Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Spugen.....

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Escamp

BerichtOnderwerp: Spugen.....   7/10/2012, 17:27

Joep is van de week heel erg aan het spugen geweest, etensresten en de rest van de dag, avond en nacht gal. Naar de DA geweest, kreeg hij een prik tegen het braken, en pilletjes tegen het braken mee, dat ging goed want Joep is best afgevallen (ongeveer 8 ons).
Na 2 dagen ging het beter, hij fleurde weer op. En at en dronk weer.
Nu is hij vandaag weer begonnen met spugen. Hij is op zich wel tierig, heeft gerend in het park, is aan het bedelen en had zijn brokken gegeten, maar nu weer alles uitgespuugd. Morgen dus weer terug naar de DA want hij is echt een beetje schonklig nu.
Iemand dit ooit eens meegemaakt??
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Spugen.....   7/10/2012, 18:46

He bah wat vervelend.

Maar ja, inderdaad ook wel eens meegemaakt hoor. Meestal hebben ze iets verkeerd gegeten en dat moet en zal eruit.
Normaal gesproken gaat het na een paar daagjes wel weer over.
Maar tot die tijd heb je een zielig hondje :'(

Een veelvoorkomende schuldige is een verkeerd kauwbotje. Varkensoren, bullepezen en andere kauwspullen met hele harde stukjes erin geven vaak problemen. Ik voer die al jaren niet meer en heb dit daarom ook al lang niet meer meegemaakt.
Maar ook op straat kunnen ze iets verkeerds opgepikt hebben, dus helemaal uitsluiten kun je het nooit.

Sterkte ermee.
Hele dikke knuffel voor Joep!
Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl
joep

BerichtOnderwerp: Re: Spugen.....   7/10/2012, 19:28

Ligt het niet aan het voer? Als ik het zo lees begint het nadat hij weer begonnen is met eten. Misschien even een andere zak kopen en proberen.....
Terug naar boven Go down
Saartje

BerichtOnderwerp: Re: Spugen.....   7/10/2012, 19:34

Vervelend!! Net nu hij weer een beetje opfleurde. Geef hem maar een dikke knuffel
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Spugen.....   7/10/2012, 19:43

Nee niet meegemaakt, maar wel beterschap voor Joep top
Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Spugen.....   7/10/2012, 22:41

Misschien inderdaad iets verkeerds gegeten?
Als hij verder wel tierig is, zou ik me er niet direct al teveel zorgen om maken.
Terug naar boven Go down
http://muppetbailey.blogspot.com/
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Spugen.....   8/10/2012, 16:06

Joep heeft alle lieve knuffels in ontvangst genomen, thanx! Vanmiddag naar de DA geweest (was er zelf niet bij) het probleem uitgelegd. Er is nu bloed afgenomen bij Joep voor algeheel onderzoek, dit ook omdat Joep echt aan de magere kant is. Verder weer pilletjes tegen de misselijkeheid en licht verteerbaar dus rijst met kip. Tot nu toe gaat het vandaag goed, maar ik zal blij zijn als de uitslag van het bloed bekend is en Joep weer gewoon op zijn 8 kilo gewicht zit.
Knuffels van Joep terug voor iedereen......
Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Spugen.....   10/10/2012, 19:42

Bloedonderzoek was goed, geen gekkigheid. Maar vanmorgen toch weer gal gespuugd. Hij heeft nu van de DA maagzuurremmers gekregen, vanavond de 1e en verder ook nog pillen tegen de misselijkheid. Hij is gelukkig wel weer tieriger en heeft echt zijn best gedaan op school, hij vind het echt leuk. Pepper ook trouwens.
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Spugen.....   10/10/2012, 19:55

Kip met rijst geeft wel erg weinig voeding en als hij zo mager is moet hij toch wel wat binnenkrijgen.
Probeer het anders eens met NatureDiet.
Dat is er ook in de variant kip met rijst en ik ben helemaal om voor dit voer.
Frogbit wil zich nog wel eens verslikken in de droge brokken (vooral als net de kerk gaat beieren terwijl ze staat te eten, want blaffen en eten tegelijk gaat nu eenmaal niet goed Shocked ), maar sinds ik dit geef geen enkel probleem meer.
Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Spugen.....   11/10/2012, 00:20

Inderdaad met de DA ook over het voer gehad, Joep probeert mee te eten met Peppers brokken en dat kon geen kwaad en vanavond heeft hij ook weer wat van zijn eigen voer gehad (pillen helpen goed). Het zinde ons ook niet dat hij magerder werd. Vanmiddag gewogen bij de DA en hij was toch 2 ons aangekomen in vergelijking met vorige week.
Maar ik ga het even op zoeken, dat andere voer. Waarschijnlijk heeft Joep op het moment om de een of nadere reden een overgeirriteerde maag.Morgen moeten we de DA weer bellen, hoe het met Joep gaat. Blij dat hij in de verzekering zit!!
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Spugen.....   11/10/2012, 05:37

Ok, sterkte ermee!
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Spugen.....   

Terug naar boven Go down

Spugen.....
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven