Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Lief reutje van 11 jaar zoekt dringend nieuw thuis. [Geplaatst]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Lief reutje van 11 jaar zoekt dringend nieuw thuis. [Geplaatst]   16/9/2013, 13:14

Laatst kreeg ik een verontrustend mailtje binnen van St. Dierenopvang de Doornakker over een Lakeland reutje van 11 jaar (geboren 1 mei 2002) wat in de nacht van 12 september aan een paal stond vastgebonden in Waalre.

Dit reutje, genaamd Barroz, zoekt nu met spoed een lief leuk thuis om zijn laatste jaren te slijten.

Hij heeft al minstens drie keer een eigenaar gehad en ik plak hieronder deel van de mailings die ik met de mensen van de opvang heb uitgewisseld om zijn verhaal te vertellen voor zover we dat nu weten.
De laatste eigenaar is tot op heden niet bekend ...

Citaat :
Barroz is met 4 maanden van de fokker naar een baasje gegaan. Bij deze eigenaar waren er veel problemen is mij verteld: Barroz wilde als pup zijnde de bench al niet in en had bij thuiskomst zwarte ontlasting. Barroz zou alles stuk bijten en keer op keer weglopen. Vanwege het stuk bijten en het telkens weglopen heeft deze eigenaar besloten het dier te herplaatsen. Barroz was op dat moment 4 jaar oud. Meneer had een plekje gevonden voor Barroz bij een collega, deze heeft een flinke boerderij waar lekker zich kon uitleven, ook met de paarden. Dit ging een tijdje goed op het weglopen na. Barroz sliep zelf geregeld bij de grote paarden in de stallen. Hier ging hij graag liggen. Voor het weglopen hadden zij stroomdraad als omheining gespannen, echter Barroz trok zich hier weinig van aan en liep dan dwars door het stroomdraad heen. Een half jaar nadat Barroz bij deze mevrouw terecht gekomen was had hij een pony flink in de achterbenen gebeten, deze liep een flinke wond in het been op. De pony heeft uit reactie Barroz een flinke trap gegeven, zo erg dat Barroz een behoorlijk tijdje buiten bewust is geweest. Door dat het niet meer goed ging met de paarden is Barroz naar een nieuwe eigenaar gegaan.

Barroz is met +/- 4,5 jarige leeftijd terecht gekomen bij een mevrouw die honden traint ook voor in musicals. Zij heeft Barroz gehad tot 2 jaar geleden. Barroz kreeg veel mot met haar eigen honden waardoor hij niet kon blijven. Zij heeft hem 2 jaar geleden naar een vriendin gedaan die ook met dieren werkt. Hier blijf ik op dit moment haken. Deze mevrouw krijg ik nog geen gehoor bij.
Ik vind het een bijzonder sneu verhaal en een superleuk reutje - zie foto's hieronder! Hij is echt schattig en nog lekker levendig, want 3 of 4 keer per dag meegaan met de wandelgroep bevalt hem prima! Zie maar:

Citaat :
Ik kan wel al melden dat Barroz minimaal 3 tot 4 keer per dag mee gaat wandelen met onze enthousiaste uitlaters van het hondenteam.
en

Citaat :
Barroz begint aardig te wennen, piepspeeltjes zijn helemaal het einde! Wel heeft hij dan echte bulterriër kaken als hij het speeltje vast heeft. Speeltje afgeven doet hij (nog) niet graag. De oplossing die ik er voor heb is een ander piepspeeltje! Hij wilt dan wel graag ruilen. Komende week eens kijken hoe zich verder ontwikkeld. Voor zover zie ik geen slecht gedrag verder, hij doet geen poging tot ontsnappen, is onwijs enthousiast met de voerrondes, en hij gaat graag mee wandelen. Ik denk wel dat hij nu ook geniet. Wij hebben een groot hondenteam die dagelijks komen om te wandelen met de honden en de aandacht te geven die zij nodig hebben. Daarnaast hebben wij een groepje stagiaires die met de hondjes knuffelen. Hij lijkt hier duidelijk van te genieten. De persoonlijke band moet nog komen natuurlijk en dit zal beter worden wanneer hij een huisje vindt waar hij alle rust krijgt en juiste begeleiding.
Wat betreft de genoemde problemen:
Ik vind het niet meer dan normaal dat een pup dingen kapot maakt. Dat is een kwestie van opvoeding.
Weglopen doen Lakelands zelden tot nooit en doet mij denken dat mensen een hond nemen en verwachten dat hij met hun bezig is in plaats van andersom. Maar zo werkt dat niet bij een Lakeland.
Dat zie je ook bij eigenaar twee - het zijn géén erfhonden, maar hebben sterk behoefte aan een persoonlijke band met hun eigenaar. Als ze dat niet krijgen, dan zoeken ze hun eigen vertier en dat kan wel eens niet zijn wat mensen willen. Sja, waarom begin je dan ook aan een hond???

Veiligheidshalve zou ik hem niet bij iemand met paarden plaatsen, maar aangezien hij een groot deel van de tijd dus wél goed was met paarden, neem ik aan dat de pony in kwestie ook niet volledig onschuldig is.
Ik heb dat zelf gehad met mijn eerste Lakelandje.
Die was heel goed met alles wat ik in huis bracht, inclusief mijn tamme ratten.
Die mochten alles bij hem, tot paardje rijden op zijn rug aan toe.
Totdat een van mijn ratten overleed en ik een nieuwe kocht, die achteraf al volwassen bleek te zijn (hij was erg klein) en die afwijkend en overdreven angstig gedrag vertoonde.
Op een kwaade dag beet hij mijn Lakelandje in de neusdop (tot bloedens toe), die geen seconde aarzelde en hem met één knauw doodbeet.
Ik heb hem dat nooit kwalijk genomen. Hij verdedigde zich en zijn terriernatuur maakte dat hij daar verdraaid goed in was ...

Wat betreft het mot zoeken met andere honden - sja, hij is elf, dus of je hem wat dat betreft nog helemaal kunt veranderen ...
Wel is het zo dat als ik de tijd en ruimte zou hebben om hem te nemen, ik weet dat ik dat best goed krijg.
Honden zijn wezenlijk sociale dieren en ok, bij terriers is dat vaak een wat verborgen eigenschap grin , maar net als Cesar Millan geloof ik dat je die kant van een hond altijd wel weer boven kunt halen.

Maar wellicht is het gezien zijn leeftijd en het feit dat we zijn leven nu graag echt leuk voor hem willen maken na al die verschillende eigenaren verstandig hem alleen te nemen als hij enige hond is of bij een (makkelijk / goed opgevoed) teefje.

Dus wie o wie waagt de sprong?
Hij mag vanaf 26 september geplaatst worden en als iemand hem neemt, biedt het bestuur van de NLTC aan dat hij op 28 september op de trimdag te Elst getrimd kan worden.
Dan zit hij gelijk weer strak in het pak! Haha!

Edit Joy: Foto's op een andere manier in het bericht gezet. Zodat ik ze ook kan zien. What a Face

Laatst aangepast door The Burrows op 6/2/2014, 17:03; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Lief reutje van 11 jaar zoekt dringend nieuw thuis. [Geplaatst]   16/9/2013, 14:04

Ik snap dat toch allemaal niet, die opvoedingsproblemen. Wat je hier nou leest ook, hoe kun je nou zo'n hondje als een Lakeland als erfhond houden, ik vind het echt onbegrijpelijk! Heb je je dan helemaal niet verdiept in de aard van het beestje wat je in huis neemt? Echt, ik snap er niks van, wat is dit toch vreselijk zielig.

Ik moet ook lachen (nou ja, niet echt want leuk vind ik het niet) om dat niet willen loslaten. Je hebt een terrier genomen hoor, voor wie "los" zo ongeveer het moeilijkste commando is. Maar zeker wel te leren, met geduld en spel: ruilen voor een voertje, de hemel in prijzen en vooral: na het loslaten, wat natuurlijk heel erg knap is, weer gezellig verder spelen.

Ik word hier heel erg verdrietig van.
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Lief reutje van 11 jaar zoekt dringend nieuw thuis. [Geplaatst]   16/9/2013, 14:15

Net als jij word ik er erg verdrietig van.
Enige troost is dat de mensen van de dierenopvang goed hun best voor hem doen.
Dat is ook degene die dat meldt van het niet loslaten en haar oplossing is gewoon een ander speeltje aanbieden. Wel maakt het gedrag duidelijk dat hij daar dus niet goed genoeg in opgevoed is.
Neemt niet weg, dat ook een hondje van 11 nog heel goed bij kan leren!

Maar dit verhaal en dat van Bram maakt wel dat me koud om het hart wordt bij het plaatsen van mijn drie manneskes van Malice. Ze zijn zo verschrikkelijk leuk en schattig en ongelooflijk grappig en in de juiste handen worden ze stuk voor stuk superhonden. Maar ze zijn wel pittig - echte terriers zoals een terrier ook hoort te zijn. Dus alleen mensen waar ik een volle 100% vertrouwen in heb komen in aanmerking, want je moet er toch niet aan denken dat hen zoiets overkomt ...
Brrrr.
Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Lief reutje van 11 jaar zoekt dringend nieuw thuis. [Geplaatst]   16/9/2013, 14:36

Polly is ook heel erg pittig hoor, maar we hebben nooit problemen omdat we altijd de regie houden. Ik hoor en zie onmiddellijk wanneer bij bepaalde honden spel bij Polly dreigt over te gaan in ernst en grijp dan meteen in: ik lijn haar rustig aan zonder iets te zeggen, leid haar weg en af met een van haar favoriete speeltjes die ik altijd in mijn tas heb en die speciaal voor buiten zijn. En ze krijgt daarna niet meer de kans om met dat hondje te spelen en de fout in te gaan, ik doe haar op tijd aan de lijn en we lopen vrolijk door want er zijn genoeg andere hondjes waar ze wel fijn mee spelen kan.

En dan nog iets: ik loop heel vaak heel vroeg 's ochtends, langer dan een uur lopen we dan en dan komen we bijna geen honden tegen. Maar we hebben het desondanks heerlijk, we spelen met de bal, met een trekleer, we turen samen in de slootjes, stampen door het gras, vinden mooie stokken, Polly rent eens achter een vogel aan, snuffelt dat het aard heeft, huppelt blij van hot naar her en ik heb totaal niet het idee dat ze dan ongelukkig is. Andere honden zijn natuurlijk heel leuk, maar je moet het toch in de eerste plaats als baasje en hond samen fijn hebben lijkt me.

Wat dat loslaten betreft: ja, dat is een dingetje, maar dat is echt op te lossen, het kost alleen tijd en geduld, maar wat geeft dat nou? En hoe vreselijk knap en lief is het dan niet als je hondje zich weet te beheersen en iets wat voor hem of haar zo een eerste natuur is, niet meer doet?
Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Lief reutje van 11 jaar zoekt dringend nieuw thuis. [Geplaatst]   16/9/2013, 14:41

@The Burrows

Ik kan me zo goed voorstellen dat je je zorgen maakt om je pupjes, je moet er inderdaad niet aan denken dat hen zoiets overkomt.
Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Lief reutje van 11 jaar zoekt dringend nieuw thuis. [Geplaatst]   16/9/2013, 14:49

Ik heb een link naar dit bericht gezet op de fb-pagina van de NLTC: https://www.facebook.com/pages/Nederlandse-Lakeland-Terrier-Club/455215977866607?hc_location=stream

Laten we hopen dat er een goed nieuw huisje voor hem komt!
Terug naar boven Go down
http://muppetbailey.blogspot.com/
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Lief reutje van 11 jaar zoekt dringend nieuw thuis. [Geplaatst]   16/9/2013, 14:57

Heerlijk dat 's morgens lopen!

Ik vind de leukste wandeling die waar ik geen andere honden tegenkom Wink
Lekker bezig met mijn eigen hondje, doen wat wij leuk vinden.
En zo te lezen heeft Polly het wat dat betreft echt supergoed!
Citaat :
we spelen met de bal, met een trekleer, we turen samen in de slootjes, stampen door het gras, vinden mooie stokken, Polly rent eens achter een vogel aan, snuffelt dat het aard heeft, huppelt blij van hot naar her
Dat is waar het om gaat!

Wij fietsen graag, ze vinden het heerlijk een mooi stuk lekker door te kunnen draven, gedag zeggen tegen de paardjes in de wei, conversatie houden met kalfjes, respectvol snuffelen aan de enorme neus van een prachtige Belgische Blonde stier, de kikkers bestuderen in de sloot, balletje gooien als we langs een geschikt stukje gras komen, af en toe eens een rondje door het nabijgelegen dorp (iets groter dan waar ik woon en met zowaar 2 buurtsupers LOL) enz.
Zalig toch?
Dát is waar ik honden voor heb - lekker samen dingen doen.

Als mensen dat teveel tijd vinden kosten of daar geen zin in hebben, waarom beginnen ze dan aan een hond? Ik zal dat nooit snappen ...
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Lief reutje van 11 jaar zoekt dringend nieuw thuis. [Geplaatst]   17/9/2013, 21:40

Wat een leukerd, ik hoop dat hij snel een gouden mandje vindt, Baco schudt hier van nee Wink
Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Lief reutje van 11 jaar zoekt dringend nieuw thuis. [Geplaatst]   18/9/2013, 08:01

Mijn hart zegt: we nemen dat hondje erbij. Maar mijn verstand zegt beter van niet. Maar het gaat me zo aan het hart, in de steek gelaten dieren vind ik altijd hartverscheurend en totaal onbegrijpelijk.
Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Lief reutje van 11 jaar zoekt dringend nieuw thuis. [Geplaatst]   18/9/2013, 10:28

Ook ik word erg verdrietig van zo'n verhaal. Het beestje heeft in zijn leven al zoveel meegemaakt. En een lakeland is toch echt geen erfhond! Mijn hart is groot genoeg om hem op te halen, maar wij hebben al 2 reuen.....Ik heb wel de link op mijn facebook pagina gezet in de hoop dat iemand die ook weer deelt en er zo veel meer kansen voor hem komen.

@the Burrows: ik zou ook super huiverig zijn voor het plaatsen van Mallow, Moose en Moment. Het zijn zulke lieverds!!

En als je je in de lakeland verdiept zijn het echt geen moeilijke honden. Ooit zijn wij bij toeval aan onze draadhaar fox gekomen.
We hebben als kind 1x een hond gehad, daarna nooit meer, en dat was geen terrier.
We hebben ons verdiept door te lezen over de fox terrier, maar ook met name het bestuderen van je eigen hond, het samen optrekken leer je van en wij zijn toen ook naar clubdagen geweest waar je ook weer veel van op stak.
Wat ik wil zeggen is dat als je je verdiept in je eigen maatje dat dit soort nare verhalen zoals van dit hondje en van Bram helemaal niet nodig zijn........
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Lief reutje van 11 jaar zoekt dringend nieuw thuis. [Geplaatst]   18/9/2013, 10:49

@ Escamp dat is nou net waarom we dit forum hebben! Je hoeft niet ieder hondje zelf te nemen en te redden (en ik weet wat je bedoelt, want bij mij is die neiging er ook grin ), maar het is een goede plek om dit soort informatie met elkaar te delen en van hieruit te linken naar andere sites en vrienden en bekenden op zo'n heerlijk Lakelandje te wijzen Wink

Gelukkig zit hij nu veilig bij die dierenopvang. Hij moet het nog beter krijgen, want hij verdient persoonlijke aandacht, maar ze zijn daar echt lief voor hem en hij mag lekker mee wandelen enz. dus voorlopig is het een goed tussenstation.

Enne wat die manneskes betreft: ik heb jou getroffen voor Pepper - overduidelijk bewijs dat er beslist goede mensen voor die heerlijke manneskes bestaan grin grin grin 
Terug naar boven Go down
lhanss

BerichtOnderwerp: Re: Lief reutje van 11 jaar zoekt dringend nieuw thuis. [Geplaatst]   22/9/2013, 15:34

Oh nee ... Wie doet dat??? Een hond vastbinden aan een paal??? Het beeld alleen al geeft me tranen in de ogen Sad Sad Sad 
Ik hoop zo dat lieve Barroz een nieuwe, fijne en warme thuis krijgt ... Moest ik kunnen, ik zou hem zelf in huis nemen, maar helaas gaat dat niet Sad Ooh, wat erg, wat erg ...

Ik denk echt dat een hond aan een paal achterlaten het laagste is wat een mens kan doen. Je hebt zoveel mogelijkheden; zelf zoeken naar een nieuwe eigenaar, zoekertje plaatsen, desnoods een asiel, wat dan ook ... Maar wie dit over zijn hart kan krijgen, is volgens mij echt een wreed en lelijk mens. Wie in hemelsnaam kan het over zijn hart krijgen om zo'n onschuldig beestje achter te laten ... Helemaal alleen ... Je hebt ALTIJD oplossingen, maar dit is er ECHT geen van, nooit.

De arme schat, ik wou dat ik hem in huis kon nemen Sad
Terug naar boven Go down
http://ilihan.wordpress.com
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Lief reutje van 11 jaar zoekt dringend nieuw thuis. [Geplaatst]   22/9/2013, 18:42

Ik begrijp het ook niet. Ik probeer het me voor te stellen: je bindt je hondje aan een paal - en dan loop je weg. Niet te bevatten. Maar hij is nu tenminste veilig in de opvang, en hij gaat gezellig mee uit wandelen en er kan hem niks meer overkomen.
Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Lief reutje van 11 jaar zoekt dringend nieuw thuis. [Geplaatst]   29/9/2013, 13:27

Een vrijwilligster van de dierenopvang is gisteren langs geweest bij de trimdag van de Lakeland Club, en door 2 van onze clubleden is Barroz weer helemaal netjes getrimd. Barroz heet nu Boeffie, en is een geweldig lief hondje. Bij het trimmen deed hij helemaal niet lelijk, al protesteerde hij wel wat bij de stukjes die niet zo prettig voor hem waren. Er zaten dan ook zo hier en daar klitten in zijn vacht.

Boeffie is er weer helemaal klaar voor om naar een goed nieuw huisje te gaan. Hij is elf jaar oud, maar nog jeugdig van aard. En lief van karakter. Boeffie is gecastreerd. Wie geeft hem nog een paar leuke jaren?

Terug naar boven Go down
Ingrid Gerards

BerichtOnderwerp: Herplaatsing Barroz.   6/2/2014, 16:20

Wij hebben een Lakeland terriër, Max, en zijn helemaal verkocht en verliefd op dit ras.
Wat een karakter.
En wat een aangenaam ras om om je heen te hebben.
Toen zijn maatje, een Cairn genaamd Gino overleed, was al snel duidelijk. Hier moest nog een Lakeland bijkomen.
Via via kwamen wij op deze website terecht en zagen Barroz.
Niet wat wij wilden maar hij kwam op os pad en wij hadden meteen het gevoel; dit is onze hond "
Het was geen peulenschilletje om erachter te komen waar Barroz was, want hij was niet meer in de Doornakker.
Eerst was hij ziek en mocht niet geplaats worden. Toen was hij wel geplaatst in een gastgezin.
Nou dan had hij ook bij ons kunnen komen.
Zo ging het even heen en weer.
Uiteindelijk zijn wij hem gaan opzoeken in het gastgezin en waren meteen verkocht.
Marion, zijn gastmoeder, heeft heel goed werk gedaan met Barroz waardoor hij voor ons al iets gemakkelijker te hanteren is.
enkele mindere trekjes heeft hij nog, zoals in huis plassen. Hij luistert goed, alhoewel ik het idee heb dat hij een beetje doof is en niet echt goed meer ziet.
Maar gezien zijn achtergrond, is het een wonder dat hij nog zo lief is en ons volledig vertrouwd.
Het bos inwandelen is nog steeds en probleem, alhoewel hij steeds makkelijker meeloopt.
Ook als hij aan je voeten ligt te slapen en je raakt hem, schiet hij omhoog en grijpt je bij je voeten.
Hij bijt niet door gelukkig maar hapt.
Spelen met Max is absoluut geen probleem. Samen aan een touw trekken of het piep speeltje gaat prima.
Af en toe moet de rangorde bepaald worden en vliegen de haren.
Barroz heeft al een hap in zijn oor gehad en Max in zijn staart.
Wij zijn blij met Barroz en hij met ons.
En open dat hij nog heel wat jaartjes bij ons lijft.
Ik zou graag wat foto's plaatsen maar weet niet hoe.
Maar dat hoor ik ongetwijfeld van jullie.
Terug naar boven Go down
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Lief reutje van 11 jaar zoekt dringend nieuw thuis. [Geplaatst]   6/2/2014, 16:26

Wat heerlijk dat hij zo goed terechtgekomen is, ik ben zo blij voor hem - en voor jullie natuurlijk!
Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Lief reutje van 11 jaar zoekt dringend nieuw thuis. [Geplaatst]   6/2/2014, 16:38

Wat fijn dat hij nu een eigen huisje heeft! Fantastisch dat hij bij jullie mag wonen.

welcome  ook op het forum!

Hoe je foto's kunt plaatsen, kun je bijvoorbeeld hier lezen http://lakelandterrier.actiefforum.com/t50-een-foto-van-flickr-invoegen-doe-je-zo
De foto moet eerst ergens op het www staan, en dan kun je met gebruik van de 'url' de foto hier plaatsen.
Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Lief reutje van 11 jaar zoekt dringend nieuw thuis. [Geplaatst]   6/2/2014, 17:13

Wat fijn dat Barroz alsnog een goed huis heeft gevonden, ik ben ontzettend blij voor hem en voor jullie! Zo te lezen is hij goed terecht gekomen na alles wat hij heeft meegemaakt!
Wonen jullie in de randstad? Wij gaan met een klein clubje a.s. zondag een strandwandeling maken bij Kijkduin.
Terug naar boven Go down
Sonja

BerichtOnderwerp: Re: Lief reutje van 11 jaar zoekt dringend nieuw thuis. [Geplaatst]   7/2/2014, 18:07

Wat fijn voor Barroz! Veel plezier met Max en Barroz!
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Lief reutje van 11 jaar zoekt dringend nieuw thuis. [Geplaatst]   

Terug naar boven Go down

Lief reutje van 11 jaar zoekt dringend nieuw thuis. [Geplaatst]
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Diesel zoekt een nieuw baasje! (GEPLAATST )
» Help! Spot 3 jarig teefje zoekt een nieuw thuis.
» Joda zoekt een nieuwe thuis GEPLAATST
» Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst)
» Engelse stafford teefje zoekt een warme mand (GEPLAATST )

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederlands Lakeland Terrier Forum :: De Lakeland Terrier :: Herplaatsing-
Ga naar: