Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Farmfood

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Escamp

BerichtOnderwerp: Farmfood   3/12/2013, 10:10

Joep en Pepper krijgen momenteel allebei eukanuba small breed brokken. Joep heeft echter sinds ruim een half jaar last van jeuk. De jeuk beperkt zich tot bovenop zijn rug, en soms ook onder zijn kin. Hij probeert zich te bijten op zijn rug maar kan er net niet bij. Hij heeft dit jaar al 2x prednison hiervoor gehad, dat helpt, maar als het op is begint het weer.
Als hij moe is krabt hij een stuk minder. Met the Burrows erover gehad en mogelijke oorzaken besproken. Het zou aan de enting kunnen liggen, schildklier, voer en nog wat oorzaken zoals o.a. stress.
Een goed eiwitgehalte voor de hond is ergens tussen de 18 en 21%.
Nagekeken op de zak voer en daar staat op dat er 28% eiwit inzit.

Gisteren heb ik samen met de baasjes van Saartje gewandeld en hebben we het ook even over het voer gehad. Zij gebruiken sinds enige tijd Farmfood voor Saar en dat gaat heel goed. Ons idee is dus om over te gaan stappen naar farmfood. Het schijnt dat ze dan als het oude voer op is, ze eerst een dag of 10-14 op farmfood vers vlees moeten en dat ze daarna geleidelijk over kunnen gaan op het droogvoer, de brokken.

Hebben jullie ervaringen met farmfood? Of eventueel nog andere suggesties?
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   3/12/2013, 18:04

Simon krijgt al heel lang Farmfood, het natuurlijke alternatief. Ze hebben tegenwoordig zelfs brokken met zalmolie voor een nog betere vachtverzorging. Verandering van spijs doet eten dus toen Simon van Eukenuba naar Farmfood over ging was dat geen probleem. In het begin kun je eventueel beide brokken mengen. Wij hebben vers van Farmfood nooit gebruikt.
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   3/12/2013, 18:09

Escamp schreef:
Een goed eiwitgehalte voor de hond is ergens tussen de 18 en 21%.
Nagekeken op de zak voer en daar staat op dat er 28% eiwit inzit.
Op de zak Farmfood classic die wij hebben staat 24% ruw eiwit.
Terug naar boven Go down
Gekara

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   4/12/2013, 07:40

Jean Genie zat voor kort op hypoalleergeen voer van Royal Canin, maar ik heb haar nu terug op normaal voer:
Zij krijgt Nutro lam en rijst mini daar zit 22 gram eiwit in. Jean Genie is 8 jaar!
Ik moet zeggen ze doet het bijzonder goed op dit voer!

en als kluifjes geef ik haar lamspens en speciale kauwbotjes van ecuphar orozyme....

Terug naar boven Go down
https://sites.google.com/site/bijgejathuis/
Els

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   4/12/2013, 15:22

Ik zou een tijdje vers proberen KVV, ik geef Baco al jaren smuldier en Madam is daar 2 dagen nadat ze hier was ook op gezet en ze doen het er geweldig op top
Terug naar boven Go down
Saartje

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   4/12/2013, 17:07

joep schreef:
Simon krijgt al heel lang Farmfood, het natuurlijke alternatief. Ze hebben tegenwoordig zelfs brokken met zalmolie voor een nog betere vachtverzorging. Verandering van spijs doet eten dus toen Simon van Eukenuba naar Farmfood over ging was dat geen probleem. In het begin kun je eventueel beide brokken mengen. Wij hebben vers van Farmfood nooit gebruikt.
Wij kregen de tip van Joep en ik ben er erg tevreden over!! Wij hebben idd de zalm en Saar vindt het heerlijk. Saar plaste tot voor kort nog iedere nacht, ze kon het niet ophouden tot de volgende ochtend. Drie dagen farmfood en ze sliep door. Voor ons niets anders meer dus!! Purdey had ook veel last van jeuk en sinds ze over is op farmfood zalm is de jeuk stukken minder. Enne daarbij komt dat de haren mooi glanzend zijn. Very Happy 
Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   5/12/2013, 00:16

Fijn te horen dat Purdey veel minder jeuk heeft! top 
Terug naar boven Go down
http://muppetbailey.blogspot.com/
Sonja

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   6/12/2013, 15:15

Zo zie je maar hoe belangrijk goede voeding is!

Maisie en Emma doen het ook nog steeds goed op Taste of the Wild (Wetlands canine met eend) en eigenlijk alle andere voeding waarin geen granen, conserveermiddelen, kleur - en smaakstoffen zitten. Vis, zalmolie e.d. ben ik mee gestopt omdat Maisie daar volgens mij niet zo goed tegen kan. Rijst durf ik niet goed te proberen, want het gaat nu goed en er is genoeg keuze zonder rijst.

Gewoon proberen hoor. Je vindt vast en zeker iets wat goed werkt voor Joep!

Laatst aangepast door Sonja op 6/12/2013, 15:31; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Sonja

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   6/12/2013, 15:29

Lakeland Kyra en Airedale Iron van mijn dochter doen het goed op de brokjes van Taste of the Wild (wild) en natvoer van het merk Renske. Dit is ook 100% natuurvoeding.
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   7/12/2013, 14:24

Vandaag een zak Farmfood glutenvrij met zalmolie gekocht. Eens kijken of Simon dat lekker gaat vinden..... Toevallig had vriend hetzelfde idee Idea  want die kwam thuis met zak normale Farmfood met zalmolie. Voorlopig kan Simon dus even voort met 10 kilo brokken!
Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   7/12/2013, 15:27

@Joep

Bij welke winkel halen jullie het voer? Want wij hebben tot nu toe alleen maar 15 kilo zakken gezien, dat heet dan HE
En hoeveel kost een zak ongeveer?
Knuffel voor Simon
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   7/12/2013, 16:33

@Escamp: Wij hebben zakken van 4 kilo en ze kosten rond 15 euro voor de gewone en 17,50 voor die zonder gluten. Ze verkopen ook kleinere (probeer)zakken die zijn volgens mij rond de 5 euro.... Wij gieten het over in een bewaarpot voor pasta en die gaat in een paar dagen op dus super lang doe je niet met zo'n grote zak, zeker niet met 2 honden. Je kunt op internet op de site van farmfood kijken waar het bij jou in de buurt verkocht wordt, o.a. bij dierenzaken van Diskus en Pet's Place maar per filiaal wijkt het assortiment af.
Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   12/12/2013, 13:02

Ik benijd jullie! Wij hebben nog steeds een hondje dat schrikbarend slecht eet, al vanaf het moment dat ze bij ons is. Als we het er niet induwen eet ze gewoon niet.

Een tijdje terug ben ik gestopt met haar te voeren en heb ik gewoon eten neergezet en na een half uur weggehaald. Dan eet ze niks. Uiteindelijk, als ze heel erg honger krijgt, eet ze dan wel wat, maar als haar ergste honger gestild is stopt ze weer. Ze is toen ook schrikbarend afgevallen dus ik ben haar weer gaan voeren. Maar dat geeft ook stress want eigenlijk wil ze gewoon niet eten. Ik moet bekennen dat ik er soms radeloos van ben. Dat merkt zij ook en dat is ook niet goed. Maar wat moeten we dan?

Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, als ik haar haar gang laat gaan werkt ze in een week tijd hoogstens 3 ons vlees weg, als dat al lukt. Dat kan natuurlijk niet, dat is veel te weinig. Ik heb al alle soorten eten geprobeerd, je kunt het zo gek niet verzinnen, maar het maakt allemaal niets uit. Laatst was ze ziek en toen mocht ze alleen gekookte kipfilet. Heerlijk vond ze dat, dus ik dacht, ha, dat is het. Maar dat is dan twee keer en dan eet ze het niet meer. Hetzelfde met brokken: brokken gehaald van Dog Lover, op een zaterdag. Oh, wat vond ze die heerlijk! Volgende dag: niets. Geen hap. Nog steeds niet, af en toe 1 of 2 brokjes, meer niet. En zo gaat het met alles.

Nou ja, we redden ons er wel mee, maar soms is het heel moeilijk en word ik er heel verdrietig van, het vreet soms echt aan me. Enfin, ik moest het gewoon even kwijt.
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   12/12/2013, 17:14

Heb je het al eens bij een dierenarts aangekaart? Misschien is er wel iets waardoor ze pijn heeft bij het slikken of niet goed kan kauwen. Onze Simon eet niet gelijk als je het neerzet, tenzij het paté is of iets dergelijks. Wij zetten zijn bak altijd neer nadat wij gegeten hebben en de volgende ochtend halen we de bak weer weg. Soms is het op en soms niet maar een grote eter is hij niet.
Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   12/12/2013, 17:22

Er mankeert haar niets volgens de dierenarts. Het is gewoon een ontzettende klier met eten. Ik heb vanmiddag weer gebeld en op zijn advies hebben we nu toch besloten om niet meer te voeren. Alle tussendoortjes schaffen we ook helemaal af. We gaan twee keer per dag eten neerzetten en halen het na drie kwartier weg. Op een gegeven moment zal ze dan door krijgen dat ze moet gaan eten. Volgens de dierenarts komt het vrijwel nooit voor dat een gezonde hond zich doodhongert. Hij raadt ook aan om geen enkele aandacht meer te besteden aan het eten (wel aan de kwaliteit ervan natuurlijk, haha!). Niet kijken, geen drukte maken, niks laten merken en op een gegeven moment weghalen zonder iets te zeggen of irritatie te laten blijken. Afwisseling in het voer vindt hij wel prima maar niet echt nodig, hij zegt: een maaltijd van brokken en een maaltijd van nat voer, vers of goede kwaliteit blik. Blieft ze het niet, dan gewoon weghalen en geen drukte maken.

Nou, dat gaan we dus maar doen. Me er niet druk om maken zal moeilijk zijn voor mij, maar ik ga erg mijn best doen. :-)
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   12/12/2013, 20:56

Ik wens je succes en ben benieuwd of de nieuwe tactiek aan zal slaan....

Een vriendin van mij had een super verwende hond en die at ook alleen als hij gevoerd werd. Inmiddels eet ze normaal.
Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   12/12/2013, 21:05

Ze heeft het al vanaf dat ze bij ons is. We hebben het idee dat ze nooit goed gewend is aan vast voedsel. Ze is met de fles bijgevoerd door de fokker omdat de moeder niet genoeg melk had voor alle pups en wij denken dat de overgang naar ander voedsel niet goed verlopen is bij haar. Ze woog heel weinig toen ze bij ons kwam dus dan wil je gewoon dat ze eet. Maar nu gaan we het toch anders aanpakken, want we weten dat ze eten kan als ze maar genoeg honger heeft. Ik vind het wel erg moeilijk want ik ben gauw bezorgd wat dat betreft, maar ik denk dat ze daardoor toch ook wat verwend is geraakt en ze voelt ook mijn spanning aan rond het eten en dat is gewoon niet goed. Het is gewoon best een moeilijk hondje wat dat betreft, ze zal wel nooit een grote eter worden. Maar ik vind het wel moedgevend om te lezen dat het met het hondje van je vriendin ook gelukt is!
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   12/12/2013, 21:19

Heel veel succes  top  je wilt natuurlijk dat ze gewoon goed eten en als dat niet zo is ga je proberen om ze aan het eten te krijgen en houden.

Madam was ook best een mutsje met eten, ze pakte een brokje en ging dat op haar kleed dan opeten, maar dat gaat hier niet met Baco erbij ik wil geen gedoe om eten en kans op vechten, dus ik ben KVV gaan voeren, Baco krijgt dat al jaren en bak opeten en na 5 minuten haal ik het weg, Madam at keurig haar bakje leeg en eet van alles, nu is het wel makkelijker als er concurrentie van een andere hond is maar probeer door te zetten, niet op letten niet kijken, geen lichaamstaal dat je toch bezorgd bent hihimoeilijk he, het beste kan je misschien even in een andere kamer gaan zitten, zodat je geen bezorgde signalen afgeeft en dan het bakje weer wegpakken, vaste tijd aanhouden ook al eet ze niets, niet gaan sjoemelen want dat hebben ze zo door  Wink
Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   12/12/2013, 21:28

"...probeer door te zetten, niet op letten niet kijken, geen lichaamstaal dat je toch bezorgd bent hihimoeilijk he, het beste kan je misschien even in een andere kamer gaan zitten, zodat je geen bezorgde signalen afgeeft en dan het bakje weer wegpakken, vaste tijd aanhouden ook al eet ze niets, niet gaan sjoemelen want dat hebben ze zo door"

Dat is ook mijn vaste voornemen. Je merkt al dat ze de stress rond het eten aanvoelt en dat wil ik niet, dus ik ga erg mijn best doen en inderdaad niet sjoemelen, want ook Polly is een slimmerd dus die heeft dat ook zo door.
Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   13/12/2013, 16:32

Jee, dat komt inderdaad maar heel weinig voor. Moeilijk hoor.
Wij zetten s 'morgens 2 bakken brokken neer, die blijven gewoon de hele dag staan en ze eten wanneer ze trek hebben. Soms is dat al overdag en vaak pas s 'avonds wanneer wij gegeten hebben.
Dit gaat wel goed, soms eten ze teveel en dan wordt het weer uitgespuugd, soms gaat er maar 1 bak op. Ze zijn goed op gewicht en krijgen ook nog genoeg tussendoor.
Sterkte en succes met rustig blijven......
Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   13/12/2013, 17:29

Nou, ze heeft gegeten. Niet veel, maar dag is nog niet om. Ik heb altijd ook brokken staan en het komt regelmatig voor dat ze daar 's avonds ineens van gaat eten.

In elk geval: vanochtend haar bakje gevuld met de hoeveelheid brokken voor 1 dag. Na de ochtendwandeling liep ze erheen, snuffelde, keek mij aan en liep weer weg. Ik reageerde niet en ging verder met boek lezen. Gisteravond had ik haar pensstaafje weggehaald, dus er waren alleen maar saaie buffelhuidjes. Een kwartier later ging ze dus toch maar brokken eten, toen heeft ze ongeveer 1/3 opgegeten.

Na de middagwandeling heeft ze weer wat gegeten, maar nadien niet meer. Tussendoortjes heeft ze niet gehad, ik wil een beetje trek kweken. Ik heb me niet druk gemaakt en ook niet naar haar gekeken tijdens het eten.

Ik denk maar zo: ze is nu volwassen, niet meer in de groei, dus ze kan wel wat hebben. En misschien gaat ze vanavond nog eten.

Morgen krijgt ze gekookte kipfilet, als ze voldoende trek heeft gaat dat er in als koek, want het is alweer even geleden dat ze dat gegeten heeft.

Voeren doen we in elk geval niet meer, dat hebben we definitief besloten. En me druk maken doe ik ook niet meer, ik wil gewoon van het stressgedoe rond het eten af, voor Polly en voor mezelf. Het is me eigenlijk wel goed bevallen vandaag dus ik ben vast van plan om het vol te houden.

Verder was het gewoon een fijne ontspannen dag, zoals altijd: veel en fijn gewandeld, gespeeld en in de tuin gewerkt met hulp van Pol (kuilen graven zijn haar specialiteit, evenals het stelen van de tuinhandschoenen, in de rondte rennen met uitgetrokken pollen onkruid en vechten met een oude houten eend. Onmisbaar die hond, haha!)
Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   13/12/2013, 20:57

Een half uurtje geleden werd ze wakker, man heeft een poosje met haar gespeeld. Toen ging ze naar haar bak en heeft alle brokken opgegeten. Het hele dagrantsoen is nu op. Ik kan het haast niet geloven, ben zo blij!
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   13/12/2013, 21:07

Helemaal super  yeehaw 

Nu je dit weet kan je je zorgen ook wel overboord gooien  top
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   14/12/2013, 08:04

Dat is positief nieuws!!!

Vaak ligt het cruciale punt (bij mensen) net op het moment dat je denkt dat je er bent en dan val je onbewust terug in oude gewoonten. Kijk maar eens naar mensen die proberen te stoppen met roken of om mezelf als voorbeeld te nemen, toen ik van 2 naar 1 suikerklontje wilde gaan. Dan is het vooral zaak om nog even door te gaan, maar als ik het zo lees zijn jullie op de goed weg. Hou dat vast!!!!
Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   14/12/2013, 08:23

Ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt Joep, want ik stond gisteren 1 keer op het punt om haar toch maar weer te gaan voeren. Maar heb het niet gedaan en ben naar boven gegaan om was te vouwen. En inderdaad Els, nu weet ik dat ze uiteindelijk toch zal gaan eten en zich niet doodhongert, maak ik me ook niet meer druk als ze een keer wat minder eet. Ik ben ontzettend blij en ik denk dat het voor Pol ook heel fijn is want het was toch altijd een gedoe.
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Farmfood   

Terug naar boven Go down

Farmfood
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederlands Lakeland Terrier Forum :: De Lakeland Terrier :: Verzorging en voeding-
Ga naar: