Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Farmfood

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   14/12/2013, 12:56

Brokken had ze vandaag (nog) geen trek in. Heb daarnet (rond het middaguur) meer dan de helft van haar dagrantsoen KVV voor haar klaargemaakt en neergezet. Niet gekeken, boek gepakt. Ze stond een beetje te dreutelen en te schuiven en heeft vervolgens zelf in één keer alles opgegeten.

Het zal wel heel stom klinken, maar ik ben zo blij, ik kan wel huilen!

Update: de wonderen zijn de wereld nog niet uit: om 6 uur de tweede helft van het dagrantsoen KVV neergezet en ook dat is meteen opgegeten.

Waarom het eerder steeds niet lukte en nu wel is me een raadsel, maar ik ben ontzettend blij. Volgens man komt het omdat ik zelf de vorige keren me er nog te druk om maakte en nog erg op haar lette met eten en nu niet, waardoor bij haar de spanning er ook af is. Nou ja, misschien is dat wel zo.
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   15/12/2013, 16:32

Haha, dat gaat goed!

Veel succes Wink
Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   15/12/2013, 16:37

Het gaat heel goed! Vandaag tussen de middag meer dan de helft van dagrantsoen KVV opgegeten, en daarnet om 5 uur nog een half dagrantsoen brokken.

Voeren hoeft dus niet meer, heerlijk!!
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   15/12/2013, 16:56

Keep up the spirit!
Terug naar boven Go down
Sonja

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   15/12/2013, 18:17

Goed bezig hoor! Kyra, de lakeland van mijn dochter, is ook zo'n moeilijke eter. Wat ze ook verzonnen (eerst dachten ze dat ze ziek was dus dierenarts enz.) ze weigerde om te eten, ging steeds overgeven vanwege een lege maag. Baasjes uiterst bezorgd natuurlijk. Tot ze een Airedale pup erbij kregen. Nu wil ze wel eten, want anders verdwijnt het in de maag van de Airedale pup (nu inmiddels jonge hond) met een zeer gezonde eetlust. Af en toe krijgt ze nog wel eens een manie van niet willen eten, maar de baasjes weten nu hoe ze ermee moeten omgaan.
Terug naar boven Go down
Gekara

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   15/12/2013, 18:39

goed om te horen dat ze nu wel gewoon eet!!!

die van mij wil ook niet altijd gelijk eten, brokjes dan die eeet ze soms halverwege de ochtend pas.

maar als er vers lamshart in zit, nou dan staat ze al klaar als ze onze toetjesbakjes hoort rammelen, want daarna krijgt zij eten, hahahahaha als het maar extra lekker is!  grin

Laatst aangepast door Gekara op 18/12/2013, 09:46; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
https://sites.google.com/site/bijgejathuis/
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   15/12/2013, 18:46

Wat ik nog steeds niet snap dat het eerst niet lukte om haar zelf te laten eten en nu wel. Maar ja, het zal het juiste moment wel geweest zijn, anders kan ik het niet verklaren.
Terug naar boven Go down
Gekara

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   15/12/2013, 18:47

ik denk dat ze voelde dat je er te veel mee bezig was............honden zijn slim hoor!  Wink

Very Happy  "moeten is dwang daar houdt een lakey niet van"
Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   15/12/2013, 18:53

Ja, dat voelde ze zeker. En van de week had ik er ineens helemaal genoeg van, voor haar maar ook voor mijzelf. En toen dacht ik: ik stop nu echt met voeren, het is een gezonde hond, ze zal zich heus niet doodhongeren. Ik heb er verder ook geen aandacht meer aan gegeven, gewoon eten neergezet en weggelopen. En ziedaar, het werkte. Als ze nou een keer een dag niet of minder eet maak ik me ook niet druk meer omdat ik weet dat ze vanzelf weer gaat eten.
Terug naar boven Go down
Gekara

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   15/12/2013, 18:55

precies de goede aanpak!
maar ik weet hoe moeilijk dat is om je er niet druk over te maken, want dat doe je automatisch, tenminste ik ben ook zo............maar dan meer met haar angst voor vuurwerk en onweer dan met het wel of niet eten.......
't is menselijk he? Embarassed Smile 
Terug naar boven Go down
Sonja

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   15/12/2013, 18:58

Ik heb in het verleden ook wel probleemeters gehad. Dat waren allemaal eigenwijze terriërs.

Inmiddels heb ik een voedingsschema uitgedokterd en dat werkt. Er staan altijd brokjes dus ze kunnen altijd eten. Zo eet Emma vaak s'avonds laat van de brokken en Maisie doet dat gelijk na haar 'avondeten'. Maar alle andere voeding (ook lekkers, botjes) krijgen ze op vaste tijden. Hiervan krijgen ze niet zoveel dat ze geen behoefte meer hebben aan hun brokjes. Want dat is hun basisvoeding.

Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   15/12/2013, 19:04

Ja, zo doe ik het nu ook.
Terug naar boven Go down
Gekara

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   15/12/2013, 19:05

Genie krijgt twee keer per dag eten

als ik 's ochtends koffie drink een botje en 's avonds als we koffiedrinken ook.

verder als ik weg ga vul ik een Nina Ottoson spelletje met een paar mini blokjes van haar voer
Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   15/12/2013, 19:13

Ik zet nu 'ochtends een half dagrantsoen brokken neer. Om een uur of een krijgt ze een half dagrantsoen KVV. Eet ze dan ook die dag nog haar brokken op dan krijgt ze geen KVV meer, zo niet dan geef ik rond 7 uur 's avonds de tweede portie KVV. Na de ochtend- en middagwandeling krijgt ze iets lekkers, verder niet.
Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   18/12/2013, 09:43

Helaas is ze weer gestopt met eten. Ik moet nu heel sterk zijn om haar niet te gaan voeren en niet te gaan stressen, want ik vind het heel erg moeilijk. Nou ja, ze zal wel geen honger hebben, wat ik op zich raar vind, want we lopen en spelen veel dus ze verbrandt een hoop calorieën. Of ze vindt het ineens weer niet lekker genoeg, maar daar moet ik maar maling aan hebben.

Was ik maar makkelijk, zoals mijn man. Die maakt zich er totaal niet druk om, hij zegt: als ze genoeg honger heeft gaat ze vanzelf eten, dus geen aandacht aan schenken. En dat doet hij dan ook niet.
Terug naar boven Go down
Gekara

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   18/12/2013, 09:47

ach wat vervelend voor je............

Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   18/12/2013, 09:52

Tja, het is gewoon een moeilijke hond met eten, altijd al geweest. Maar ik probeer het maar los te laten, wil ze niet dan maar niet. Uiteindelijk zal ze wel weer een keer iets gaan eten want ze zal zich toch wel niet doodhongeren. Het is prima eten wat ze normaal gesproken graag lust, dus dan maar niet, moet ze zelf maar weten. :-)
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   18/12/2013, 16:54

jvanringen schreef:
Helaas is ze weer gestopt met eten. Ik moet nu heel sterk zijn om haar niet te gaan voeren en niet te gaan stressen, want ik vind het heel erg moeilijk.

Inderdaad sterk zijn en voet bij stuk houden!!! Ze test je denk ik gewoon uit. Het gaat nu een paar dagen goed en nu denkt ze "ja dag, dat voeren was toch wel erg handig". Als je nu doorzet dan ben je er denk ik.... En ze kunnen best een paar dagen zonder eten zolang ze maar drinken.

Succes!
Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   18/12/2013, 16:59

Ik ga zeker voet bij stuk houden, want Polly is een heel erg slim hondje en ze voelt me haarfijn aan. Dus ik hou dapper stand!  Smile 
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   18/12/2013, 17:00

Succes Smile
Terug naar boven Go down
Gekara

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   18/12/2013, 19:42

dubbel Wink 

Laatst aangepast door Gekara op 18/12/2013, 19:43; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gekara

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   18/12/2013, 19:43

ik wens je ook heel veel succes en dat je maar sterk in je schoenen mag staan..........

hihihihihi Smile  iig sterker dan je lakey op haar pootjes staat! grin
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   28/12/2013, 08:49

jvanringen schreef:
Helaas is ze weer gestopt met eten. Ik moet nu heel sterk zijn om haar niet te gaan voeren en niet te gaan stressen, want ik vind het heel erg moeilijk. Nou ja, ze zal wel geen honger hebben, wat ik op zich raar vind, want we lopen en spelen veel dus ze verbrandt een hoop calorieën. Of ze vindt het ineens weer niet lekker genoeg, maar daar moet ik maar maling aan hebben.

Was ik maar makkelijk, zoals mijn man. Die maakt zich er totaal niet druk om, hij zegt: als ze genoeg honger heeft gaat ze vanzelf eten, dus geen aandacht aan schenken. En dat doet hij dan ook niet.

Hoe gaat het nu met eten? En met het baasje, hou je het nog vol? Ik las op fb (bij Escamp) dat ze een beetje last van haar darmen had gehad.....
Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   28/12/2013, 09:04

Ze eet goed en eet ook alles zelf op, maar niet altijd zonder wat hulp. Als ze een hele dag of langer niks gegeten heeft zet ik haar naast me op de bank en geef haar een portie KVV. Dat eet ze dan wel helemaal zelf op, maar als ik het op de vloer zet laat ze het toch vaak staan. Ik heb me er maar bij neergelegd, want ik heb gemerkt dat ik het uiteindelijk toch erger vind als ze dagenlang niks eet dan om haar een beetje te "helpen" met eten.

Ze moest er vannacht een paar keer uit, ze had een soort van "dikke" diarree zeg maar. Haar buik maakte veel lawaai maar verder maakte ze geen zieke indruk en toen ik om half 5 met haar buiten liep had ze echt zin om er een ferme wandeling van te maken, maar vrouwtje wou nog even slapen. Malle hond. Very Happy 

Straks vertrekken we naar Drente, we gaan t/m 3 januari naar een vuurwerkvrij bungalowpark, geen geknal en lekker veel wandelen in het bos en op de hei, boeken mee, heerlijk!
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   28/12/2013, 09:09

Ha geniet ervan!

Rommelend buikje is meestal wel voorteken dat de buik moeilijk gaat doen, dus dan is het het beste te zorgen dat er wat in zit. Ik voer dan pure Nature Diet (zonder brokken dus, normaal eten ze brokken met wat Nature Diet als lekkertje) en dan hebben ze verder nergens last van.
Voordat ik Nature Diet kende voerde ik ook wel brood met karnemelk, dat helpt ook Wink
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   

Terug naar boven Go down

Farmfood
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederlands Lakeland Terrier Forum :: De Lakeland Terrier :: Verzorging en voeding-
Ga naar: