Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Op de fiets.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
joep

BerichtOnderwerp: Op de fiets.   22/4/2013, 06:52

Nu het weer mooier weer is krijgen we zin om naar buiten te gaan. Gisteren voor het eerst een eind gefietst. 17 kilometertjes om precies te zijn en Simon mocht natuurlijk gezellig mee. Het eerste stuk tot aan "de Broekpolder" achterop in het mandje en in "de Broekpolder" lekker rennen naast de fiets. Baassie reed voorop en dat was het lokmiddel want vrouwtje die Simon bij zich had moest zelfs een tandje bij zetten Wink . Wel lastig als het zo druk is op de fietspaden, vooral breeduit lopende wandelaars waar je dan met je hond omheen moet. Zo ervaren met dit soort dingen ben ik nog niet.... Nadat Simon zijn behoefte nog even had gedaan en een slokje water weer lekker terug in het mandje achterop naar huis gefietst. Hoewel het mandje achterop prima gaat willen we in de toekomst toch een mandje voorop. Je hond vangt meer wind en je hebt er zicht op. Simon kan er sowieso niet uitspringen want er zit een dakje op het mandje en dat is wel nodig.
Terug naar boven Go down
Saartje

BerichtOnderwerp: Re: Op de fiets.   22/4/2013, 17:13

Wat fijn dat het zo goed is gegaan. Het is ook heerlijk om Simon mee te nemen. Saartje zit zowel voor als achterop maar als ze achterop zit wil ze alles zien dus gaat ze van links naar rechts om maar te kunnen kijken. We moeten haar wel vast zetten want ze rent het liefst naast de fiets. Wink
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Op de fiets.   22/4/2013, 17:34

Saartje schreef:
Saartje zit zowel voor als achterop maar als ze achterop zit wil ze alles zien dus gaat ze van links naar rechts om maar te kunnen kijken.

Simon steekt altijd zijn hoofd door een gat in het "dakje" zodat hij met zijn neus de wind kan ruiken. Zijn kop zit dan ergens rechts naast mijn heup.
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Op de fiets.   22/4/2013, 17:54

Heerlijk! Lekker mee met de fiets.
Ik heb vandaag ook weer flink gefietst, maar bij mij zitten ze maar zelden achterop.
Voorop doe ik niet meer want ik heb niet zo'n denderend evenwicht en als de hond dan te wild beweegt lig ik .... Shocked

Maar het kopje van de ene naar de andere kant zwiepen als ze achterop zitten, klinkt wel heel bekend.
Als mijn moeder komt zet ze vaak Lotus achterop, omdat hij meerdere keren mee mag bij het fietsen, maar daar zou hij dan veel te moe van worden.
Geregeld hoor ik haar uitroepen'Lotus, zit stil!' als hij weer met zijn volle gewicht van de ene kant van het bakje naar de andere zwalkt rofl
Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl
Els

BerichtOnderwerp: Re: Op de fiets.   22/4/2013, 21:22

Heerlijk he lekker fietsen met ze, ernaast of in een mandje, ik zal nooit vergeten dat ik mijn eerste Lakie had, Manager en fietsen met hem, mandje voorop, voor de lange stukken maar hij ziet wat en springt uit het mandje en hij zat muurvast met zijn hoofd tussen de trapper en de stang Surprised heel voorzichtig de trapper vooruit gedaan en toen was hij los Smile daarna heb ik hem vastgezet, maar hij kon best de grote zwarte rus Freek bijhouden, Madam vind de fiets helemaal te gek, we gaan ook weer wat meer fietsen nu het beter weer word.
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Op de fiets.   22/4/2013, 21:39

Ja als er eentje gek op fietsen is (nou ja, op de tweede plaats na een bal, dat wel grin ) dan is het Madam! lol
En grappig - bij jou hield Manager Freek bij, ik fietste vroeger met mijn Beauceron Plato en Lakelandje Tryfan. Dat hield hij ook prima bij Smile

Tryfan is ook wel eens uit het mandje gesprongen (sindsdien span ik altijd een leren riempje van de ene kant van het bakkie naar de andere met in het midden de musketon - werkt perfect), maar niet zo dramatisch als tussen stang en trapper komen!!!

Als ik eraan denk deden wij dat misschien wel op hetzelfde moment ...
Jij met Freek en Manager en ik met Plato en Tryfan - en 15 jaar later komen we weer samen door de liefde voor Lakelands. Hoe bijzonder is dat????

Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Op de fiets.   23/4/2013, 05:33

Wij hebben 1x gefietst zonder kapje op het mandje en toen sprong Simon ondanks dat hij vast zat toch uit het mandje. Tegenwoordig zetten we hem dus aan 2 kanten vast en hij draagt zijn tuigje.

Zoals het fietsen met de hond is nou precies één van de redenen waarom ik het hebben van een hond zo leuk vind!
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Op de fiets.   23/4/2013, 19:57

The Burrows schreef:
Ja als er eentje gek op fietsen is (nou ja, op de tweede plaats na een bal, dat wel grin ) dan is het Madam! lol
En grappig - bij jou hield Manager Freek bij, ik fietste vroeger met mijn Beauceron Plato en Lakelandje Tryfan. Dat hield hij ook prima bij Smile

Tryfan is ook wel eens uit het mandje gesprongen (sindsdien span ik altijd een leren riempje van de ene kant van het bakkie naar de andere met in het midden de musketon - werkt perfect), maar niet zo dramatisch als tussen stang en trapper komen!!!

Als ik eraan denk deden wij dat misschien wel op hetzelfde moment ...
Jij met Freek en Manager en ik met Plato en Tryfan - en 15 jaar later komen we weer samen door de liefde voor Lakelands. Hoe bijzonder is dat????

Ja dat is zeker bijzonder he, en heel leuk als je er zo over nadenkt top
Madam is helemaal waus van fietsen, ze is inmiddels wel een soort van topsportertje yeehaw
Terug naar boven Go down
Saartje

BerichtOnderwerp: Re: Op de fiets.   23/4/2013, 20:24

Dit was t weekend, op de bakfiets van mn paps.
Saar wordt al onrustig als ze ziet dat de bakfiets buiten staat, hup springt erop en rijden maar!! Very Happy

Terug naar boven Go down
Saartje

BerichtOnderwerp: Re: Op de fiets.   23/4/2013, 20:26

Els schreef:
Heerlijk he lekker fietsen met ze, ernaast of in een mandje, ik zal nooit vergeten dat ik mijn eerste Lakie had, Manager en fietsen met hem, mandje voorop, voor de lange stukken maar hij ziet wat en springt uit het mandje en hij zat muurvast met zijn hoofd tussen de trapper en de stang Surprised heel voorzichtig de trapper vooruit gedaan en toen was hij los Smile

Oeps, voor ze wat zien zijn ze weg!Gelukkig goed afgelopen!!
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Op de fiets.   23/4/2013, 20:27

Ohhhhh wat gaaf!
En die oortjes!
Ze is zo'n leuke meid geworden. Geef haar een dikke knuffel van me Smile

Edit: @ Els - ze was altijd al een topsportertje Wink
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Op de fiets.   23/4/2013, 20:49

Haha dat is helemaal gaaf zeg, zie Saar eens zitten yeehaw

Ja ze was al een topsportertje, haha het staat er een beetje raar, maar als ik nu zie wat ze allemaal uitvreet en doet, dan is het mijn topsportertje lol
Nou ja je snapt wel wat ik bedoel Wink
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Op de fiets.   24/4/2013, 05:56

@ Els - ja ik snap je Smile

Dit is het eerste wat ik vanmorgen lees - zit gelijk weer met een big smile grin
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Op de fiets.   24/4/2013, 16:03

Saar zit als een vorst op haar oranjefiets!!! Wink
Terug naar boven Go down
Saartje

BerichtOnderwerp: Re: Op de fiets.   4/5/2013, 20:29

Saar haar lievelingsfiets!

Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Op de fiets.   5/5/2013, 05:32

Woooooooow, dat is echt een gave fiets!!!
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Op de fiets.   5/5/2013, 13:20

Keertje afspreken met hond en fiets?
Terug naar boven Go down
Saartje

BerichtOnderwerp: Re: Op de fiets.   5/5/2013, 14:34

Ja hoor, genoeg plek voor twee Wink
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Op de fiets.   7/5/2013, 20:00

Ook hier heb ik de foto even kleiner gemaakt Wink
En het topic verplaatst naar Lakeland foto's en video's.
Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Op de fiets.   7/5/2013, 20:17

Wat een geweldige foto's van Saar!!! Echt een fotomodel.........
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Op de fiets.   

Terug naar boven Go down

Op de fiets.
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederlands Lakeland Terrier Forum :: De Lakeland Terrier :: Lakeland foto's & video's-
Ga naar: