Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Oren

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Oren   20/3/2011, 14:43

De Lakeland is een gezond hondenras. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat elke hondje 15 wordt, en nooit iets mankeert.

Zo heeft mijn Bailey eigenlijk al heel zijn leven last van jeuk in zijn oren. Zo erg soms dat het (bijna) een oorontsteking wordt. De oorzaak heeft de dierenarts nooit kunnen achterhalen. Geen parasieten, geen schimmels, geen aanwijsbare allergie. Maar wel jeuk. Van tijd tot tijd loopt hij vreselijk met zijn oren te klapperen, en zit maar te krabben. Inmiddels herken ik de signalen in een vroeg stadium. En dan zalf ik het bewuste oor (de ene keer het linker, dan weer het rechter) met Surolan. De laatste tijd krijg ik van de da een ander soort oorzalf mee: Otiderm. Dat werkt beter, maar het zit in een verschrikkelijk kledderig soort tube. Het lukt mij alleen met een net nieuwe tube om zelf niet ook onder te komen zitten Rolling Eyes

Ik heb eigenlijk nog nooit van een ander Lakelandje gehoord dat hier ook last van heeft. Of is Bailey toch niet de enige?
Terug naar boven Go down
http://muppetbailey.blogspot.com/
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Oren   31/3/2011, 18:28

Vanavond ben ik weer met Bailey naar de da geweest voor controle van zijn oren. Tegenwoordig heeft de da een apparaat waarmee hij diep in de gehoorgang kan kijken. Het zag er niet goed uit: pusserig en met ontstoken plekken. Eerst wilde de da nu eens een keer de oren van Bailey grondig gaan schoonspuiten. Dat moet dan onder flinke verdoving gebeuren. Maar na enig nadenken, heeft hij toch eerst een kweek willen maken van wat er bij Bailey in zijn oren zit. Dus de da heeft met een soort gigawattenschijf diep in zijn gehoorgang gepeuterd (dat deed zeer: Bailey begon te piepen) en dat wordt nu op kweek gezet. Volgende week woensdag moet ik bellen om te horen of dat wat heeft opgeleverd, en om te overleggen wat we nu verder gaan doen. Het heeft gewoon niet zoveel zin om met Surolan en met Otiderm aan de gang te blijven als we niet eerst goed weten wat er aan de hand is.

Ik hoop voor Bailey dat dit iets duidelijks oplevert. Een eerder onderzoek naar de jeukproblemen van zijn huid heeft nooit uitsluitsel gegeven over de oorzaak. De atopica die hij nu dagelijks slikt maakt de jeuk draaglijk, maar helemaal weg is het nooit.

Arme Bailey.
Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Oren   3/4/2011, 20:10

Ik moet er aan denken om komende woensdag de da te bellen voor het resultaat van de kweek. En om te bespreken hoe nu verder.
Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Oren   8/4/2011, 15:51

Ik had woensdag gebeld, maar toen had de da de uitslag nog niet binnen. Vandaag dus opnieuw gebeld. Er zit een mix aan bacteriën in de oren van Bailey, waaronder heel veel streptokokken. Van de andere bacteriën heb ik de namen niet onthouden. Er bestaat geen medicijn dat alle aangetroffen bacteriën kan verdelgen. Want de ene bacterie is hier resistent tegen, maar gaat dood van dat, en omgekeerd. Als je begrijpt wat ik bedoel. Het komt er op neer dat ik gedurende minstens 3 weken met 2 verschillende oorzalven aan de slag moet, de ene in de morgen en de andere in de avond.

Die ene oorzalf (Auribiotic) hoort tot het standaard assortiment, en daar kan ik vandaag alvast mee beginnen.
De andere oorzalf (weet nog niet hoe die heet) moet speciaal worden besteld. Dat wordt minstens a.s. woensdag eer het in huis is. En de 3 weken gaan daarna pas echt tellen.

Dan weer minstens 2 dagen niet zalven, en terug op controle komen. In de hoop dat de little bastards dan allemaal dood zijn.

Voorlopig zijn we er zoet mee. Ik hoop dat het gaat helpen.
Terug naar boven Go down
Sonja

BerichtOnderwerp: Arme Bailey! Wat een ingewikkelde toestand. Beterschap!   10/4/2011, 17:40

*joy* schreef:
Ik had woensdag gebeld, maar toen had de da de uitslag nog niet binnen. Vandaag dus opnieuw gebeld. Er zit een mix aan bacteriën in de oren van Bailey, waaronder heel veel streptokokken. Van de andere bacteriën heb ik de namen niet onthouden. Er bestaat geen medicijn dat alle aangetroffen bacteriën kan verdelgen. Want de ene bacterie is hier resistent tegen, maar gaat dood van dat, en omgekeerd. Als je begrijpt wat ik bedoel. Het komt er op neer dat ik gedurende minstens 3 weken met 2 verschillende oorzalven aan de slag moet, de ene in de morgen en de andere in de avond.

Die ene oorzalf (Auribiotic) hoort tot het standaard assortiment, en daar kan ik vandaag alvast mee beginnen.
De andere oorzalf (weet nog niet hoe die heet) moet speciaal worden besteld. Dat wordt minstens a.s. woensdag eer het in huis is. En de 3 weken gaan daarna pas echt tellen.

Dan weer minstens 2 dagen niet zalven, en terug op controle komen. In de hoop dat de little bastards dan allemaal dood zijn.

Voorlopig zijn we er zoet mee. Ik hoop dat het gaat helpen.
Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Oren   10/4/2011, 19:59

Dank je wel, Sonja.

(Ik moest even zoeken naar jouw inbreng. Als je onder- of bovenaan op 'nieuw antwoord' klikt, kun je in het grote witte vlak wat je dan te zien krijgt jouw opmerkingen plaatsen.
Daar kun je meer in kwijt dan in het kleine witte vlakje waar boven staat 'plaats een reactie'.
En dan tot slot natuurlijk klikken op 'verzenden'.)
Terug naar boven Go down
Sonja

BerichtOnderwerp: Re: Oren   10/4/2011, 20:02

Sorry, ik moest even zoeken.
Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Oren   10/4/2011, 20:05

Geeft niks, dat went wel.
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Oren   

Terug naar boven Go down

Oren
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederlands Lakeland Terrier Forum :: De Lakeland Terrier :: Ziekenboeg-
Ga naar: