Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Virus

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Escamp

BerichtOnderwerp: Virus   30/7/2012, 22:16

Arme Pepper is een beetje ziekies. Hij had vanavond 1x dunne poep en daarna nog 1x waterdunne diarree. Hij was rustig en zat bij mij op schoot een beetje te rillen en in ene geeft hij me toch over. Volgens mij kwamen er 2 maaltijden uit!!! Hij had geen koorts, maar toch de dierenarts gebeld, want zo klein moet je wel heel goed oppassen. Gelukkig had onze eigen dierenarts dienst en konden we gelijk terecht. Hij was zo rustig, je kon echt zien dat hij niet lekker was.
De dierenarts heeft hem bekeken en geluisterd en er schijnt een erg besmettelijk virus te heersen met braken en diarre. Hij heeft nu een prik tegen de misselijkheid gehad en pilletjes tegen de diarree en ligt nu lekker te slapen in de bench.Veel laten drinken, rijst met kipfilet en dan weer opbouwen naar brokjes..... De vakantie is een paar dagen uitgesteld, zodat hij even kan uitzieken. En nu maar duimen dat Joep het niet krijgt.......... Sad Sad

Gelukkig was ik maar 5 minuten te laat op mijn werk......ik ging de nachtdienst in........
Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Virus   31/7/2012, 14:57

Gelukkig gaat het alweer aan de beterende hand met Pepper, de rijst met gekookte kip gaat er grif in en hij heeft niet meer gespuugd of diarree gehad. Voor de diarree krijgt hij wel de pilletjes en de injectie werkt 24 uur. Hij is ook weer tierig sinds vanmiddag, dus hij moet zich wel weer wat beter voelen.......
Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Virus   31/7/2012, 17:38

Fijn te horen dat het al weer beter gaat met Peppertje!
Terug naar boven Go down
http://muppetbailey.blogspot.com/
Saartje

BerichtOnderwerp: Re: Virus   31/7/2012, 20:16

Ach wat sneu, en zeker die kleine. Zo hulpeloos!! Gelukkig gaat het nu al iets beter. Extra vertroetelen dan maar Wink Heeft Pepper Joep niet aan gestoken?
Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Virus   31/7/2012, 22:42

Het is inderdaad heel zielig als je dan zo'n hulpeloos beestje in huis hebt, hij was ook echt ziek, bibberde een beetje en keek echt ziek uit zijn mooie oogjes. Tot nu toe gaat het met Joep nog goed, maar het komt zo maar opzetten als uit het niets. Ik hoop dat het goed blijft gaan want ze (Joep en Pepper) gaan donderdag met mijn moeder mee naar frankrijk. Wat zal ik ze missen!!!!!
Terug naar boven Go down
Saartje

BerichtOnderwerp: Re: Virus   1/8/2012, 08:09

Laten we hopen dat Joep het virus dan ook niet meer krijgt. Het zal zeker stil worden in huis. Hoe lang moet je ze missen? Ik ben erg benieuwd hoe Pepper het doet op vakantie, lange rit, nieuwe omgeving.
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Virus   1/8/2012, 15:25

He wat naar!
Ik ben nogal druk de laatste daagjes en had dit gemist.
Hoop dat hij snel opknapt want vooral bij die jonge hondjes is het link.

Zo te lezen gaat het de goede kant met hem op,
maar als de diarree aanhoudt, vraag je dierenarts dan om salazo (gele tabletten).
Is een paardenmiddel maar het werkt.
Mijn oude dierenarts legde uit dat het ook zijn nadelen heeft, maar niets is zo gevaarlijk voor een jonge hond als de kans uit te drogen.
En hij was er een voorstander van om liever meteen stevig aan te pakken.
Meestal zijn ze dan in een dag van de diarree af en hoef je ook de salazo gelijk niet meer te geven.

Heel veel sterkte en hoop dat de vakantie al snel weer door kan gaan!

Dikke knuffel voor Pepper en Joep Very Happy

Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Virus   2/8/2012, 04:08

Ik moet de honden 19 dagen missen, daarna heb ik vakantie en rijd ik zelf ook die kant op.......kan me niet snel genoeg gaan.

Het gaat alweer een heel stuk beter met Pepper, hij is zo levendig dat het lijkt alsof hij paardenvlees heeft gegeten in plaats van kip met rijst!!!!
We hebben hem ook flink laten drinken, want vanuit mijn werk weet ik dat uitdroging zowel bij kinderen en puppen heel gevaarlijk is en snel optreed. Hij heeft gister dan ook zoveel gedronken dat hij op een gegeven moment wel "lek "leek, hij liep richting deur en het begon al spontaan te lopen, zelfs de oppakreflex werkte niet waardoor de plas gewoon door bleef stromen.......op mijn schoenen......Maakt niet uit, vele plasjes opgedweild, maar ontzettend blij dat hij er doorheen gekomen is. We zijn ook inderdaad die maandagavond gelijk naar de DA gegaan en niet eerst zelf aangedokterd.
Hoe gaat het met Saartje??? Is ze ook zo pittig??? En met zindelijk worden??
Terug naar boven Go down
Saartje

BerichtOnderwerp: Re: Virus   2/8/2012, 08:29

19 dagen zijn ook erg lang! Wat zal je moeder het heerlijk vinden!! Mijn moeder aast ook steeds op een logeerpartij Wink dan heeft ze Saartje even voor haarzelf. Ze wilde in eerste instantie niet eens op vakantie haha!! Mijn ouders zijn er net zo gek op als dat wij zijn! Ik heb een nieuwe up-date van Saartje onder haar naam gezet. Ze is heel pittig!!Erg haar grenzen aan het opzoeken, wordt al meer zelfstandig en blijft je tegelijkertijd wel in de gaten houden. Het zindelijk worden gaat heel goed maar af en toe een ongelukje komt nog wel voor.
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Virus   

Terug naar boven Go down

Virus
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederlands Lakeland Terrier Forum :: De Lakeland Terrier :: Ziekenboeg-
Ga naar: