Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Nieuwe pups in de maak :) [geplaatst]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Nieuwe pups in de maak :) [geplaatst]   8/4/2012, 06:11

Nog een weekje of twee geduld en dan wordt Medlar opnieuw moeder Very Happy

Het ziet er al goed uit - ze heeft een hele dikke buik en gisteren heb ik het rennetje weer klaargemaakt.
Ze ging meteen vol genoegen in de werpkist liggen, maar Hazle had hetzelfde idee, want die heeft de eerste paar maanden van haar leven dat als háár plekje gehad. Dus beide dames zaten gezusterlijk in de werpkist tegen elkaar aan. Jammer dat de batterij van mijn camera net leeg was!

Er is trouwens wel meer misgegaan. Net als de camera niks ernstigs, maar wel jammer.
Want ik had iemand op de wachtlijst die heel graag een zwart Lakelanddametje wilde.
En er, indien ze geschikt was natuurlijk, ook graag een nestje mee wilde fokken.
Omdat ik Malice en Hazle nog aan het opvoeden ben, was dit voor mij wel een hele mooie uitkomst.
Ik heb namelijk nog géén een pup van Medlar kunnen houden en op deze manier zou ik over een paar jaar toch weer aan een hondje uit die lijn kunnen komen door een dochter van die dochter te nemen.
Nou weet ik als fokker dat het voor mensen vaak heel moeilijk is om lang op een nestje te moeten wachten.
En ik kan ook niet garanderen dat er een geschikt teefje in het nest ligt natuurlijk.
Vandaar dat ik dit soort dingen meestal als leuk extraatje zie, maar ik reken er niet op.
Maar met deze vrouw heb ik meerdere keren contact gehad en ze wachtte al ruim een jaar en zo ben ik er toch op gaan vertrouwen.
Niet handig. Want ik heb Medlar laten dekken (door Lotus overigens) en vervolgens een weekje later de mensen op mijn wachtlijstje laten weten dat er puppen in de maak waren.
Waarop zij me mailt en schrijft: wat jammer nou, we hebben net twee weken geleden een Welsh terrier aangeschaft!
Volkomen begrijpelijk natuurlijk. Na zo lang wachten, als je dan de kans krijgt om een leuk hondje te kopen, dan ga je er voor.
Maar ik vind het natuurlijk zonde dat we weer iemand zijn kwijtgeraakt die een Lakelandje had kunnen hebben ...
En, omdat dit Medlar's laatste nest is, maar ze morgen pas 7 wordt, had ik best nog een loopsheid kunnen wachten. En dan haden Malice en Hazle oud genoeg geweest voor een nieuwe aanwinst. Ik baal, baal, baal.

Maar goed: eerst maar hopen dat alles goed gaat met het werpen en vervolgens een paar weken heerlijk genieten van de hummeltjes en dan toch maar gewoon afscheid nemen Crying or Very sad
Medlar heeft het trouwens goed uitgekiend. Als het een beetje meezit worden ze precies in de meivakantie geboren lol lol lol

Laatst aangepast door The Burrows op 24/6/2012, 07:09; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl
Sonja

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe pups in de maak :) [geplaatst]   8/4/2012, 17:05

Wat leuk weer een nestje! Veel succes en een dikke knuffel voor Medlar!
Terug naar boven Go down
sandra1973

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe pups in de maak :) [geplaatst]   9/4/2012, 19:38

Goed gepland Wink

We komen echt niet kijken want dan gaan we weer voor de bijl Wink En dat redden we niet, nu lukt t net met 2 peuters op de loopfiets, 1 lakie die losloopt en 1 aan de riem, we trekken veel bekijks met uitlaten.
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe pups in de maak :) [geplaatst]   9/4/2012, 19:40

Ha Sandra!

Leuk dat je er ook bij bent Very Happy
En ach, je komt niet? Zou wel mooie combi zijn: een rood, een grizzle en een zwart ... lol lol lol
Terug naar boven Go down
sandra1973

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe pups in de maak :) [geplaatst]   9/4/2012, 19:47

Hahaha eigenlijk wel he? En we gaan verhuizen zoals je weet dus plek zat Wink

Nee we doen t niet - zoals je weet 2007 hondje, 2008 kindje, 2009 hondje, 2010 kindje - we moeten nu ff consolideren Wink Maar je weet nooit wat er nog op ons pad komt, maar we hebben nu een goede balans in onze "roedel". En het waren en zijn wel tropenjaren maar dat doen we onszelf aan Wink
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe pups in de maak :) [geplaatst]   9/4/2012, 20:09

Haha, ik was je maar aan het plagen hoor!
Twee Lakelandjes is leuk. Meer is een echte roedel en dan komen er ook hele andere eisen aan de roedelleider bij kijken.
Eerlijk is eerlijk, dat beveel ik niemand aan.
Ik doe het zelf met veel liefde en plezier - sterker nog ik zou niet anders willen - maar het vergt wel een bepaalde lifestyle.
Lijkt me dat jij wilt dat je kinderen opgroeien met honden en niet dat er tussen de honden ook nog een paar kinderen leven grin grin grin
Terug naar boven Go down
sandra1973

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe pups in de maak :) [geplaatst]   9/4/2012, 20:41

Nou ..... we maken wel eens grapjes omdat we natuurlijk niet 100 % zeker zijn dat een pleegkindje blijft (kans is wel groot maar je weet t nooit), dat we dan een zwarte Lakie nemen om t compleet te krijgen. Maar laten we hopen dat we dat nooooit doen.
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe pups in de maak :) [geplaatst]   

Terug naar boven Go down

Nieuwe pups in de maak :) [geplaatst]
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Geplaatst !!! Joep... wat een jonge bink / Dierentehuis Den Bosch
» amerikaanse stafford zoekt nieuwe thuis wegens verhuis
» Mama bijt pups
» Joda zoekt een nieuwe thuis GEPLAATST
» Hoe maak je regelmatig je PC/Laptop schoon.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederlands Lakeland Terrier Forum :: De Lakeland Terrier :: Kraamkamer-
Ga naar: