Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Gecastreerde Lakeland Terrier reu Bram van 6 jaar zoekt nieuw thuis.[niet meer van toepassing]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Gecastreerde Lakeland Terrier reu Bram van 6 jaar zoekt nieuw thuis.[niet meer van toepassing]   8/9/2013, 08:51

Via de bemiddeling van de NLTC kwam bij mij de melding binnen dat iemand haar Lakelandje Bram van 6 jaar wil plaatsen, omdat zij hem niet aan kan.
Of beter gezegd: hij doet alles perfect, maar af en toe hapt hij naar de benen van mensen (niet van het bazinnetje zelf).
Als ik het verhaal zo hoor is dat omdat hij haar wil verdedigen en hij niet goed weet wat zijn rol in de relatie is.

Bij iemand die wat ervaring met terriers heeft en die ook bereid is de hond gewoon in een bench te zetten wanneer je er even niet op op kunt letten (zodat hij niet in de fout kan gaan en je correctie geheid te laat komt), dan is dat gedrag zo aan te pakken. Indien gewenst ben ik bereid daarvoor een gratis evaluatie te doen en advies te geven voor de juiste aanpak.

Zijn bazinnetje omschrijft hem als dominant, mij lijkt hij eerder wat onzeker en hij maskeert dat door stoer te doen.
Omdat ze niet wist hoe ze het probleem moest aanpakken, heeft ze heel veel training met hem gedaan en hij luistert daardoor perfect. Voor haar is hij ook erg lief, maar ze raakt gefrustreerd omdat ze inmiddels nauwelijks nog mensen durft te ontvangen of uit druft te gaan, omdat Bram een heel enkele keer (en echt, het is maar heel zelden!) streken heeft. Hij grijpt niet om te bijten, maar pakt mensen bij de broek. Alleen zit er dan soms een velletje tussen en hebben mensen een blauwe plek en dat is allemaal niet bevorderlijk voor de sfeer.

Ik heb op dit moment geen foto's, maar zoals gezegd schijnt het een mooi, vrij stevig reutje te zijn.
Getrimd, gecastreerd (met twee jaar, ook als poging om meer controle over hem te krijgen, maar dat heeft maar tijdelijk geholpen), goed verzorgd en met liefde behandeld, maar het is zijn bazinnetje nu allemaal wat teveel geworden.

Hij mag weg naar een goed thuis en krijgt dan al zijn spulletjes mee behalve de bench.

Wie o wie heeft interesse in dit schatje?

Laatst aangepast door The Burrows op 12/9/2013, 18:42; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Gecastreerde Lakeland Terrier reu Bram van 6 jaar zoekt nieuw thuis.[niet meer van toepassing]   8/9/2013, 11:27

Het is dat ik al een 'stevige' reu hier heb rondlopen. What a Face Anders durfde ik de uitdaging wel aan.

Maar voor wie consequent kan zijn, en wat terriërervaring heeft, kan dit een fantastisch hondje worden, denk ik zo.
Terug naar boven Go down
http://muppetbailey.blogspot.com/
jvanringen

BerichtOnderwerp: Re: Gecastreerde Lakeland Terrier reu Bram van 6 jaar zoekt nieuw thuis.[niet meer van toepassing]   8/9/2013, 13:49

Ik meld me niet aan want ik heb hier nog een jong meisje. Maar wel triest dat een hondje dat het op zich zo goed doet, toch weg moet.
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Gecastreerde Lakeland Terrier reu Bram van 6 jaar zoekt nieuw thuis.[niet meer van toepassing]   8/9/2013, 19:13

Het is goed dat het baasje het via de vereniging doet en niet dumpt in een asiel maar toch denk ik bezint eer ge begint. Een dominant kind wordt niet bij het oud vuil gezet maar met een huisdier is het blijkbaar heel normaal...

Sorry, maar zo denk ik erover.
Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Gecastreerde Lakeland Terrier reu Bram van 6 jaar zoekt nieuw thuis.[niet meer van toepassing]   11/9/2013, 19:24

Ik hoop dat er snel een baasje komt voor Bram.....toch altijd sneu als er weer een nieuw baasje gezocht moet worden.
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Gecastreerde Lakeland Terrier reu Bram van 6 jaar zoekt nieuw thuis.[niet meer van toepassing]   11/9/2013, 20:00

Waar woont ze, is het geen optie om iemand eens mee te laten kijken waar het fout gaat, misschien kan hij dan blijven?

en anders hoop ik dat er zich een goed baasje meld top
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Gecastreerde Lakeland Terrier reu Bram van 6 jaar zoekt nieuw thuis.[niet meer van toepassing]   11/9/2013, 20:25

@ Els - Dat heb ik al aangeboden en daar gaan we ook mee aan de slag.
Maar ze heeft moeite zijn reacties te lezen en vandaar dat zijn gedrag voor haar heel onverwachts komt en dat vindt ze heel erg vermoeiend om mee te leven.
Vandaar dat herplaatsing voor haar op dit moment de voorkeur heeft.
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Gecastreerde Lakeland Terrier reu Bram van 6 jaar zoekt nieuw thuis.[niet meer van toepassing]   11/9/2013, 20:37

Oke, verkeerd begrepen dus, ik hoop ook op een leuke nieuwe baas dan, Baco schud al van nee, en Madam ligt te maffen Smile
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Gecastreerde Lakeland Terrier reu Bram van 6 jaar zoekt nieuw thuis.[niet meer van toepassing]   12/9/2013, 06:27

Nou dit verhaal heeft een tragische wending gekregen.
Bram had ongenoegen met een andere hond en zijn bazinnetje heeft hem bij zijn halsband gegrepen, waarop hij uit overdracht haar broek heeft gegrepen.
Zij heeft hem hiervoor vervolgens, als zijnde onbetrouwbaar, in laten slapen.

Zeer tragisch aangezien dit echt geen afwijkend gedrag is en ik heb haar dit ook gezegd.
Helaas is haar op voorhand niet voldoende duidelijk geweest wat een terrier hebben (of echt een hond hebben) inhoudt en dat een hond zijn hele leven lang zorg en aandacht blijft vragen.
Je kunt die zorg en het moeten opletten niet moe worden, zo werkt het niet.

Als je toevallig een pittige hond hebt, zul je daar de juiste zorg en aandacht aan moeten geven.
Het gaat niet aan als je een hond hebt met verdedigende neigingen en een stukje overdracht om die maar af te schrijven, omdat het lastig is hem in het oog te moeten houden.
En dit is wat bij ieder ras, ieder type en ieder geslacht voor kan komen.
Als je voor een hond kiest, hoort doorzetten als het moeilijk is er ook bij.

Niet iedere hond kun je zomaar losgooien en verwachten dat het allemaal wel prima zal verlopen omdat hij netjes zit en af gaat op bevel. Gehoorzaamheid is iets anders dan gedrag!

Is het te moeilijk, dan zoek je een andere oplossing (zoals bijvoorbeeld herplaatsing).
Dat is geen schande, mits je een werkelijk goed geschikt adres voor de hond zoekt en daar ook de tijd voor neemt.

Helaas heeft het hier niet zo mogen lopen en is Bram daar de dupe van geworden.

Echter voor iedereen over zijn bazinnetje valt: ook zij is hier slachtoffer.
Zij heeft dit nooit gewild en mij is duidelijk geworden uit gesprekken met haar dat zij zich echt heeft ingespannen om hem goed op te voeden. Zij heeft allerlei trainingen gedaan en kosten noch moeite gespaard om er een keurige hond van te maken.

Waar zij zich echter op verkeek is dat ook een keurig opgevoede hond altijd door de baas in de gaten gehouden zal moeten blijven worden en bij verkeerd gedrag gecorrigeerd dient te worden.
Al is een hond nog zo slim en nog zo goed getraind, het is en blijft een dier wat te vergelijken is met een kind van drie: je kunt ze niet uit het oog verliezen en je kunt er niet klakkeloos vanuit gaan dat ze het juiste doen onder alle omstandigheden.
Het is deze taak die zij het moeilijkst vond.

Ik sluit dit topic, aangezien ik de frustratie die velen zullen voelen als ze dit lezen begrijp, maar ik ook vind dat het niets meer toevoegt.
Bram is niet meer. Dat valt niet terug te draaien. R.I.P.

Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Gecastreerde Lakeland Terrier reu Bram van 6 jaar zoekt nieuw thuis.[niet meer van toepassing]   

Terug naar boven Go down

Gecastreerde Lakeland Terrier reu Bram van 6 jaar zoekt nieuw thuis.[niet meer van toepassing]
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Macho bull terrier 10 maanden oud zoekt nieuw huis met SPOED
» wandelen aan de lijn met een koppige pup.
» bull terrier reu net 1 jaar oud zoekt huis
» mini bull terrier
» 50 jaar Indische Vereniging Curaçao

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederlands Lakeland Terrier Forum :: De Lakeland Terrier :: Herplaatsing-
Ga naar: