Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Fox terrier 11 jaar zoekt nieuw huis.......

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Escamp

BerichtOnderwerp: Fox terrier 11 jaar zoekt nieuw huis.......   29/1/2013, 14:26

Dit kwam ik tegen op het lakelandterrier/foxt terrier/ airedale terrier forum facebook. Ze staat op marktplaats aangeboden. Wellicht voor iemand hier? Het is geen Lakeland maar geloof mij: qua karakyter scheelt het niet zo veel......

Beschrijving

Met pijn in ons hart moeten wij voor onze lieve fox terrier rikki een ander baasje zoeken, ze is 11 jaar en ik heb haar al 9jaar, maar helaas blijkt onze dochter ernstig allergisch te zijn voor honden...Rikki is een hele lieve en rustige hond in huis, buiten is ze nog speels voor haar leeftijd.

Wij zoeken iemand die veel tijd en aandacht heeft voor haar, dat verdiend ze, ze is gesterelliseerd en gechipt en altijd netjes geent en ontwormd.
Rikki kan met andere honden, niet met katten, en kinderen vanaf jaartje of 8 .

Wij willen rikki graag zelf wegbrengen om te zien waar ze terecht komt....word dus niet thuis opgehaald, dit vanwege de vele handelaren die haar weer doorverkopen....

Een goed tehuis is voor ons belangrijker dan de prijs en al haar spullen gaan mee.
Terug naar boven Go down
mayo van rooijen

BerichtOnderwerp: Fox   29/1/2013, 16:17

Heb twee hele kleine klein kinderen over de vloer. met twinkel ging dat prima.Maar foxen zijn zo wie zo veller. Dus maar nietHoop dat ze snel een nieuw baasje vinden. altijd hartstikke sneu als je op deze manier afscheid moet nemen.Vind 11jaar ook wel wat oud om over te nemen. Zou nu al direct weer tegen afscheid kinnen komen. Onzevaika werd ook maar 12.Toch erg bedankt voor je berichtje.Zal nog geduld moeten hebben. Het gemis wordt groter in plaats van kleiner. Met vr. Groeten
Mayo
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Fox terrier 11 jaar zoekt nieuw huis.......   29/1/2013, 17:24

@ Escamp - He wat naar Sad
Ik vind dat altijd zo sneu als een oudere hond weg moet.
Hondjes boven de 8 komen maar heel moeilijk aan een nieuw baasje en bij een terrier is 11 heel vaak nog echt niet oud.
Ik zie het aan mijn eigen meiden Henbane en Glee. Die zijn bijna 11, maar nu is er een pup in huis en ze zijn zelf weer pup.

Ik heb geen facebookaccount, maar kun je wellicht bij die mensen een berichtje achterlaten dat er tegenwoordig hele goede medicijnen zijn voor allergie?
Ik ben zelf razend allergisch voor alles met haar (inclusief mijn eigen haar ...), maar juist met terriers gaat het het beste, omdat het trimvachten zijn.
En in combinatie met medicijnen is het dan heel goed te doen.
Vaak is het huis (vloerbedekking, kleden enz.) een veel groter probleem dan de hond. En (huis)artsen zijn er makkelijk in om de schuld op het huisdier te schuiven.
Een goede longarts kan ze verder helpen.

@ Mayo - Ik denk dat opvoeding vaak meer de doorslag geeft dan of het nou een Welsh, een Fox of een Lakeland is.
Maar jij bent gewend aan Lakelandjes en er komt er heus wel eentje langs hoor Wink
Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Fox terrier 11 jaar zoekt nieuw huis.......   29/1/2013, 20:39

@Mayo: kan ik me voorstellen hoor, de kans is zeer wel aanwezig dat het voor korte tijd is...... Maar ik dacht: zet het er toch maar op, want ik vind het altijd zo zielig als ze op zo'n leeftijd de deur nog uit moeten. Ik heb ooit eens een vriendin gehad (nu niet meer) maar bij elke nieuwe vriend gingen de huisdieren de deur weer uit. Zo ben ik aan mijn fox Bobbie gekomen destijds......Gelukkig, want ik heb 12 en een half jaar er een reuze lief maatje aan gehad!
Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Fox terrier 11 jaar zoekt nieuw huis.......   30/1/2013, 18:33

Terug naar boven Go down
http://muppetbailey.blogspot.com/
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Fox terrier 11 jaar zoekt nieuw huis.......   30/1/2013, 18:53

Ja, dat is ze. Ik vind het altijd zo zielig, en dan op die leeftijd. Hou het dan nog een paar jaar vol met zo'n lieverd. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen hoor!!!
Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Fox terrier 11 jaar zoekt nieuw huis.......   30/1/2013, 19:33

Ik ook niet. Ik had vroeger twee katten, en werd daar heel erg allergisch voor. Maar ze waren al op leeftijd, en ik was gek op ze. Dus ze mochten blijven, dan maar wat meer medicijnen gebruiken .... En dat is goed gegaan. Ze zijn uiteindelijk 18 en 17 geworden. Mooie leeftijden, toch?
Terug naar boven Go down
http://muppetbailey.blogspot.com/
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Fox terrier 11 jaar zoekt nieuw huis.......   30/1/2013, 22:41

Zeker, maar jij bent ook een ECHTE dierenliefhebber!
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Fox terrier 11 jaar zoekt nieuw huis.......   

Terug naar boven Go down

Fox terrier 11 jaar zoekt nieuw huis.......
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Macho bull terrier 10 maanden oud zoekt nieuw huis met SPOED
» Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst)
» bull terrier reu net 1 jaar oud zoekt huis
» De overdracht van Nederlands-Nieuw-Guinea, een serie van het Ref. Dagblad
» Engelse stafford teefje zoekt een warme mand (GEPLAATST )

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederlands Lakeland Terrier Forum :: De Lakeland Terrier :: Herplaatsing-
Ga naar: