Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Mijn lieve Muppet

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Mijn lieve Muppet   17/9/2012, 23:17

Helaas, heel plotseling is Muppet er niet meer.
Ik geloof dat het nog niet echt tot me doordringt, want ik heb geen traan gelaten. Wel ben ik klaarwakker.

De laatste 2 weken kon ze soms niet meer opstaan als ze was gevallen. Net of ze dan even 'weg' was. Maar als ik haar weer op haar pootjes zette, leek er niets aan de hand te zijn. Wel klopte haar hartje dan heel snel. Alsof ze er vreselijk van was geschrokken. Sinds zondag liep ze ineens nogal te hijgen. Niets voor Muppet, dat had ze eigenlijk nooit. Maar zaterdagavond / zondagmorgen begon dat, en het werd maar niet minder. Vanmorgen had ze moeite met het kleine rondje uitlaten. Maar het leek niet erger dan gisteren. Wel dacht ik "even aankijken en zonodig naar de dierenarts". Maar ja, nu net vandaag moest ik ook 's avonds werken en trouwens ook morgen. Dus een bezoek aan de da kwam niet zo goed uit.

Om kwart voor 11 vanavond (maandagavond) kwam ik bij mijn ouders om de hondjes op te halen. Muppet was niet mee uit geweest tussen de middag. Ze wilde zelf niet. En het gehijg was mijn ouders ook opgevallen. Mee naar huis, eten gegeven. Maar ik vertrouwde het niet. Ze wilde wel gaan liggen, maar ging dan meteen weer raar omhoog zitten. Benauwd.

Met grote aarzeling (inmiddels half 12 's avonds immers) toch maar de da gebeld. Gelukkig had een van mijn eigen dierenartsen dienst. Ik mocht komen.
De diagnose was vrij snel gesteld: een hele grote tumor in de buik. Die vermoedelijk, als ik het goed heb begrepen, aan het 'lekken' was inmiddels. Bloed aan het lekken, bedoel ik. Muppet bleek enorme bloedarmoede te hebben. Tandvlees dat helemaal wit zag, dus haast geen bloedcirculatie meer.

Vandaar de benauwdheid.
Vandaar dat ze na vallen niet meer kon opstaan: die enorme bobbel in haar buik zat dan in de weg.

Had ik dit kunnen zien?
Nee, volgens de da.

Heeft ze hier pijn aan gehad?
Ook nee, volgens de da.

Dat is nu juist het verraderlijke aan zo'n tumor: als je het merkt, is het al veel te laat.

Opereren? Ze zou a.s. zondag al 10 worden.
En niet te zeggen wat er wellicht al aan uitzaaiingen zit.
En komt ze wel uit de narcose?

Ik heb resoluut besloten dat ik haar dat allemaal niet wilde aandoen.
Niet gaan dokteren zonder reeël perspectief op genezing.
Niet verder modderen met een hondje dat duidelijk heel benauwd is.

Dus ze heeft een verdovingsspuitje gekregen, om eerst in slaap te raken.
Ze was heel snel 'in slaap', wat volgens de da ook kwam door de lage bloeddruk.

Daarna de definitieve spuit. Ze was meteen weg.
Mijn arme meisje. Nu komen mijn tranen. Dit opschrijven helpt, hoe moeilijk het ook is.

Ze wordt gecremeerd.
Ik hoef de as niet.

Het is goed zo.
Ze heeft een leuk leven gehad, Het was een lieverd.

Ik zal haar vreselijk missen.

(Muppet was weliswaar geen Lakelandje, maar een Franse Bulldog. Maar ik vind dat ze hier toch een plekje verdient.)
Terug naar boven Go down
http://muppetbailey.blogspot.com/
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Mijn lieve Muppet   17/9/2012, 23:23

Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Mijn lieve Muppet   18/9/2012, 10:25

Hoi lieve Joy,

Dit soort dingen kan je allemaal niet weten. Kanker is een rotziekte. Het sluipt je lichaam binnen en asl je het doorhebt is het meestal al te laat, al is het bij mensen dan dat er ook zijn die het wel overleven gelukkig. Maar een hondje kan niks aangeven. Dan de keus maken, waar doe je goed aan........mijn da heeft bij Bobbie toen resoluut de knoop doorgehakt en goed ondersteund. Als ik bij jou de afwegingen lees is dat bij jou ook zo gegaan....Maar het is verdomd moeilijk, om afscheid te nemen van je maatje en ik wens je dan ook vanuit mijn hart heel veel sterkte....

Lieve Bailey, zo te zien en te lezen heb jij een topleventje gehad bij je vrouwtje en ben je niks te kort gekomen. Je tijd was nu blijkbaar daar om naar de hondenhemel te gaan......ik geef jou een knuffel mee, ook voor mijn lieve Bobbie

xxx
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Mijn lieve Muppet   18/9/2012, 17:03

Sterkte!!!! empathy
Terug naar boven Go down
Saartje

BerichtOnderwerp: Re: Mijn lieve Muppet   19/9/2012, 09:41

Jeetje, wat een vervelend nieuws. Het is allemaal snel gegaan! Wij wensen je heel veel sterkte met het verlies van jullie Muppet!
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Mijn lieve Muppet   19/9/2012, 21:12

Wat een rotziekte is het ook, heel veel sterkte met het verlies van jullie Muppet
Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Mijn lieve Muppet   19/9/2012, 21:28

Dank jullie wel voor de lieve berichtjes.
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Mijn lieve Muppet   20/9/2012, 06:42

Dag lieve Muppie, we missen je.
Je was zo lief tegen mijn Hazletje.
Dag lieve lieve schat.
Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Mijn lieve Muppet   

Terug naar boven Go down

Mijn lieve Muppet
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mijn "verloren" Indische vrienden uit Surabaya
» Mijn vader uit Semarang - Yap Kioe Bing
» „Ik ben bezorgd over mijn oom”
» De waarheid over brokken
» Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederlands Lakeland Terrier Forum :: De Lakeland Terrier :: In Memoriam-
Ga naar: