Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Hitte.....

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   19/9/2011, 20:48

Zelf zwemmen in de zee wordt me nu een beetje te koud lol
Van die tennisballen klopt, gelukkig kauwt Joep er niet op maar laat hij ze stuiteren. Het leukste is het als ze vanaf de trap naar beneden stuiteren........en dan zelf erachteraan gaan.

Mijn vorige hond, Bobbie, had altijd een kapotte basketbal of voetbal bij om te spelen en achteraan te rennen, zijn hoektanden waren inderdaad afgesleten. Ik wist dat toen nog niet.....hij heeft er verder gelukkig geen hinder van ondervonden.
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   20/9/2011, 17:22

The Burrows schreef:
Er worden namelijk erg weinig Lakelandjes gefokt en we proberen mensen te stimuleren die een geschikt hondje hebben om daarmee aan het ras bij te dragen.

Eén van de redenen waarom wij Simon (nog) niet laten castreren.
Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   20/9/2011, 21:16

Ik denk wel, dat als Joep niet gecastreerd zou zijn door de vorige eigenaars, hij een prima fokhond geweest zou zijn. Geld denk ik ook voor Simon, want ze zien er mooi uit en hebben aardig temperament.......
En ze zijn lief!!
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   25/7/2012, 16:07

Ik vroeg mij zo eens af hoe jullie de hondjes koel houden ten tijde van deze hitte?

Simon had gisteravond zelfs geen zin om te lopen en ging zich verstoppen achter de bank. Uurtje later opnieuw geprobeerd en toen wilde hij wel, gelukkig.

Wij zetten zo nu en dan een teiltje met water erin en een snoepje op de bodem zodat hij lekker kan snoeppie happen. Meestal probeert hij het er dan in eerste instantie met zijn poot uit te halen die dan gelijk verkoeling krijgt. Ook hadden wij een natte handdoek buiten op de grond gelegd maar dat vond hij niks denk ik want hij ging er niet op liggen.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën / tips...
Terug naar boven Go down
Saartje

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   25/7/2012, 16:18

Wij hebben een klein kinderzwembad buiten gezet en gevuld met lekker koud water, en Saartje is er dol op.
Als ze het te heet heeft gaat ze zelf het badje in voor een beetje verkoeling.

Edit: even de foto tussen de juiste codes gezet, zodat deze zichtbaar is. - Joy
Edit2: Bedankt Joy, bij ons was de foto wel zichtbaar hoe had ik hem moeten plaatsen zodat de foto wel zichtbaar zou zijn?

Laatst aangepast door Saartje op 25/7/2012, 17:30; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   25/7/2012, 16:22

Mijn moeder was al net aan het nadenken over de aanschaf van een pierebadje voor de honden (waren in de aanbieding bij de Duitse Aldi).
Balletje erin en de pret kan beginnen Smile
Ze doet het nu trouwens met een grote teil en dat werkt ook, maar een excuus om iets voor de honden aan te schaffen is altijd mooi toch? lol

Zelf heb ik een grote drinkbak in de tuin staan en een ventilator draait de hele dag (goed geisoleerd hier, dus het valt goed te doen in huis).
Wanneer ik met de hondjes uitga, gooi ik ze eerst nat met een flinke plens water (vooral buikjes goed natmaken) en dan ga ik zolang er schaduw is toch met ze uit. Bijna altijd met de fiets, want ik ben zelf geen half mens met die hitte en lopen gaat me echt niet lukken.

Maar vandaag was het gewoon té erg.
Ik ben naar de kleding container gewandeld met Ashop en Henbane en heb een brief met ze gepost (gelukkig beide oude dames, die vinden een klein rondje niet erg) en daarna heb ik één ronde gefietst met een kletsnatte Hazle (met fles water en drinkbakje bij me), die het allemaal prima vond, maar ik kon niet meer.
Ik heb high energy hondjes, maar omdat ik altijd veel met ze doe, is hun tevredenheidsgevoel groot en een dagje niet gaan lukt dan ook.
Dus we hebben klusjes rond het huis gedaan en de hondjes hebben een beetje liggen zonnen in de tuin en vervolgens liggen uitpuffen op de koude tegels.
Malice en Hazle hebben rondjes gerend door huis om wat energie kwijt te raken en nu ligt alles om me heen te slapen.

Morgenochtend sta ik extra vroeg op - dan lukt het hopelijk wel om met iedereen te fietsen, terwijl de temperatuur nog aangenaam is.

Natte handdoek vinden de mijne ook niets.
Je kunt proberen Simon lekker nat te gooien (een gieter werkt heel goed - pas wel op niet in zijn oren te gieten, dan heeft hij er gelijk een hekel aan), op de koelste momenten van de dag wandelen en verder gewoon rustig aan doen.
Als hij niet wil lopen, heeft hij er blijkbaar ook geen behoefte aan Wink

Edit: ik schrijf weer te veel, Rianne is me te snel af Wink
Saartje is er duidelijk eentje bij mij vandaan - waterratten, stuk voor stuk lol lol lol

Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   25/7/2012, 17:20

Wij doen het rustig aan thuis. Gisteravond ben ik met Joep naar Meer en Bos geweest, daar is een beekje en daar is hij in staan koelen ( en hij is GEEN waterrat). Pepper zoekt zijn verkoeling op de plavuizen en met uitlaten gaat hij heerlijk in het gras liggen. Op ons balkonnetje kunnen we helaas geen zwembad kwijt.
Maar morgen kruijgt hij zijn laatste enting en de rabies prik, dus morgen vraag ik even na aan de dierenarts of hij dan ook het beekje in mag. Nu liggen ze waarschijnlijk te rusten (ben op mijn werk nu). En verder dan een teiltje water, wat we vorig jaar in de vakantie gedaan hebben, maar het is bij ons binnen niet zo warm: plavuizen, benedenste verdieping, zonnescherm s'morgens al helemaal uit, dus dat gaat best.
Maar het is een ontzettende leuke foto van Saar en ik hoop dat Pepper ook een waterrat wordt......
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   26/7/2012, 15:53

Zo'n zwembadje is een goed idee alleen kunnen wij dat niet kwijt op ons balkon. Ik zag wel laatst bij de Action dat ze daar hard plastic zandbakken/zwembaden verkochten a nog geen 3 euro. Deze passen wel op het balkon dus misschien dat ik er één ga halen.... Binnenshuis is het wel te doen, ook hier goed geïsoleerd. Momenteel lopen we 's avonds na zonsondergang een extra rondje.
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   

Terug naar boven Go down

Hitte.....
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederlands Lakeland Terrier Forum :: De Lakeland Terrier :: Verzorging en voeding-
Ga naar: