Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Zeer pootje

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Zeer pootje   21/6/2012, 12:34

Maandag was Bailey de hele dag bij mijn schoonzusje. Toen ik de hondjes daar na het werk ging ophalen, vertelde mijn schoonzusje dat ze niet wist wat er precies aan de hand was, maar de stoel waar Bailey op had gelegen had ineens behoorlijk onder het bloed gezeten. Wij kijken, niets te ontdekken. En ook niets aan Bailey te merken.
De volgende dag, dinsdag, begon hij zijn rechtervoorpoot te ontzien. Hij kon er wel op staan, en als ik keek zag ik er niets aan. Maar het pootje deed duidelijk zeer. Steeds tilde hij het op. Gisteren, woensdag, was het niet beter geworden maar eerder slechter. Hij wil er nu helemaal niet meer op staan. Sterker nog: hij blijft het liefste de hele dag liggen en verzet geen poot. Niet goed dus.

Dus vanmorgen dan maar naar de da geweest. Blijkt er een teennagel gescheurd / gebroken te zijn. Kennelijk is hij maandag, denk ik nu, ergens aan blijven haken of zo. Dat verklaart het bloed. Maar toen het bloeden was gestopt, was er voor mij als leek verder niets te zien aan die nagel. Want hij zat nog wel vast aan die teen. Inmiddels is het bij de wond gaan ontsteken. Het teentje is ook dik. Maar met die harige pootjes van Bailey zie je dat niet, als leek.

De da zag het gelukkig wel. Bailey heeft een kalmeringsprik gekregen en toen die goed werkte is de teen verdoofd. Dat zijn gemene prikken, vandaar eerst de kalmeringsprik. Vervolgens is de nagel er uit getrokken. Dat was nog een gepruts, omdat de nagel diep in het nagelbed was gebroken. Naar ik begrijp is ook 'het leven' beschadigd. Of er ooit weer een nagel zal groeien, en hoe die er dan zal uitzien, is de vraag. Maar dat vind ik niet zo belangrijk. Bailey heeft een antibioticaprik gehad en voor 10 dagen ab-pillen. Elke dag één. Het pootje is mooi verbonden. Dinsdagavond terug voor controle. Eigenlijk moest dat maandag, maar dan heb ik een hele lange werkdag met veel afspraken gepland staan, dus dat gaat niet. Tenzij het nodig blijkt te zijn natuurlijk, want dan laat ik alles vallen en gaat Bailey vóór. grin

Hier wat foto's van de zielige patiënt:

Terug naar boven Go down
http://muppetbailey.blogspot.com/
joep

BerichtOnderwerp: Re: Zeer pootje   23/6/2012, 06:40

Dat is nog eens wat anders dan een wit voetje halen Wink
Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Zeer pootje   6/9/2012, 15:54

Hoog tijd voor een updeet Wink

We hebben een hele tijd lopen dokteren met het zere pootje. De wond aan zijn teen was behoorlijk ernstig: er stak een stukje bot naar buiten Crying or Very sad
Heel begrijpelijk dus dat hij een lange tijd met dat pootje omhoog heeft gelopen. Het deed echt heel zeer.

Hij heeft pijnstillers gehad en ontstekingsremmers. We zijn tijdenlang elke week, soms zelfs 2 keer per week, naar de dierenarts geweest.
Om de wond te verschonen en te controleren.

Maar uiteindelijk is alles weer goed gekomen. De nagel is zelfs weer opnieuw aan het aangroeien. Wat de dierenarts niet had verwacht, gezien de ernst van dit alles.
Kennelijk was het piepkleine stukje 'leven' dat was overgebleven voldoende om weer een nieuwe nagel te laten groeien.

Een ingescheurde nagel kan dus ernstiger uitpakken dan je zo zou denken.
Terug naar boven Go down
http://muppetbailey.blogspot.com/
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Zeer pootje   6/9/2012, 19:50

Zo zie je maar dat iets wat weinig lijkt toch wel eens niet goed kan gaan.....geef Bailey maar een knuffel van me!
Terug naar boven Go down
Els

BerichtOnderwerp: Re: Zeer pootje   6/9/2012, 21:31

Gelukkig is alles goedgekomen, maar het zijn vervelende en pijnlijke dingen die nagels .als er wat mee is
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Zeer pootje   

Terug naar boven Go down

Zeer pootje
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederlands Lakeland Terrier Forum :: De Lakeland Terrier :: Ziekenboeg-
Ga naar: