Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Oh Oh afgescheurde nagel

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Els

BerichtOnderwerp: Oh Oh afgescheurde nagel   3/1/2013, 16:32

The Burrows wil haar vast terug, nu een gescheurde nagel Embarassed

Vanmorgen aan de wandel en zoals gewoonlijk 1 keer per dag mag ze lekker rennen achter haar bal aan, nu kwam ze terug en het was bloed, heel veel bloed, ik zag geen nagel meer dus wat keukenpapier erom en naar huis, de hele auto onder het bloed maar ik kreeg het niet stoppend, dus naar de da, waar het werd ontsmet en een verband eromheen, haar hele nagel was weg Rolling Eyes compleet afgescheurd, ze heeft geen kik gegeven ook bij de dierenarts niet, ze mag wel haar poot belasten en dat doet ze ook, die bikkel empathy ze kan ook niet rustig doen poeh

Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   3/1/2013, 17:09

Ach!! Arme Madam, pootje in het verband en ze kijkt er nog zo triest bij ook......
Geeh haar maar een extra knuffel van mij en een hele dikke knuffel van Joep en haar zoon Pepper
Terug naar boven Go down
Saartje

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   3/1/2013, 17:28

Achh het ziet er ook echt heel sneu uit. Dat het maar snel over is!!
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   3/1/2013, 17:35

Beterschap en poot stijf houden! Wink
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   3/1/2013, 17:37

Knuffels zijn doorgegeven bedankt top

Het gaat natuurlijk tig keer goed en nu een verkeerde wending of wat dan ook, maar ze overleeft het wel, en inderdaad poot stijf houden, ze loopt er al wel goed op Wink
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   3/1/2013, 20:17

Whooaahhhh potverdikkie, wat doe je nu toch allemaal???

Ummm, dat is tegen Madam hoor grin
Ik weet wel beter dan om haar terug te vragen Wink

Joy heeft trouwens onlangs hetzelfde gehad met Bailey. En die was een stuk minder bikkel.
Na een paar weken schoot Joy in de stress - het was nóg niet goed met die nagel. Ze zag het bot uitsteken (het was zo'n loze nagel aan de voorbenen die de grond niet raakt), dacht ze. Gauw naar de dierenarts. Die haar vervolgens vrolijk gerust stelde: dat is de nieuwe nagel!!! lol

Hopelijk bespaart jou dat de schrik tegen de tijd dat ze bijna genezen is ...

Welke nagel is het trouwens? Eentje waar ze op loopt of die loze?
Ik ben nl bezig met een klein onderzoekje naar die nagels - vroeger toen Lakelandjes gecoupeerd werden, werden die loze nageltjes weggehaald.
Nu we niet meer couperen, blijven ook die nageltjes zitten, maar in andere landen worden ze wel vaak nog weggehaald (ook als de hond niet gecoupeerd wordt).
Ik ben steeds in dubio om mijn dierenarts te vragen ze bij mijn pups weg te halen, want aan de ene kant wil ik niet zomaar aan de pups laten snijden, maar aan de andere kant leiden die nageltjes vaak tot problemen, terwijl ze weghalen een mini-ingreep is.

Dat zie je overigens wel vaker bij rassen waar bepaalde dingen jarenlang (eeuwenlang) weggehaald werden - als dat niet meer gebeurt blijkt dat ze dat niet meer gebruiken en er dan last mee krijgen.
Zo werd bij Dobermanns vroeger de staart gecoupeerd en nu dat niet meer gebeurt, slaan ze die vaak kapot in hun enthousiasme.
Dalmatiners hebben een vergelijkbare staart, maar die is nooit gecoupeerd geweest en zij slaan relatief hun staart veel minder vaak stuk.

Heel veel beterschap voor de kleine meid. Wat is ze toch dapper!
Geef je haar een hele lieve knuffel van mij?
Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl
Els

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   3/1/2013, 20:38

Dank je voor de lieve knuffel en die is gegeven empathy
Het is een van de twee voorste nagels, gewoon degene waar ze op loopt zeg maar, de dierenarts dacht wel dat er wel weer wat zou teruggroeien omdat ze nog een heel kort stompje voelde, maar dat het niet meer een normale nagel zou worden, nou dat maakt niet uit, als het maar weer betert Smile
Ze was gewoon wat te wild, normaal schop ik de bal vanaf de weg op het gras en daar kan ze dan wenden en keren, nu bleef de bal op de weg rollen, en toen is ze te snel gekeerd denk ik, maar het gaat eigenlijk al zo'n tijd goed en nu dit.

Ze ligt nu lekker op de bank en dat word een weekje niet ballen, maar dat heb ik haar nog niet verteld grin
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   3/1/2013, 21:19

Ach ja, kan gebeuren.
Ik heb het met Henbane ook gehad - die had hem middendoor gescheurd.
Ik dacht ook dat komt niet meer goed, want als hij groeide spleet hij steeds weer.
Tot ik een helder moment had en de nagel heel erg kort heb geschaafd met mijn pseudodremel en dat twee keer per week ben blijven doen (steeds totaan het leven terugschaven) en op een gegeven moment was hij niet meer gespleten. Toen wel gewoon laten groeien en nu heeft ze er al geen jaren meer last van.

Met het ballen heb je kans dat ze er toch wel gauw weer last van heeft (nou ja, zo hard als Madam is merk je het wellicht niet ....), maar uiteindelijk komt dat ook wel weer goed.

Sterkte!
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   3/1/2013, 21:36

We gaan het over een week weer rustig aan proberen, gaat het niet dan wachten we wat langer, we gaan het niet forceren hoor, ze is wel een bikkeltje maar ze moet wel heel blijven What a Face

Ja dat is goed gedaan zeg met Henbane top
Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   3/1/2013, 22:47

The Burrows schreef:

Joy heeft trouwens onlangs hetzelfde gehad met Bailey. En die was een stuk minder bikkel.
Na een paar weken schoot Joy in de stress - het was nóg niet goed met die nagel. Ze zag het bot uitsteken (het was zo'n loze nagel aan de voorbenen die de grond niet raakt), dacht ze. Gauw naar de dierenarts. Die haar vervolgens vrolijk gerust stelde: dat is de nieuwe nagel!!! lol

Hopelijk bespaart jou dat de schrik tegen de tijd dat ze bijna genezen is ...

Even wat rechtzetten hoor.
1) De nagel was niet alleen ingescheurd, een stuk van het 'leven' was ook beschadigd.
2) Het genas heel langzaam. Heeft echt wéken geduurd.
3) Op enig moment was echt het onderkootje van die teen zichtbaar. Ik ben tijdenlang 2 keer per week bij de dierenarts geweest voor controle en steeds nieuwe ontsmettende zalf en nieuw verband.

En pas de laatste keer, toen ik dacht dat nog steeds dat kootje zichtbaar was, bleek het aangegroeide nagel te zijn.

Overigens dacht mijn dierenarts ook dat het niet meer (goed) zou aangroeien. Maar het is weer een gewone nagel geworden. (Aan een van de gewone tenen van een voorpoot.)

Edit: zie ook http://lakelandterrier.actiefforum.com/t181-zeer-pootje

Laatst aangepast door *joy* op 3/1/2013, 22:55; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
http://muppetbailey.blogspot.com/
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   3/1/2013, 22:48

Beterschap voor Madam!

Van mij en van haar oud-oom Bailey Wink
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   3/1/2013, 22:58

Dank je Joy Smile
Ik denk als het dan gebeurt ze beter hem helemaal kunnen verliezen als dat er wat blijft zitten zoals bij Bailey, maar goed eerst maar afwachten hoe het verder gaat met Madam, kan ook zijn dat we er weken zoet mee zijn, wat ik dan weer niet hoop. Wink
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   3/1/2013, 23:11

Sorry, Joy, ik was wat kort door de bocht Embarassed
(en ik ben duidelijk te "obsessed" met die extra tenen - dacht toch echt dat het die was ... Shocked )

Maar als het flink ingescheurd/ afgescheurd is, ben je er inderdaad wel een aantal weken zoet mee.
Madam kennende doet die volgend week of er al niets meer aan de hand is, alleen als ze dan achter een bal gaat rennen en ze stoot hem, dan zul je zien dat ze hem nog wel degelijk flink voelt Sad
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   5/1/2013, 18:10

Vanmiddag het verband eraf gehaald en ze loopt er weer op, het ziet er goed uit, ik maak morgen wel een paar foto's Smile
Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   5/1/2013, 18:27

Dat klinkt goed. Fijn voor Madam dat het zo snel geneest.
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   5/1/2013, 19:10

Heerlijk!
Terug naar boven Go down
Saartje

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   6/1/2013, 10:34

gelukkig!
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   6/1/2013, 14:57

Ziet er goed uit al he top

Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   7/1/2013, 10:28

Ziet er inderdaad netjes uit! Hopen dat het zo netjes blijft helen.
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   7/1/2013, 16:14

Gaat inderdaad goed vooruit, maar ik vind het toch nog een enge foto hoor! Shocked
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   7/1/2013, 22:07

Ze loopt er al weer goed op , alleen op het gras niet maar dat zal af en toe nog wel prikken dus we wandelen op de weg voor nu, ja de foto is een beetje van dichtbij anders zie je het niet Wink
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   7/1/2013, 22:21

Het is een bijzonder goede macro foto, knap gedaan. Gewoon niet op mij letten razz
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   7/1/2013, 22:34

Nou ik sta daar niet bij stil, maar misschien vind niet iedereen zo'n foto leuk, dat kan ook natuurlijk, maar het was niet bloederig of zo dus denk dat kan wel Wink
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   7/1/2013, 22:40

Nou het gekke is als mijn hondje zelf wat heeft en ik moet er iets aan doen, dan heb ik er weinig last van. Waarschijnlijk omdat het dan gewoon moet.
Maar als ik er dan een foto van zie, dan besef ik opeens van ach gut, arm beest. En dit is natuurlijk Madam - zo'n klein meiske en ze is wel zeven jaar van mij geweest. A bit too close to home denk ik Shocked
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   7/1/2013, 22:57

Ja dat kan ik me heel goed voorstellen hoor empathy
Ik heb dat zelf ook, als iets moet gewoon doen, zie ik bv van hetzelfde foto;s daarvan denk je soms jekkie Surprised en dan zijn het niet eens honden die ik ken, maar ze word goed verzorgd, ze mag op bed slapen, ( nog een paar daagjes hoor ), want ze ligt steeds in de weg, kan dat met zo'n klein hondje, ja dat kan laugh laugh en ze ligt heerlijk languit, maar gaat niet aan de kant als ik anders wil liggen, Wink maar beneden op de bank vindt ze ook prima top
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Oh Oh afgescheurde nagel   

Terug naar boven Go down

Oh Oh afgescheurde nagel
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederlands Lakeland Terrier Forum :: De Lakeland Terrier :: Ziekenboeg-
Ga naar: