer loops werd, ik zag ook plakkerige haren op haar buik en inderdaad melk uit haar tepels, ik heb er niets aan gedaan, wel wat extra beweging gegeven zodat ze lekker moe was, maar voor de rest niets speciaals en het was met een paar weken over.
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Schijnzwanger   10/12/2013, 22:48

Precies wat Els zegt.
Ze hebben het bijna allemaal. Gewoon wat meer beweging, zorgen dat ze er niet (teveel) aan likt en dan gaat het vanzelf over.

Meestal zeg ik ook nog beetje minder eten geven, maar Saartje is een dunne, slanke meid. Die kan dat beetje extra wel hebben Wink
Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl
Saartje

BerichtOnderwerp: Re: Schijnzwanger   11/12/2013, 14:27

Dan gaat het helemaal goed komen. Van het weekend Purdey op bezoek gehad, gister met haar hardgelopen, vanmorgen aan de fiets gerend, net met een vriendje gespeeld en nu languit op de bank.
Heerlijk dit koude winterweer  Very Happy 

We hebben nooit geweten dat ze dan ook melk geven.  Embarassed 
We kenden alleen de verhalen van het beschermen van een speeltje/ beschermend gedrag vertonen enz. maar dat doet ze allemaal niet of misschien nog niet??

Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Schijnzwanger   11/12/2013, 14:42

Dat speeltjes zamelen en zo heb ik nog nooit bij mijn meiden meegemaakt. Wel dat ze melk geven.

En sommigen hebben een geweldig moederinstinct.
Zo ging mijn Glee spontaan melk geven zodra er iets te verzorgen viel. Een keer heb ik een paar dagen een nestje eekhoorntjes opgevangen en Glee zag de kleine hummels en een dag later kwam de melkgift al op gang!
Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Schijnzwanger   

Terug naar boven Go down

Schijnzwanger
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Jonge Bullterrier teef GEPLAATST

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum