Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Hitte.....

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Escamp

BerichtOnderwerp: Hitte.....   22/8/2011, 16:24

Hallo,

We zijn momenteel op vakantie, en wat de hele afgelopen zomer niet gebeurd is: we hebben mooi weer!!!!
Het is gemiddeld tussen de 25 en 33 graden met vandaag en morgen een uitschieter van 38 graden!!!

Voor ons is dat nog te doen met een zwembad op de camping, maar voor Joep is het een beetje erg te warm, we koelen hem al dagen door zijn pootjes en buikje nat te maken me koel water. Er is voor hem niks te zwemmen in de buurt en hij houd ook niet van water.
Alleen vroeg in de ochtend en laat in de avond is hij een beetje hond, dan pas gaat hij ook drinken en eten. Hij ligt zoveel mogelijk onder de caravan.

Als iemand nog tips heeft wat we nog meer kunnen doen om Joep te koelen???? Tips zijn van harte welom, want het blijft de komende 8 weken nog steeds rond de 30 graden.....

Smile
Terug naar boven Go down
Liesbeth

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   22/8/2011, 16:44

Ik kan maar 1 ding bedenken!!!!

Wink Zo snel mogelijk naar huis! Wink
Terug naar boven Go down
http://www.hobbywonder.blogspot.com
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   22/8/2011, 18:36

Hadden we al aan gedacht, maar dat is geen optie. Deze 2 dagen van 38 graden is natuurlijk ook wel extreem, het is nu 29 graden en Joep begint weer bij te trekken: heeft een heerlijke bak water naar binnen geslobberde en zijn brokken op gegeten en gespeeld met honden lotgenoten die allemaal de gehel;e dag onder de caravan door gebracht hebben.

We hebben trouwens heel erg veel aanspraak met onze Joepen hij heeft al vele mensenvrienden gemaakt op de camping van alle nationaliteiten,, grappig hoor.....
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   23/8/2011, 15:55

Goeie vraag! Ook met het oog op onze komende vakantie. Ik weet niet waar jullie zitten maar wij gaan naar Normandië in de hoop dat het daar niet overdreven warm zal zijn. Van een collega hoorde ik over speciale koelmatjes die je bij de dierenwinkel kunt krijgen maar daar heb jij nu niks meer aan denk ik... Op internet kon ik vooralsnog niet veel meer vinden dan wat jullie al deden om de hond koel te houden.
Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   27/8/2011, 22:11

Zo'n koelmatje heb ik jaren geleden eens uitgeprobeerd, omdat ik ook een Franse Bulldog heb. En die zijn nog gevoeliger voor warmte. Nou, op die koelmat wilde niemand liggen, hoe warm het ook was.... Wel liggen ze bij mij graag pal in de wind van een ventilator.

De beste optie lijkt mij: geregeld de hond even nat maken als het zo warm is.
Terug naar boven Go down
http://muppetbailey.blogspot.com/
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   6/9/2011, 16:50

We zijn weer thuis!!!!!
Joep dankt god op zijn blote knietjes dat hij weer thuis is...... Je kan echt duidelijk merken dat hij het weer heerlijk vind om in zijn eigen huis te zijn, ook al hadden we mand en speeltjes meegenomen. Grappig dat hij dat zou duidelijk kan laten merken.

Alleen 1 strop voor hem: het park en het bos zitten er voorlopig even niet in voor hem, en dan met name het los mogen hollen, want zijn vrouwtje heeft dom genoeg de dag dat we thuis kwamen van vakantie haar enkel gebroken en haar knie gekneusd.
Vandaag bij de gipsmeester en orthopeed geweest en het vonnis luid: de komende 5 weken in elk geval niet belasten, dan weer terug komen, nieuwe foto maken en dan de beslissing of het er af mag. Met mijn voorgeschiedenis willen ze geen risico nemen. Maar flink balen voor Joep dus, gelukkig maar dat hij van zichzelf niet zo'n druktemaker is.......

Weet iemand trouwens hoe dat werkt met de boswandeling/familiedag in oktober??

Groetjes Cynthia
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   6/9/2011, 19:32

Ha Cynthia!

Baal jij even! Heel veel sterkte hoor!

8 oktober is de trimdag, die is in Elst.
Even gekopieerd van de site:

Citaat :
Let op, onze trimdag zal plaats vinden bij:
Duivenvereniging “De toekomst”
Sportpark “De Pas”
Groenestraat
Te Elst (Overbetuwe)
Aanvang 13.00 uur
Einde 16.30 uur
Kosten € 15 per hond, opgeven voor deze trimdagen kunt u zich bij de secretaris.

Cees van Benthem
Rijksweg – Z. 19
6662 KB Elst (Gld)
tel.: 0481 375661
vanbenthem.lakelands@chello.nl

De najaarswandeling is 16 oktober. Ik heb nog geen idee waar hij dit keer gehouden wordt, maar dat moet binnenkort wel duidelijk worden.
De wandeling wordt in ieder geval iedere keer op een andere locatie gehouden en dat komt dan in het clubblad te staan.
Bij de trimdag ben ik in ieder geval aanwezig, bij de wandeling hangt het een beetje af van de locatie, maar als het enigszins kan ben ik er daar ook.
Ik ga even navragen of er al plannen zijn.

Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   8/9/2011, 11:23

Soms kan ik mezelf wel voor het hoofd slaan ...

De wandeling vindt plaats in Zeeland en wordt georganiseerd door de familie Gardien en hun Lakelandje Bo (de meest gefotografeerde Lakeland ter wereld zoals ze haar zelf noemen LOL).
De exacte locatie komt in het clubblad te staan en ik zal er niet bij aanwezig zijn, want dat is echt te ver reizen bij mij vandaan Sad
(en dit wist ik eigenlijk allemaal al sinds de vorige wandeling ...)

DSC_2065
Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   8/9/2011, 15:33

Helaas zit her er voor mij ook niet in, heel jammer want ik had ook zeker graag Simon gezien, het broertje van Joep.
Maar ja, dat moet dan maar wachten tot volgend jaar, want voorlopig zit ik nog 5 weken in het gips en mag ik niet belasten, en het zou allemaal nog wel eens wat langer kunnen gaan duren.....

Zijn er ook wel eens familiedagen waarop de honden een soort huis tuin en keuken keuring krijgen? Bij de Nederlandse Fox Terrier Club was dat toen wel, en toen hebben we Bobbie ook laten keuren. Dat zou ik met Joep ook best leuk vinden.
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   8/9/2011, 15:44

Vroeger waren die er wel, maar door gebrek aan belangstelling is dat verwatert.
Toevallig was er op de laatste vergadering sprake van om het weer nieuw leven in te blazen.
Er worden namelijk erg weinig Lakelandjes gefokt en we proberen mensen te stimuleren die een geschikt hondje hebben om daarmee aan het ras bij te dragen.
Maar om de kwaliteit te waarborgen, ziet de vereniging het liefst dat er ook een kwalificatie aan de hond is toegekend.
Niet iedereen heeft zin/tijd/mogelijkheden om te gaan showen en vandaar dat de vereniging de 'aankeuring' wil instellen.
In de praktijk komt dat er op neem dat er inderdaad weer keuringen mogelijk gaan worden op clubdagen.
Wel tegen een kleine vergoeding (afhankelijk van het aantal inschrijvingen) en alleen bij voldoende animo.
Dus als je interesse hebt: heel leuk!!!
Houd het clubblad in de gaten voor de verdere ontwikkelingen (en als ik wat hoor laat ik het natuurlijk ook weten).
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   16/9/2011, 11:10

Escamp schreef:
Helaas zit her er voor mij ook niet in, heel jammer want ik had ook zeker graag Simon gezien, het broertje van Joep.

Allereerst: sterkte met enkel en knie!
Jullie wonen toch in Den Haag? Misschien kunnen we een keertje in Kijkduin afspreken? Wij gaan zeer waarschijnlijk wel naar de wandeling op 16 oktober want Zeeland is vanaf hier goed te doen.

Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   16/9/2011, 14:53

Hoi,

Oh, dat zou natuurlijk wel heel leuk zijn! Kunnen ze samen ravotten op het strand. Zal ik een seintje geven zodra ik weer behoorlijk kan lopen?
Het lijkt me zo gaaf om die 2 bij elkaar te zien. Hebben jullie enig idee waar de andere 2 heen zijn gegaan? Ik weet niet of dat reutjes of teefjes waren....

Groetjes Cynthia
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   16/9/2011, 16:53

Waar de andere pups naartoe gegaan zijn weet ik niet maar je zou het natuurlijk aan Margot kunnen vragen. Ze staat o.a. op hyves. Ik weet wel dat het allemaal reutjes waren.
Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   17/9/2011, 12:53

Hoi,

Ik wist niet dat Margot op hyves zat, gewoon haar naam intoetsen???
Ga ik gelijk proberen. Dus onze broers hebben nog 2 broers....
Hoe is Simon in zijn gedrag? Is hij stoer, graag in het water etc, of is hij meer behoudend zoals onze Joep?
In de vakantie liep ik in Luxemburg in het bos, en daar was ook zo' n soort trimparcours, daar waren 2 mannen met ontbloot bovenlijf oefeningen aan het doen, en Joep stond wel te grommen en te blaffen maar hij durfde er niet langs......

Groetjes Cynthia
Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   18/9/2011, 16:40

Hoi,

Ik ben inmiddels hyves vrienden met Margot. Leuk hoor, en nu ook met de baasjes van Simon.
Zitten er nog meer lakelandjes op de hyves?

Groetjes Cynthia
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   18/9/2011, 17:03

Ik niet in ieder geval. Ik ben er op dit forum en heel veel op een vistaforum waar ik moderator ben en daarnaast zit ik ook op flickr en heb ik een eigen website. Dus om te voorkomen dat ik vierkante ogen krijg en nooit meer achter de pc vandaan kom doe ik niet mee aan social networking sites.

Om te zorgen dat iedereen je oproepje ziet is het wellicht handig er een nieuw topic voor te starten.
Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   18/9/2011, 18:29

Hoi,

Ik heb even een vraag daarover gesteld bij "even voorstellen "
Bedankt voor de tip.

Hoe is het met jou jonge grut?? En met Hazle??

Groetjes Cynthia
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   18/9/2011, 19:38

De twee manneskes zijn inmiddels naar hun nieuwe thuis vertrokken en de eerste berichten zijn dat ze het heel goed doen.
Het zijn twee leuke gezinnen en het ziet ernaaruit dat beide het heel erg leuk gaan krijgen.

Van eentje heb ik al wat foto's toegestuurd gekregen, waaronder deze:

Schattig he?

Zelf heb ik Malice gehouden en dat is zo'n schatje!
Ze speelt heel leuk met Hazle en Scott. Hazle is af en toe wat wild, maar Scott heeft een zwakke plek voor Malice en die corrigeert Hazle dan.
Met als voordeel dat Hazle daardoor veel vaker met Malice mag spelen dan ik anders aan zou durven.
En hoe meer ze met elkaar spelen, des te liever wordt Hazle.
Ik ben echt verbaasd over wat de puppen allemaal bij haar mochten. Soms leek zij wel de moeder!
Malice is wel heel anders van karakter dan Hazle.
Ze had in een uurtje of twee door dat ik er niet van gediend ben dat ze tijdens het spelen wild in mijn handen bijt.
Dat is iets waar ik al zo'n vier maanden dagelijks mee bezig ben bij Hazle, maar daar wil het muntje niet vallen, hoor!
Hazle wordt een fantastische hond (ze is al een fantastische meid, maar wel met streken LOL) op voorwaarde dat ik er heel wat tijd in steek.
Geen probleem - die tijd maak ik er dan ook voor, want ze is het meer dan waard.
Maar ik ben wel heel erg blij dat Malice een stuk hanteerbaarder is.
Twee of meer Hazles in huis is goed om overspannen te raken, vrees ik zo ... lol lol lol

Nog wat Malice foto's ...

De rode stoel gaat trouwens morgen weg. Het schuimplastic puilt er opeens uit aan de hoek en dat vind ik te gevaarlijk voor de hondjes (Malice had het gelijk al door en Hazle kwam trouw helpen).
Nu ben ik op zoek naar een of twee afgedankte leren stoelen waar je wel nog veilig op kunt zitten (dat kon bij de rode niet), maar die er verder best erg afgesleten uit mogen zien, voor onder het afdak als speelplek voor de honden en waar ik ook af en toe op kan zitten om naar de capriolen van het grut te kijken grin

(ik zal mijn eigen advies nemen en dat ook even in een ander topic zetten lol )
Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   18/9/2011, 22:28

The Burrows schreef:
Ha Cynthia!

Baal jij even! Heel veel sterkte hoor!

8 oktober is de trimdag, die is in Elst.
Even gekopieerd van de site:

Citaat :
Let op, onze trimdag zal plaats vinden bij:
Duivenvereniging “De toekomst”
Sportpark “De Pas”
Groenestraat
Te Elst (Overbetuwe)
Aanvang 13.00 uur
Einde 16.30 uur
Kosten € 15 per hond, opgeven voor deze trimdagen kunt u zich bij de secretaris.

Cees van Benthem
Rijksweg – Z. 19
6662 KB Elst (Gld)
tel.: 0481 375661
vanbenthem.lakelands@chello.nl

De najaarswandeling is 16 oktober. Ik heb nog geen idee waar hij dit keer gehouden wordt, maar dat moet binnenkort wel duidelijk worden.
De wandeling wordt in ieder geval iedere keer op een andere locatie gehouden en dat komt dan in het clubblad te staan.
Bij de trimdag ben ik in ieder geval aanwezig, bij de wandeling hangt het een beetje af van de locatie, maar als het enigszins kan ben ik er daar ook.
Ik ga even navragen of er al plannen zijn.

8 oktober moet ik werken. Maar 16 oktober de wandeling gaat misschien wel lukken!
Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   19/9/2011, 09:16

Jammer genoeg gaat het voor mij helemaal niet lukken.....de 11e hoor ik of het gips er wel of niet af mag, en dan moet ik weer mijn spieren sterk trainen. Jammer hoor, want ik had er echt zin in, ik had al speciaal ook vrij gevraagd op mijn werk (zorgsector), maar ja.
Volgend jaar hopelijk beter.

Als ik het goed begrijp word de wandeling elk jaar ergens anders gehouden? Want ik woon in Den Haag, vlak bij Kijkduin en dat is natuurlijk ook een ideale omgeving voor een wandeling (op het strand dan). En gelegenheid genoeg om daarvoor en/of erna koffie te drinken....

Groetjes Cynthia

Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   19/9/2011, 09:18

P.S.

Malice is om op te eten..........ik haar zo komen halen!!!!!
Terug naar boven Go down
joep

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   19/9/2011, 11:11

Escamp schreef:
Hoe is Simon in zijn gedrag? Is hij stoer, graag in het water etc, of is hij meer behoudend zoals onze Joep?

Simon is een held op sokken! Hij doet zich stoer voor maar wanneer het erop aan komt is hij een angsthaas. Hij weet wel altijd de aandacht naar zich toe te trekken als we ergens zijn. Zwemmen doet hij niet en voor de golven in zee rent hij weg maar rennen door de meest vieze plassen vind hij heerlijk, alleen zijn baasjes wat minder.
Een bal is zijn favoriete speelgoed. Inmiddels hebben we er één gevonden die niet onder de bank kan dus hoeven wij hem niet meer te assisteren bij het spelen. De woorden "laatste keer" kent hij als de beste! Dit roepen we meestal wanneer we een paar keer een bal of flos onder de bank vandaan hebben moeten pakken. Hij zorgt er dan wel voor dat het speelgoed er echt niet onder komt! Gebeurt het dan weer dan zeggen we "klaar" en gaat het speelgoedje de kast weer in.
Terug naar boven Go down
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   19/9/2011, 13:09

Hoi,

Dit is zo super herkenbaar!!!!
Ook Joep houd van regenplassen, maar de zee???? Nee, dat doet hij niet. Mijn broer heeft hem op vakantie wel even mee de Middellandse zee ingenomen, maar hij zwom er weer heel hard uit en ging er niet nog een keer in. En ook hij vind de golven eng....
Joep heeft een paar voorkeuren voor speeltjes: ik heb van die kong pluchen beesten die piepen, hij heeft een grijs konijn en een bruine beer, maar het konijn heeft zijn voorkeur. En in Frankrijk hebben we een blauwe piepmuis gekocht en die is ook favoriet.
En dan ook ballen, die verdwijnen ook elke keer per ongeluk onder de kast.........en wij de bal er maar weer onderuit halen. Tennisballen zijn favoriet, voor binnen en buiten. Ik heb een maand of 2 geleden op marktplaats 55 tennisballen gekocht voor 15 euro. Dat is wel handig, ballen genoeg voorlopig.
Maarre......Joep en Simon lijken dus echt wel heel sterk op elkaar, zowel van uiterlijk als van innerlijk. lol lol lol

Groetjes Cynthia
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   19/9/2011, 16:52

Haha, ballen onder de bank - vertel me wat, dat was altijd erg.
Nu heb ik geen ruimte voor een bank. Toch wel handig .... lol
De stoelen en kasten die ik nu heb, zijn of laag en dan voorzien van latjes achter de pootjes dat er geen kleine brokjes, lekkertjes of kleine speeltjes onder kunnen verdwijnen of hoog op pootjes zodat ze er zelf bij kunnen, want ik werd iepelig van dat steeds op mijn buik liggen Shocked

Mijn Lakelandjes waren vroeger altijd gek op water (woonde vlak bij zee en in de duinen was ook een mooie vijver en een leuke sloot met heel schoon water, nl. koelwater van de hoogovens - daar visten zelfs ijsvogeltjes!) en goede zwemmers ook.
Maar de nieuwe generatie heeft er een kijkje op. Scott vindt het maar helemaal niks. Daisy vond het leuk als het uit de kraan kwam, maar echt zwemmen was er niet bij (ik weet niet of ze het inmiddels geleerd heeft - 7mountains heeft haar nu en ik weet wel dat ze vaak naar zee gaan met haar).
Als je zelf gaat zwemmen leren ze het binnen de kortste keren en vinden ze het heel leuk.

O en nog even wat betreft de tennisballen:
laat de hond er niet op knagen!!!
Die antislijtlaag is een stuk sterker dan hondentandjes en het eindresultaat is afgesleten tanden.
Mijn honden krijgen ze in ieder geval nooit.
(Ik gebruik volgummi ballen die blijven drijven)
Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   19/9/2011, 18:38

Escamp schreef:
Jammer genoeg gaat het voor mij helemaal niet lukken.....de 11e hoor ik of het gips er wel of niet af mag, en dan moet ik weer mijn spieren sterk trainen. Jammer hoor, want ik had er echt zin in, ik had al speciaal ook vrij gevraagd op mijn werk (zorgsector), maar ja.
Volgend jaar hopelijk beter.

Als ik het goed begrijp word de wandeling elk jaar ergens anders gehouden? Want ik woon in Den Haag, vlak bij Kijkduin en dat is natuurlijk ook een ideale omgeving voor een wandeling (op het strand dan). En gelegenheid genoeg om daarvoor en/of erna koffie te drinken....

Groetjes Cynthia

Ik woon in de buurt van Noordwijk aan Zee, dus ik zou een wandeling meer bij ons in de buurt ook fijn vinden. Overigens hebben we een paar jaar geleden inderdaad in Noordwijk door het duin en op het strand gewandeld.
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Hitte.....   

Terug naar boven Go down

Hitte.....
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederlands Lakeland Terrier Forum :: De Lakeland Terrier :: Verzorging en voeding-
Ga naar: