Nederlands Lakeland Terrier Forum

Hét forum voor liefhebbers van de Lakeland Terrier.

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Keelontsteking/kennelhoest

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Escamp

BerichtOnderwerp: Keelontsteking/kennelhoest   14/7/2011, 20:03

Hoi,

Afgelopen maandag was onze Joep helemaal niet lekker. Hele erge dorst s'morgens en de hele dag als een dweil op de bank gehangen en hij wilde zelfs ook niet naar buiten om een plasje te doen. Toen ik uit mijn werk kwam hebben we gelijk de dierenarts gebeld en daar konden we dezelfde avond nog terecht.
Joep bleek hele opgezette lymfeklieren te hebben en een ontstoken keel!! Vandaar dat hij zo zielig was. Hij kreeg een prik met een pijnstiller en een ontstekingsremmer erin, en medicijnen met pijnstiller en ontstekingsremmer erin.
Het is wel zo dat als ik de pillen in zijn bekje doe, hij het al snel weer uitspuugt. Nu doen we dus elke keer maar een half gemalen tabletje.
De prik hielp trouwens goed, want na een goed uur was de pijn weg en Joep weer een stuk vrolijker. Als het maandag nog niet over is moeten we weer terug komen.
ook krijgt hij een paar keer per dag tijmsiroop.
Balen met dit weer, want hij is elke keer nat, wat natuurlijk niet zo goed voor hem is, al drogen we hem wel af....

Groetjes Cynthia en Joep
Terug naar boven Go down
*joy*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Keelontsteking/kennelhoest   14/7/2011, 21:42

Wat vervelend allemaal. Komt die keelontsteking van kennelhoest? Want dat schrijf je in de titel, maar in de topic zelf zeg je er niets over?

En begrijp ik nou goed dat het pilletje slikken op zich wel lukt, maar dat Joep ook misselijk is en het daarom weer snel uitspuugt?
Of gaat het slikken lastig vanwege de keelontsteking?

Ik deed vroeger bij mijn katten, die allebei hele lastige pillenslikkers waren, ook altijd het pilletje fijnmaken en dan door een beetje lekker eten roeren. Dan gaat het er meestal wel in. Succes met het laten slikken van de pilletjes. En een dikke beterschapsknuffel voor Joep!
Terug naar boven Go down
http://muppetbailey.blogspot.com/
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Keelontsteking/kennelhoest   15/7/2011, 14:40

Hoi,

Ja, de dokter noemde het een vorm van kennelhoest...
Wat betreft het spugen: hij is een snelle spuger, onze vorige hond Bobbie moest het echt vanuit zijn tenen halen en hadden we tijd om een krantje neer te leggen. Maar bij Joep is het heel snel dat het eruit komt. We geven nu ook al wel wat kleinere porties verdeeld over de dag.

Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Keelontsteking/kennelhoest   15/7/2011, 19:28

Arme Joep Sad

Heel veel beterschap en een extra dikke knuffel!
Terug naar boven Go down
http://thesoundingburrows.nl
Sonja

BerichtOnderwerp: Re: Keelontsteking/kennelhoest   17/7/2011, 13:45

Ook van mij een dikke knuffel voor Joep en beterschap hoor!!
Terug naar boven Go down
Liesbeth

BerichtOnderwerp: Re: Keelontsteking/kennelhoest   20/7/2011, 23:00

Hoe is het inmiddels met Joep????
Beterschap!
Terug naar boven Go down
http://www.hobbywonder.blogspot.com
Escamp

BerichtOnderwerp: Re: Keelontsteking/kennelhoest   21/7/2011, 12:22

Joep is inmiddels wel aan de beterende hand, maar het duurt wel lang, hij had ook last van zijn rechteroortje, dus maandagavond weer naar de dierenarts. De binnenkant van zijn oortjes was geen ontsteking te zien, maar er zat wel veel oorsmeer, dus nou moet ik zijn oortjes 1x in de maand met oorcleaner doen. En toen zag de dokter aan de buitenkant van zijn rechteroortje, bij de oorschelp dat het wel rood en geïrriteerd was, zou ook van het krabben kunnen zijn, dus daar heb ik nu surolan voor. Eigenlijk moet het helemaal in zijn oor, maar ik heb vanmorgen alleen de rode huid gedaan, omdat zijn oor vanbinnen eigenlijk schoon was.

Zijn tonsillen zagen nog steeds rood en ontstoken, maar niet zo erg dat hij aan de antibiotica moet, zeker ook omdat het een virus is en hij er vanzelf beter van moet worden, dus we gaan nog even door met de tijmsiroop.

Hij was vandaag wel weer rustiger, maar dat komt misschien van alle emoties.....

Maar als er iemand uit huis weg gaat, is hij nog steeds even fel hoor.......je komt de deur bijna niet uit....
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Keelontsteking/kennelhoest   21/7/2011, 13:16

Nou sterkte ermee!

Geen ervaring met keelproblemen, maar *joy* heeft meer dan genoeg ellende gehad met de oren van Bailey, dus wees daar voorzichtig mee.

Normaal gesproken moeten de oren van een Lakeland leeggetrimd worden, maar mijn ervaring is dat daar juist de problemen mee ontstaan, vooral als de hond een stevige vacht heeft. Dan is het beter de haren te knippen en goed op te letten dat er geen stukjes geknipt haar in het oor vallen, wanneer je dat doet.
Maar bij jou is het probleem er al en kan gerelateerd zijn aan de problemen met zijn keel, dus op dit moment kan ik beter niks zeggen Shocked

O wel nog een tip voor als hij weer op orde is en je moet de oren verzorgen: ik maak ze vaak schoon na het trimmen / wegknippen (afhankelijk van welk hondje het is) met sterilon. Paar druppels in het oor (niet te diep), paar seconden het oorschelpje dichthouden en dan lekker buiten uit laten schudden. Ik weet niet of het daardoor komt, maar ik heb tot nu toe nooit oorproblemen gehad.

Edit: grappig dat je dat vertelt dat hij fel is als je weggaat. Mijn oma had vroeger een Airedale die dat ook had. Bezoek was geen probleem, totdat ze weggingen, dan moest oma hem echt even vasthouden.
Ik was stapel op die hond Wink
Terug naar boven Go down
The Burrows
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Keelontsteking/kennelhoest   21/7/2011, 16:16

Nog een ding: bij te zware vacht kan het trimmen van de binnenzijde van de oren leiden tot problemen, maar omgekeerd kan natuurlijk ook.
Als de hond een lichte vacht heeft kan scheren/knippen van de vacht in de oren juist maken dat deze nóg zachter wordt en daarmee juist vieze oren veroorzaken.

Je zei al dat zijn oren er schoon uitzagen en dat je alleen de schelp insmeerde omdat ze meer binnenin schoon waren, dus het is nu niet van belang. Wel iets om in de gaten te houden voor de toekomst.

Knuffeltje voor het lieve manneske Smile
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Keelontsteking/kennelhoest   

Terug naar boven Go down

Keelontsteking/kennelhoest
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederlands Lakeland Terrier Forum :: De Lakeland Terrier :: Ziekenboeg-
Ga naar: