Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Oh Oh afgescheurde nagel

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   7/1/2013, 23:16

lol 'want ze ligt steeds in de weg, kan dat met zo'n klein hondje, ja dat kan en ze ligt heerlijk languit, maar gaat niet aan de kant als ik anders wil liggen'

Mijn moeder klaagt daar ook over met Fescue. Ik moet dan altijd lachen, want ik heb er 4 of 5 op bed en alles draait keurig mee als ik draai grin
(de truuk is terug te duwen - vooral Lily ligt erg dicht tegen me aan en daar slaap ik dus soms met mijn hoofd gewoon pal bovenop. Dat houdt ze een tijdje vol, maar als ik 's morgens wakker word, ligt ze toch een stukje verderop Wink )
Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   7/1/2013, 23:37

Als verpleegkundige ben ik wel het e.e.a. gewend, dus ik vind de foto niet eng. Ik hoop alleen dat ze er niet teveel pijn aan heeft....

Wat het slapen betreft, Joep slaapt bij mij moeder, en die graaft een holletje in zijn plaid en blijft dan meestal op zijn plek liggen, kruipt heel voorzichtig wel eens tegen mijn moeder aan....
Pepper slaapt bij mij, en hij heeft wel de neiging om als hij ergens anders wil gaan liggen gewoon over mij heen te wandelen, en dan weer ergens te gaan liggen. Hij ligt het liefst tegen mij aan, in het holletje van mijn knieen en drukt zich dan nog even stevig tegen mij aan. Van de week werd ik wakker en was hij tegen mij aan komen liggen en had hij zijn kop en hals in mijn nek gelegd.....ik hoorde hem snurken in mijn oor.....en als ik s'nachts naar het toilet ga en ik kom terug ligt hij pontificaal op mijn hoofdkussen.......de grapjas!!

Morgen zullen ze wel weer balen, want ik zit nu weer in de nachtdienst en moet dan overdag slapen, dan liggen ze dus niet bij me, want dan zijn ze uitgeslapen en willen ze spelen.

Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   8/1/2013, 05:27

lol Dat doet Frog ook - die wandelt ook over me heen. Maar dat is vooral omdat ik onrustig slaap en dan heeft ze opeens geen plek meer en wordt gedwongen te verkassen naar de andere kant.

Glee gaat ook altijd op mijn hoofdkussen liggen en schuift braaf opzij als ik dan wil liggen. Terwijl Lily het omgekeerde doet, want die ligt altijd op het hoofdkussen naast me, maar 's morgens ligt ze ergens in mijn nek, hals of boven mijn hoofd. Heerlijk warm grin
Terug naar boven Go down
Saartje

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   8/1/2013, 14:44

Saartje begint altijd netjes in haar mand naast het bed... tot een uur of 12 dan gaat ze drentelen en blijft ze naar het bed kijken tot we haar optillen. Dan komt ze met haar koppie bij de deken zovan til maar op dan kom ik er lekker onder. En ja hoor voor je het weet ligt dat warme bolletje wol tegen je benen aan. Ze draait ook rustig mee maar als het te warm wordt wil ze er ook zo snel mogelijk weer onderuit en dan ligt ze even op de dekens om er vervolgens weer onder te kruipen. Onze Tessie sliep altijd op het voeteneind 1x ronddraaien,liggen en de volgende ochtend precies zo wakker worden!
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   8/1/2013, 18:10

Wat een bofkonten die Lakelands van jullie. De enige plek waar Simon echt nauwelijks komt is de slaapkamer en dat houden we graag zo. Alleen als hij angstig is bijvoorbeeld door onweer zetten we zijn mand in de slaapkamer zodat hij ons kan horen en dan laten we de deur open zodat hij kan scharrelen mocht hij dat willen maar in bed ECHT NIET!
Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   9/1/2013, 00:23

Wat grappig, dat Saar ook graag liefst onder de dekens ligt.......dat heeft Pepper ook hahaha lol
Zou het erfelijk bepaald zijn???
Joep ligt ook niet onder de deken, en Bobbie, mijn vorige hond ook niet, die deed dat alleen maar op uitnodiging van mij als het bijvoorbeeld met kamperen s'nachts heel erg koud was in de tent.

@Joep: jullie hebben groot gelijk, zo hoort het natuurlijk eigenlijk wel, met de rangorde en zo. Maar ik (en mijn moeder) kunnen die smekende koppies niet weerstaan en Pepper kruipt er uit zichzelf onder, en het is in de winter nog lekker warm ook.........Ik weet het, niet ala Cesar dus.
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   9/1/2013, 16:15

Zoals jullie wel weten ben ik groot fan van Cesar Millan, maar dan wel vooral om wat hij doet, niet om wat hij zegt Wink
Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat de hele rangorde theorie bij honden volledig achterhaald is (honden stammen nl af van wolven, het zijn geen wolven - honden hebben een veel uitgebreider arsenaal aan tolerantie ontwikkeld door hun eeuwenlange verbond met de mens).

Bij je in bed slapen hoeft dus vanuit het oogpunt van rangorde en dominantie niet vermeden te worden grin
Maar natuurlijk kun je het ook gewoon onhandig of niet fris vinden.
Zelf ben ik chronisch pijnpatient en heb zo'n 80% minder last door de therapeutische warmte die er van die heerlijke lichaampjes uitgaat.
Mooi excuus dacht ik zo grin

@ Escamp - ik denk dat er best een genetische aanleg te vinden is, want het is echt iets voor mijn oude ploegje (= familie van elkaar).
Hazle wil wel graag bij me liggen, maar die komt echt niet onder het dekbed liggen en ook Lotus moet daar niets van hebben.
Mijn eerste Lakelandje Tryfan lag altijd op het voeteneinde - die wilde echt niet heel dicht tegen me aan of onder de dekens liggen.
Frogbit en Malice doen het het sterkst (zomer en winter, ongeacht het weer) en Lily doet het graag in de winter.
Oma Ashop deed het vroeger ook heel sterk, maar die is inmiddels te kwetsbaar en kan het meedraaien niet meer opbrengen.
Die slaapt nu dus op het voeteneinde met haar eigen fleecedekentje, waar ik haar helemaal mee onderdek.
Vroeger regelde ze dat zelf met een hoop gedraai en getrek, maar sinds ze een jaar of twee geleden een keer met fleeceplaid en al keihard van bed is gedonderd regel ik het voor haar.
Ze kan het nog wel zelf en ze geeft er niets om als ze valt, maar met 13,5 jaar oud wil ik geen risico nemen.
Ik wil immers dat ik over 5 jaar nog van haar kan genieten Wink

Overigens is dit bij de Manchesterterrier een standaard karaktertrek. Ik zoek even naar een filmpje om dat te demonstreren razz
Edit: al gevonden!

Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   9/1/2013, 21:38

Bailey mag van mij op bed (Muppet lag standaard altijd bij mij op bed), maar hij wil het eigenlijk alleen maar als hij het koud vindt.
En dan komt hij wel lekker warm dicht tegen me aan liggen.
Terug naar boven Go down
http://muppetbailey.blogspot.com/
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   9/1/2013, 23:28

@ Joy - Larousse was altijd al wat knuffeliger dan Bailey wat dat betreft, maar ik heb toch echt het idee dat dit bij Ashop vandaan komt. Zij en haar dochters doen het sterk. Madam lijkt sterk op haar grootmoeder Fescue en was bij mij in ieder geval geen hondje wat per sé onder een dekentje wil. Frog en Lily trekken meer naar de Ashop kant. Het grappige is dat Madam dus wel "Frogbitstyle" puppen heeft gegeven. grin

Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   10/1/2013, 18:12

Bij ons is het meer omdat ik het niet zo fris vind...
Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   10/1/2013, 18:39

joep schreef:
Bij ons is het meer omdat ik het niet zo fris vind...

Daar heb je natuurlijk gelijk in.

Maar ach, het is ook wel gezellig, zo'n hondje dat met een plof tegen je aan komt vallen.
Terug naar boven Go down
http://muppetbailey.blogspot.com/
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   

Terug naar boven Go down

Oh Oh afgescheurde nagel
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederlands Lakeland Terrier Forum :: De Lakeland Terrier :: Ziekenboeg-
Ga naar: