Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Nagels knippen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Nagels knippen   20/3/2011, 15:12

Nagels knippen: ik blijf het eng vinden. Want met een zwarte vacht en zwarte nagels, kun je niet zien waar het leven zit. Gelukkig heb ik dat nog nooit geraakt. Maar elke keer opnieuw ben ik er bang voor. Rolling Eyes
Terug naar boven Go down
http://muppetbailey.blogspot.com/
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Nagels knippen   20/3/2011, 15:38

Ik ook.
Maar ze laten het je wel weten als je te dicht bij het leven komt hoor.
En anders is zo'n minidremeltje van de action een hele goede uitkomst.
Dat gebruik ik voor Ashop, want die gaat al gillen als ik alleen al naar haar nagels kijk (en juist bij haar groeien ze als kool ...).

Vanmorgen heb ik trouwens de nagels van de pupjes weer geknipt.
Als je het als pup volhoudt om ze regelmatig kort te houden, dan groeit het leven niet zo lang door en daar heb je het hele hondenleven lang plezier van.

Wist je trouwens dat toen de hondjes nog gecoupeerd werden dan gelijk de zwevende nagel aan de voorbenen werd weggehaald?
Ashop is mijn enige nog gecoupeerde hondje, maar ze heeft als groot voordeel dat ze die nageltjes niet heeft.
Het zijn gruwelijke ondingen die vaak in het leven groeien of bij het spel ergens aan blijven haken en dan vreselijk bloeden of zelfs later alsnog operatief verwijderd moeten worden.
Het is een hele kleine ingreep bij pasgeboren puppies en mijn dierenarts heeft beloofd ze bij mijn volgend nestje wel even weg te halen.
Helaas ben ik dat vergeten te vragen bij het nestje van Medlar.
Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl

Nagels knippen
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederlands Lakeland Terrier Forum :: De Lakeland Terrier :: Verzorging en voeding-
Ga naar: