Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Het ongelooflijke puppybrokken syndroom ...

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Het ongelooflijke puppybrokken syndroom ...   18/9/2013, 12:51

Kan iemand me dit uitleggen?
Welke puppybrokken ik ook gebruik, ik hoor altijd van puppyeigenaren dat de pup de brokjes niet lekker vindt, maar wel de brokjes van merk zus of zo.
Ik ben er al drie keer voor overgestapt naar een ander merk, maar het probleem blijft bestaan en sterker nog, ik kom het ook tegen bij puppen die ik aanschaf!
Zo was Hazle totaal niet gecharmeerd van het voer wat ze bij haar fokker had gekregen (en waar ik me dus keurig aan hield) en Chess dook gelijk in de pot brokken van de volwassen honden en vertikte het haar (erg dure) puppybrokken te eten.

Gelukkig is het probleem aan mijn kant altijd makkelijk op te lossen. Ik heb voldoende honden in huis om alle ongewenste brokken toch nog opgesmikkeld te laten worden. En natuurlijk vinden de volwassen honden puppybrokken altijd veel lekkerder dan hun eigen eten. Soms tot mijn grote ergernis, want vooral deze laatste puppenronde is Ashop enorm dik geworden door puppybrokken te stelen en sinds de dood van Glee lijkt weinig anders haar meer te interesseren ...
En een hondje van 14 zet je niet echt meer streng op dieet ...

Als iemand hier een oplossing voor weet, dan hoor ik het graag!
Niet alleen omdat ik pupkopers een aanbeveling doe voor bepaald voer, maar ook omdat ik nadenk over welk voer ik geschikt vind en dan heb ik eindelijk een puppyvoer waarvan ik zeg 'ja, dit is hem!' en de puppen eten het met smaak, maar dan verhuizen ze naar hun nieuwe thuis en opeens zijn die geliefde brokjes niet interessant meer!
Ughhhhhh ...
Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl
Els

BerichtOnderwerp: Re: Het ongelooflijke puppybrokken syndroom ...   18/9/2013, 22:15

Misschien alle nieuwe indrukken, weg van het vertrouwde nest, nieuwe eigenaren die heel graag willen dat het puppie gaat eten enz dat denk ik , Madam at hier per brokje dat ze keurig uit haar bakje op haar kleed ging opeten, dat duurde zo een hele tijd voor haar bakje leeg was What a Face en dat was niet de bedoeling vond Baco, en ik moet hier geen gedoe rondom eten dus dag 2 heb ik haar overgezet op kvv en nu eet ze alles en snel top
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Het ongelooflijke puppybrokken syndroom ...   19/9/2013, 05:34

lol Ja zie je - bij jou gebeurde het dus ook! rofl rofl rofl 
Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl
joep

BerichtOnderwerp: Re: Het ongelooflijke puppybrokken syndroom ...   20/9/2013, 15:34

Wij kregen destijds van onze fokker Cavom mee maar omdat je dat hier moeilijk kon krijgen zijn we daar al snel vanaf gestapt. Toen hebben we een tijdje Eukanuba gegeven en nu al een hele tijd Farmfood. Hij eet ze keurig op maar niet gelijk als we het neerzetten. Daarnaast krijgt hij dagelijks een portie blik, meestal 's ochtends. De herder van mijn zus doet het al 10 jaar goed op de goedkoopste supermarktbrokken die er zijn en de jack russel al 13 jaar op Frolic en ze mankeren nagenoeg nooit iets.

Ik zou denk ik verschillende soorten blijven aanbieden en dan kijken welke het snelst worden opgegeten...
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Het ongelooflijke puppybrokken syndroom ...   

Terug naar boven Go down

Het ongelooflijke puppybrokken syndroom ...
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederlands Lakeland Terrier Forum :: De Lakeland Terrier :: Verzorging en voeding-
Ga naar: