Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Felix slaapt ...

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
lhanss

BerichtOnderwerp: Felix slaapt ...   28/8/2012, 08:35

... op rare manieren!

Sorry voor de vele details hier

Terug naar boven Go down
http://ilihan.wordpress.com
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Felix slaapt ...   28/8/2012, 09:37

Haha, echt een Lakelandje zou ik zo zeggen Smile
Hij is een mooi hondje trouwens - blij te zien dat alle 'details' gewoon aanwezig zijn, er is altijd behoefte aan mooie hondjes! grin
Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl
lhanss

BerichtOnderwerp: Re: Felix slaapt ...   28/8/2012, 09:40

Mihihi grin
Hij wordt wel gecastreerd ergens volgende maand ...
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Felix slaapt ...   28/8/2012, 09:59

Hij is toch nog niet volwassen?
Vroeg castreren werkt botkanker in de hand. Zie hier.

En sowieso, waarom zou je hem laten castreren? Nergens voor nodig toch?
Ik heb altijd complete reuen gehad. Niks geen last mee.
Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Felix slaapt ...   29/8/2012, 11:18

Het is een mooi hondje!
Jammer dat je hem laat castreren. Is ook niet zo goed voor de vacht, wist je dat?

Is er een bepaalde reden dat je hem wilt laten castreren?
Terug naar boven Go down
http://muppetbailey.blogspot.com/
lhanss

BerichtOnderwerp: Re: Felix slaapt ...   29/8/2012, 11:58

Wel, de laatste tijd begint hij echt ons voeten uit te hangen.
Hij plast en kakt overal in huis om te laten zien dat hij de baas is (we moeten er verdorie een hondentrainer voor bijhalen) en hij rijdt tegen iedereen zijn been op. Inclusief kinderen! Als je hem weghaalt ofzo, dan begint hij te grommen. Mijn ouders hebben zeven kleinkinderen en dit gedrag kan echt echt niet. Stel je voor dat hij eens zou bijten!
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Felix slaapt ...   29/8/2012, 12:23

Dat klinkt vervelend.

Maar bedenk wel dat castratie géén opvoedingmiddel is.
Felix wordt niet opeens op magische wijze gehoorzaam en braaf als zijn balletjes weg zijn.
De problemen die jij beschrijft hebben niets te maken met het feit dat het een reu is, maar met het feit dat het een jonge hond is die aan het uitproberen is.
Heeft die gedragstrainer wel ervaring met terriers? Want een Lakeland is wel iets heel anders dan een herder of jachthond.
Als die je adviseert hem te castreren zou ik eens gaan nadenken over een ander adviseur.

Een aantal dingen die je helpen:

Felix heeft veel beweging nodig. Echt veel beweging.
Op Flickr zag ik dat hij niet bijster enthousiast is om uit te gaan.
Dat neemt niet weg dat hij die beweging echt nodig heeft.
Bij terriers zie je nogal eens dat de hond weinig actief is, maar wel gauw hyper is.
Dat laatste uit zich in jullie geval door te rijden en te grommen.
Het feit dat hij zijn behoefte in huis doet is een duidelijk teken dat hij niet genoeg buiten loopt en speelt.
Waarschijnlijk is hij als kleine pup niet voldoende gestimuleerd om buiten te komen (op een leuke manier) en heeft hij niet genoeg nieuwe dingen gezien om daar makkelijk mee om te kunnen gaan.
Vandaar dat hij uitgaan niet zo interessant vindt, want daar wordt hij geestelijk moe van.
Dát is juist de reden dat je veel met hem naar buiten moet gaan.
Veel wandelen. In afwisselende gebieden, dus ook in de winkelstraat enz.
Als hij zijn behoefte buiten doet ALTIJD prijzen, ook al ligt het ergens waar je niet wilt (zoals midden op de stoep of zo).
Terriers worden notoir moeilijk zindelijk.
Je zult daar gewoon hard aan moeten werken.
Iedere twee uur naar buiten en altijd prijzen als hij buiten wat doet.
Binnen goed in de gaten houden.
Een slipkettinkje om met een dunne lange lijn eraan.
Als hij in huis neigt te gaan plassen of poepen, pak je de lijn en neemt hem onmiddellijk mee naar buiten.
Niet hard aanpakken, wel kordaat.
Je actie moet geen straf zijn, maar leiding geven aan zijn gedrag!

Je kunt die lijn ook gemakkelijk gebruiken als hij tegen iemand wil gaan rijden.
Kortweg nee zeggen (niet boos, maar streng - ook hier geldt: het is geen straf, jij geeft leiding, jij moet als baas zijn gedrag in goede banen leiden) en met een kort rukje haal je hem weg van het been. Als hij terug wil gaan of lelijk wil doen, wandel je met hem weg.
Met korte kleine rukjes houd je hem naast je en jíj bepaalt waar jullie heen gaan.Al is het maar een klein rondje door het huis heenlopen.
Als je merkt dat hij ontspant / niet meer geobsedeerd is door het been, dan geef je hem vrij.
Voor goed gedrag kun je hem prijzen, maar niet te enthousiast.
Het gedrag komt meestal door te grote opwinding, dat wil je niet in de hand werken.

Gaat hij terug of begint hij bij iemand anders, dan de hele procedure herhalen.
Niet boos worden, niet tegen hem gillen, alleen weghalen met een kort rukje en een wandelingetje maken. Gebruik één vaste term om ongewenst gedrag te corrigeren.
Ik gebruik normaal gesproken de term nee, iets anders kan natuurlijk ook.

En veel wandelen met hem. Echt veel wandelen. Maak hem moe. Echt moe.
In de pubertijd zijn ze vaak echte draken.
Pas als hij moe en dus tevreden is (en nieuwe indrukken opdoen is ontzettend vermoeiend, dus heel veel mee nemen naar verschillende situaties is een van de beste remedies) is hij bereid met je samen te werken.
Roedelleider word je niet zomaar, daar moet je voor werken.

Lakelands zijn ontzettend goed met kinderen, maar zoals bij iedere hond geldt dat hij dan wel eerst opgevoed moet zijn.
Met Felix zijn jullie er duidelijk nog niet.
Maar dat komt nog wel!!!
Nog even een paar maanden hard werken en dan straks valt opeens het muntje en dan heb je net als je foxterrier een hond waarmee je kunt lezen en schrijven.

Heel veel succes!

Terug naar boven Go down
lhanss

BerichtOnderwerp: Re: Felix slaapt ...   29/8/2012, 14:57

The Burrows schreef:
Dat klinkt vervelend.

Maar bedenk wel dat castratie géén opvoedingmiddel is.
Felix wordt niet opeens op magische wijze gehoorzaam en braaf als zijn balletjes weg zijn.
De problemen die jij beschrijft hebben niets te maken met het feit dat het een reu is, maar met het feit dat het een jonge hond is die aan het uitproberen is.
Heeft die gedragstrainer wel ervaring met terriers? Want een Lakeland is wel iets heel anders dan een herder of jachthond.
Als die je adviseert hem te castreren zou ik eens gaan nadenken over een ander adviseur. Nee, deze adviseur is er eerder tegen eigenlijk Smile Maar een dierenarts uit de dierenkliniek zei dat dat beter was in zijn geval.

Een aantal dingen die je helpen:

Felix heeft veel beweging nodig. Echt veel beweging.
Op Flickr zag ik dat hij niet bijster enthousiast is om uit te gaan.
Dat neemt niet weg dat hij die beweging echt nodig heeft.
Bij terriers zie je nogal eens dat de hond weinig actief is, maar wel gauw hyper is.
Dat laatste uit zich in jullie geval door te rijden en te grommen.
Het feit dat hij zijn behoefte in huis doet is een duidelijk teken dat hij niet genoeg buiten loopt en speelt.
Waarschijnlijk is hij als kleine pup niet voldoende gestimuleerd om buiten te komen (op een leuke manier) en heeft hij niet genoeg nieuwe dingen gezien om daar makkelijk mee om te kunnen gaan.
Vandaar dat hij uitgaan niet zo interessant vindt, want daar wordt hij geestelijk moe van.
Dát is juist de reden dat je veel met hem naar buiten moet gaan.
Veel wandelen. In afwisselende gebieden, dus ook in de winkelstraat enz.

We hebben een grote tuin waarin hij mag doen en laten wat hij wil. Overdag slaapt hij (en wil hij ook niets anders doen dan slapen), maar 's avonds speelt hij in de tuin, zijn we met hem bezig, heeft hij een hyperactief kwartiertje weliswaar, en papa gaat elke dag zeker drie kwartier met hem wandelen. We gaan ook vaak naar zee en daar wandelen we met hem overal (duinen, straat, dijk, strand, ...) en is hij elke dag +- drie uur op de wandel.
Dat van zijn behoefte gaat niet om niet genoeg naar buiten gaan, dat weet ik. Alle deuren staan voor hem constant wagenwijd open en als hij zijn behoefte wil doen, doet ie dat buiten. Alleen is hij nog steeds zijn eigen baas en wil hij elke kamer markeren. We zijn dus al van april streng aan het opvoeden, maar meneer erkent ons nog steeds niet voor de volle 100% als baas, daarom dat die trainer komt.
Hij kwam thuis als pup in april, dus maanden met mooi weer, en zijn we echt vaak genoeg met hem buiten gegaan. Spelen, leren buiten zijn behoeften doen, rondlopen, ... Je kan er 100% zeker van zijn dat meneer de keizer hier niets te kort komt
Wink

Als hij zijn behoefte buiten doet ALTIJD prijzen, ook al ligt het ergens waar je niet wilt (zoals midden op de stoep of zo).
Terriers worden notoir moeilijk zindelijk.
Je zult daar gewoon hard aan moeten werken.
Iedere twee uur naar buiten en altijd prijzen als hij buiten wat doet.
Binnen goed in de gaten houden.
Een slipkettinkje om met een dunne lange lijn eraan.
Als hij in huis neigt te gaan plassen of poepen, pak je de lijn en neemt hem onmiddellijk mee naar buiten.
Niet hard aanpakken, wel kordaat.
Je actie moet geen straf zijn, maar leiding geven aan zijn gedrag!

Hij is al enkele maanden volledig zindelijk, dus daar hebben we geen problemen meer mee Smile
Maar hij plast wel als hij wil markeren òf hij iets niet mag van ons (echt waar, als hij zijn eigen zin niet krijgt, plast hij net voor je voeten)

Je kunt die lijn ook gemakkelijk gebruiken als hij tegen iemand wil gaan rijden.
Kortweg nee zeggen (niet boos, maar streng - ook hier geldt: het is geen straf, jij geeft leiding, jij moet als baas zijn gedrag in goede banen leiden) en met een kort rukje haal je hem weg van het been. Als hij terug wil gaan of lelijk wil doen, wandel je met hem weg.
Met korte kleine rukjes houd je hem naast je en jíj bepaalt waar jullie heen gaan.Al is het maar een klein rondje door het huis heenlopen.
Als je merkt dat hij ontspant / niet meer geobsedeerd is door het been, dan geef je hem vrij.
Voor goed gedrag kun je hem prijzen, maar niet te enthousiast.
Het gedrag komt meestal door te grote opwinding, dat wil je niet in de hand werken.

Gaat hij terug of begint hij bij iemand anders, dan de hele procedure herhalen.
Niet boos worden, niet tegen hem gillen, alleen weghalen met een kort rukje en een wandelingetje maken. Gebruik één vaste term om ongewenst gedrag te corrigeren.
Ik gebruik normaal gesproken de term nee, iets anders kan natuurlijk ook.

Zullen we zeker eens proberen, bedankt! Smile

En veel wandelen met hem. Echt veel wandelen. Maak hem moe. Echt moe.
In de pubertijd zijn ze vaak echte draken.
Pas als hij moe en dus tevreden is (en nieuwe indrukken opdoen is ontzettend vermoeiend, dus heel veel mee nemen naar verschillende situaties is een van de beste remedies) is hij bereid met je samen te werken.
Roedelleider word je niet zomaar, daar moet je voor werken.

Het probleem is dat we hem niet moe krijgen razz Als pup waren we uuuuuuren met hem aan het spelen, wandelen, lopen en nog kregen we hem niet moe! Mijn jongste zus heeft een volwassen golden retriever waar hij heel graag mee speelt. Ook met hem is Felix niet moe te krijgen en de golden moet vaak gewoon opgeven omdat hij niet meer kan razz

Lakelands zijn ontzettend goed met kinderen, maar zoals bij iedere hond geldt dat hij dan wel eerst opgevoed moet zijn.
Met Felix zijn jullie er duidelijk nog niet.
Maar dat komt nog wel!!!
Nog even een paar maanden hard werken en dan straks valt opeens het muntje en dan heb je net als je foxterrier een hond waarmee je kunt lezen en schrijven.

Heel veel succes!

Dankje, we gaan het nodig hebben!

Terug naar boven Go down
lhanss

BerichtOnderwerp: Re: Felix slaapt ...   29/8/2012, 15:03

Oh, trouwens, vliegen vangen is zijn lievelingshobby, dus we zien hem het merendeel van die dag rondlopen en springen om die te vangen hihi
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Felix slaapt ...   29/8/2012, 15:19

Haha, dat niet moe krijgen, ja dat ken ik. Lakelandjes zijn de actiefste van alle terriers en je hebt er duidelijk een die aan de rasbeschrijving voldoet.
Zelf fiets ik daarom met de honden.
Want spelen in de tuin e.d. is echt niet genoeg en wild stoeien met een andere hond e.d. kan juist hyper gedag in de hand werken.
Met de fiets kun je afdwingen dat hij én niet als een gek loopt te jagen en jakkeren (want dat is meestal waar terrierspel op neer komt) én dat hij wel grote afstanden aflegt én met de baas samen doet wat hondachtigen echt nodig hebben: migreren.
Hondachtigen in de natuur leggen dagelijks vele kilometers met elkaar af en dat bouwt een band, zo wordt de roedel bij elkaar gehouden.
Aan jullie als baasjes om die rol te vervullen en bij een hyper hondje als een Lakeland is de fiets een dankbaar hulpmiddel.

Dat de deuren wagenwijd open staan is ook niet afdoende. Je moet echt op verschillende momenten op de dag met hem naar buiten om hem uit te laten.
Een vaste plek in de tuin is daarvoor geschikt, maar nog beter is iedere twee uur even met hem aan de lijn buiten een klein rondje te lopen.
Daarmee heb jij de regie in handen en geef je expliciet toestemming van 'nu mag je plassen en poepen'.
Dat benadrukt dat hij het binnen niet mag.

En ik geloof grif dat meneer keizer niets tekort komt hoor!
Maar wat hij nodig heeft kan soms een beetje anders zijn dan wat je verwacht Wink

Overigens als hij juist als hij zijn zin niet krijgt voor je voeten doet - dat klinkt meer als spanning.
Hij kan de situatie niet aan en dan opeens beseft hij 'oooohhh ik moet nodig'.
Mijn eigen reutje raakt altijd erg opgewonden als er bezoek komt, want het meeste bezoek hier komt voor de honden, dus iedereen gaat altijd gelijk aaien en aandacht geven. Dus zodra er iemand komt, wordt hij helemaal vrolijk én moet hij opeens heel nodig uit.
Hij vraagt er keurig om en ik doe dan de achterdeur open, maar als ik het niet zie of vergeet, dan heeft hij het ook wel eens in huis gedaan.
Daar kan hij niets aan doen - de opwinding is dan zo groot dat hij zijn lichaam niet helemaal onder controle heeft.
Aan jou als baas om te voorkomen dat het zo ver komt.
In mijn geval is dat voordat het bezoek komt, zorgen dat de hondjes buiten hun behoefte gedaan hebben (lukt niet altijd, soms komt bezoek onverwachts of zo) en de achterdeur even openzetten.
Hij is 3,5 en nu begint een beetje de rust erin te komen. Dat duurt dus lang!

En wat die dierenarts betreft kan ik kort zijn: dierenartsen verdienen hun brood met dat soort dingen. Het zijn géén gedragsdeskundigen en ze hebben hun nut, maar er komen ook verdraaid veel verkeerde adviezen vandaan. Ik zou erg voorzichtig zijn met wat dierenartsen aanraden.

Edit: je was me voor lol

Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Felix slaapt ...   29/8/2012, 15:26

Mijn dierenarts raadt castratie juist af, als het te doen is om gedragsverandering. Dat heeft namelijk vaak niet het gewenste effect. Erger nog, soms heeft het zelfs een tegendraads effect.
En het is waar wat The Burrows zegt: de meeste dierenartsen zijn geen gedragskundigen. Én ze verdienen aan een castratie.
Terug naar boven Go down
http://muppetbailey.blogspot.com/
lhanss

BerichtOnderwerp: Re: Felix slaapt ...   29/8/2012, 15:35

The Burrows schreef:
Haha, dat niet moe krijgen, ja dat ken ik. Lakelandjes zijn de actiefste van alle terriers en je hebt er duidelijk een die aan de rasbeschrijving voldoet.
Zelf fiets ik daarom met de honden.
Want spelen in de tuin e.d. is echt niet genoeg en wild stoeien met een andere hond e.d. kan juist hyper gedag in de hand werken.
Met de fiets kun je afdwingen dat hij én niet als een gek loopt te jagen en jakkeren (want dat is meestal waar terrierspel op neer komt) én dat hij wel grote afstanden aflegt én met de baas samen doet wat hondachtigen echt nodig hebben: migreren.
Hondachtigen in de natuur leggen dagelijks vele kilometers met elkaar af en dat bouwt een band, zo wordt de roedel bij elkaar gehouden.
Aan jullie als baasjes om die rol te vervullen en bij een hyper hondje als een Lakeland is de fiets een dankbaar hulpmiddel.

Dat wil ik wel eens uitproberen, dat fietsen! Lijkt me wel leuk Very Happy

Dat de deuren wagenwijd open staan is ook niet afdoende. Je moet echt op verschillende momenten op de dag met hem naar buiten om hem uit te laten.
Een vaste plek in de tuin is daarvoor geschikt, maar nog beter is iedere twee uur even met hem aan de lijn buiten een klein rondje te lopen.
Daarmee heb jij de regie in handen en geef je expliciet toestemming van 'nu mag je plassen en poepen'.
Dat benadrukt dat hij het binnen niet mag.

Aha, zo! Smile

En ik geloof grif dat meneer keizer niets tekort komt hoor!
Maar wat hij nodig heeft kan soms een beetje anders zijn dan wat je verwacht Wink

Haha!
Ja, dat is waar Smile

Overigens als hij juist als hij zijn zin niet krijgt voor je voeten doet - dat klinkt meer als spanning.
Hij kan de situatie niet aan en dan opeens beseft hij 'oooohhh ik moet nodig'.
Mijn eigen reutje raakt altijd erg opgewonden als er bezoek komt, want het meeste bezoek hier komt voor de honden, dus iedereen gaat altijd gelijk aaien en aandacht geven. Dus zodra er iemand komt, wordt hij helemaal vrolijk én moet hij opeens heel nodig uit.
Hij vraagt er keurig om en ik doe dan de achterdeur open, maar als ik het niet zie of vergeet, dan heeft hij het ook wel eens in huis gedaan.
Daar kan hij niets aan doen - de opwinding is dan zo groot dat hij zijn lichaam niet helemaal onder controle heeft.
Aan jou als baas om te voorkomen dat het zo ver komt.
In mijn geval is dat voordat het bezoek komt, zorgen dat de hondjes buiten hun behoefte gedaan hebben (lukt niet altijd, soms komt bezoek onverwachts of zo) en de achterdeur even openzetten.
Hij is 3,5 en nu begint een beetje de rust erin te komen. Dat duurt dus lang!

Het probleem is dat Felix nog niet goed weet hij moet vragen om naar buiten te gaan en als we hem op zo'n momenten dan even niet goed in de gaten houden, is het soms in huis, maar wel een klein beetje maar. We straffen hem er niet voor, maar zetten dan wel de deur open zodat hij zijn verdere plas gewoon buiten kan doen.

En wat die dierenarts betreft kan ik kort zijn: dierenartsen verdienen hun brood met dat soort dingen. Het zijn géén gedragsdeskundigen en ze hebben hun nut, maar er komen ook verdraaid veel verkeerde adviezen vandaan. Ik zou erg voorzichtig zijn met wat dierenartsen aanraden.

Mja, dat is waar. We zullen nog wel zien Smile

Edit: je was me voor lol

Bedankt voor de tips!

Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Felix slaapt ...   29/8/2012, 15:55

Altijd welkom!
Ik werk al mijn hele leven met terriers en al zo'n 20 jaar met Lakelands, dus als ik kan helpen, dan doe ik dat graag Smile

En ik bedenk me net dat Felix wel nog erg jong is - dus voorzichtig aan kun je hem gaan wennen aan de fiets, maar doe wel rustig aan.
Hij is nog niet uitgegroeid en je wilt zijn botjes niet overbelasten.

En je zegt het zelf al:
"Het probleem is dat Felix nog niet goed weet hij moet vragen om naar buiten te gaan en als we hem op zo'n momenten dan even niet goed in de gaten houden, is het soms in huis, maar wel een klein beetje maar. We straffen hem er niet voor, maar zetten dan wel de deur open zodat hij zijn verdere plas gewoon buiten kan doen."
Dat is echt nog een opvoedingskwestie.
Terriers zijn langzaam in het zindelijk worden. Zijn in alle opzichten eigenlijk wel langzaam in de opvoeding en je moet erg consequent zijn.
Maar het voordeel is wel dat áls ze iets eenmaal goed geleerd hebben, ze een geheugen als een pot hebben en het er ook jaren lang in blijft.

Mijn oma had altijd Airedale terriers. De laatste heb ik min of meer opgevoed. Ik was negen en wilde absoluut met honden trainen en werken, dus ik was eindeloos bezig met zit en af en blijf oefeningen.
Een paar jaar later kreeg ik mijn eerste eigen hond en was er ook niet zoveel tijd meer om met die van mijn oma te werken.
Toen hij tien was was mijn oma iets vergeten tijden het boodschappen doen en moest terug.
Maar het boodschappenkarretje was zwaar en het was nog ver naar huis.
Dus liet ze de hond zitten bij het karretje en zei 'mooi daar blijven, Burton, ik ben zo terug'.
Toen ze een kwartier later terug kwam zat hij nog keurig naast het karretje (niet vastgebonden of zo).
Dit is in al die jaren niet geoefend, maar dat was wat ik zoveel met hem getraind had in het eerste jaar!!!

Dat is een van de redenen waarom ik terriers zo verschrikkelijk leuk vind grin
Terug naar boven Go down
lhanss

BerichtOnderwerp: Re: Felix slaapt ...   30/8/2012, 08:53

Wauw, geweldig!! Moet prachtig zijn, als je je hond zo gehoorzaam hebt gekregen Very Happy
Maar de hondentrainer is gisteren geweest en heeft ons ook goede tips gegeven ivm hiëarchie die we moeten uitproberen. Was een vriendelijke man en heeft ons alles eerst voorgedaan. Samen met de tips van jou, moet dat zeker lukken Smile Ben benieuwd naar het resultaat binnen enkele weken!!
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Felix slaapt ...   30/8/2012, 09:12

Heel veel succes ermee!

En we volgen graag hoe het verder gaat met Felix grin
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Felix slaapt ...   30/8/2012, 21:37

Hele leuke foto's , lijkt me een heerlijk hondje, je hebt al hele goede tips gekregen en castreren kan je altijd nog doen, maar nooit meer terugdraaien, het is lijkt wel een standaardvraag als je bij de dierenarts komt tegenwoordig. Sad

Wat ook heel leuk om met ze te doen is speuren, een spoortje uitleggen, je maakt met je voeten in het gras een spoortje en legt om de paar meter een brokje, daar moeten ze goed bij nadenken en dat maakt ze geestelijk moe, als dat goed gaat kun je dat uitbouwen door een hoek in het spoortje te maken, je kan het zo lang en kort maken als je wilt, of een voorwerp op het spoor te leggen enz

Wat ik wel eens adviseer is, schrijf eens op wat je op 1 dag aan commando's geeft en welke hij daadwerkelijk moet opvolgen, Felix is nog jong maar ik ga dan uit van de commando's die hij snapt, vaak worden er tig commando;s per dag geroepen en de meeste hoeven niet te worden opgevolgd, wees consequent, snapt hij een commando niet of nog niet goed, leer hem dat dan eerst in rust aan, kent hij wel een commando al goed, zorg dan dat hij dat uitvoert, hahaha ik klink nu als een soort van legerofficier maar ik heb het geleerd hier van mijn hond Baco, die is niet beloning of baasgericht en je moet wat met een hond van 74 kilo Very Happy
Dus commando die hij snapt is altijd uitvoeren, en anders moet je geen commando geven.

Succes met Felix
Terug naar boven Go down
lhanss

BerichtOnderwerp: Re: Felix slaapt ...   31/8/2012, 18:27

Els schreef:
Hele leuke foto's , lijkt me een heerlijk hondje, je hebt al hele goede tips gekregen en castreren kan je altijd nog doen, maar nooit meer terugdraaien, het is lijkt wel een standaardvraag als je bij de dierenarts komt tegenwoordig. Sad

Wat ook heel leuk om met ze te doen is speuren, een spoortje uitleggen, je maakt met je voeten in het gras een spoortje en legt om de paar meter een brokje, daar moeten ze goed bij nadenken en dat maakt ze geestelijk moe, als dat goed gaat kun je dat uitbouwen door een hoek in het spoortje te maken, je kan het zo lang en kort maken als je wilt, of een voorwerp op het spoor te leggen enz

Oooh, lijkt me leuk! Ga ik morgen eens proberen! Very Happy

Wat ik wel eens adviseer is, schrijf eens op wat je op 1 dag aan commando's geeft en welke hij daadwerkelijk moet opvolgen, Felix is nog jong maar ik ga dan uit van de commando's die hij snapt, vaak worden er tig commando;s per dag geroepen en de meeste hoeven niet te worden opgevolgd, wees consequent, snapt hij een commando niet of nog niet goed, leer hem dat dan eerst in rust aan, kent hij wel een commando al goed, zorg dan dat hij dat uitvoert, hahaha ik klink nu als een soort van legerofficier maar ik heb het geleerd hier van mijn hond Baco, die is niet beloning of baasgericht en je moet wat met een hond van 74 kilo Very Happy
Dus commando die hij snapt is altijd uitvoeren, en anders moet je geen commando geven.

Hahaha Very Happy
'Neen' is denk ik het commando met de hoogste frequentie tegenwoordig. Gevolgd door 'flinke man!' als hij het mooi opgevolgd heeft Smile Voor de rest oefenen we gericht met 'blijf' en 'kom hier'. De andere (zit, af, pootje) worden wel dagelijks nog herhaald en beter ingeoefend.

Succes met Felix

Dankjewel!
Terug naar boven Go down
Sonja

BerichtOnderwerp: Re: Felix slaapt ...   9/9/2012, 18:41

Felix ziet er schattig uit!

Gedragsproblemen los je inderdaad niet alleen op door ze te steriliseren. Maar er zijn ook dierenartsen die van dieren houden hoor! Vertrouw op je gevoel en kennis. Felix is niet je eerste hond toch? Veel succes en sterkte.
Terug naar boven Go down
lhanss

BerichtOnderwerp: Re: Felix slaapt ...   10/9/2012, 09:36

Sonja schreef:
Felix ziet er schattig uit!

Gedragsproblemen los je inderdaad niet alleen op door ze te steriliseren. Maar er zijn ook dierenartsen die van dieren houden hoor! Vertrouw op je gevoel en kennis. Felix is niet je eerste hond toch? Veel succes en sterkte.

Met zijn pluchen haar ziet hij er idd nog schattig uit! Maaaaar ... donderdag gaat hij voor het eerst naar de kapper!

Dankjewel Smile
Nee, hiervoor hadden we een foxterriër Smile
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Felix slaapt ...   16/9/2012, 09:47

De problemen van Felix zijn voor ons wel enigszins herkenbaar. Simon plast(e) ook weleens uit nijd en zo nu en dan had hij een terugval met zindelijk worden. Zoals al eerder door iemand gezegd, buiten weer even goed belonen en verder binnen niet teveel aandacht aan schenken. Het gaat "vanzelf" over. Ook wij kregen voor de vakanties het advies Simon te laten castreren omdat hij erg dominant gedrag vertoonde op de cursus. Na lang wikken en wegen hebben we Simon chemisch laten castreren (dit is voor de duur van 6 maanden) maar het heeft niet mogen baten. Als ik het goed heb heb jij nog een heel jong hondje en zit hij zelfs nog niet in de pubertijd. Ik zou eerst nog maar even afwachten voordat je blijvende actie gaat ondernemen.

Overigens viel ik gisteren in een aflevering van the dogwhisperer en deze keer ging het over angst agressie. Ik zag veel overeenkomsten met Simon zijn gedrag dus hier gaan wij aan werken. Via de hyves van Cesar kun je je trouwens aanmelden voor een consult van Cesar in zijn programma, hij gaat nu namelijk Europa in.
Terug naar boven Go down
lhanss

BerichtOnderwerp: Re: Felix slaapt ...   17/9/2012, 21:21

joep schreef:
De problemen van Felix zijn voor ons wel enigszins herkenbaar. Simon plast(e) ook weleens uit nijd en zo nu en dan had hij een terugval met zindelijk worden. Zoals al eerder door iemand gezegd, buiten weer even goed belonen en verder binnen niet teveel aandacht aan schenken. Het gaat "vanzelf" over. Ook wij kregen voor de vakanties het advies Simon te laten castreren omdat hij erg dominant gedrag vertoonde op de cursus. Na lang wikken en wegen hebben we Simon chemisch laten castreren (dit is voor de duur van 6 maanden) maar het heeft niet mogen baten. Als ik het goed heb heb jij nog een heel jong hondje en zit hij zelfs nog niet in de pubertijd. Ik zou eerst nog maar even afwachten voordat je blijvende actie gaat ondernemen.

Overigens viel ik gisteren in een aflevering van the dogwhisperer en deze keer ging het over angst agressie. Ik zag veel overeenkomsten met Simon zijn gedrag dus hier gaan wij aan werken. Via de hyves van Cesar kun je je trouwens aanmelden voor een consult van Cesar in zijn programma, hij gaat nu namelijk Europa in.

Ik kijk ook veel naar dog whisperer, maar meestal zijn de cases niet op Felix van toepassing. En ik denk niet dat het zo'n monster is, dat we hem er moeten gaan bijhalen lol
Felix zit nu in de puberteit en ik moet zeggen, het gaat redelijk goed Smile Beter dan we verwacht hadden! De commando's voert hij al beter uit, en als er snoepjes te verdienen zijn, zou hij tien kunstjes/commando's tegelijk uitvoeren om het snoepje maar te krijgen. Maar dat van die snoepjes begin ik stilaan af te bouwen; hij moet leren dat als ik hem iets vraag, het niet puur de show is maar omdat het nu eenmaal moet. Of heb ik het daar niet juist ... ?
Morgen gaat hij naar de kapper en we houden ons hart vast; hij heeft niet zo graag dat hij geborsteld wordt of dat er aan hem gepruld wordt. Hopelijk gooien ze hem niet half-gekapt buiten Wink
Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Felix slaapt ...   18/9/2012, 10:14

Ben heel erg benieuwd naar de "na" foto's van Felix.....hij ziet er zo lief uit, helemaal niet als een klein monstertje hahahha. Momenteel wordt ik nu even getrakteerd op de luchtjes die zich in Peppers darmen bevonden......wat kunnen ze toch stinken!!! En het gekke is dat Joep nooit windjes laat......Wel kunnen ze allebei trouwens erg goed boeren hahahah
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Felix slaapt ...   

Terug naar boven Go down

Felix slaapt ...
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederlands Lakeland Terrier Forum :: De Lakeland Terrier :: Lakeland foto's & video's-
Ga naar: